Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Testasin cetekkiä juuri. Laitoin auton akun lataukseen sillä hiutale vaihtoehdolla. 2 h päällä ja näytti akun tilaa puolikasta. Vaihdoin latauksen sille auto kuvakkeelle, niin alkoi heti näyttää täyttä. Lisäksi huomasin, kun oli hiutaleella laturi itse kuumeni aika paljon. No hyvä laite joka tapauksessa.Google tuppaa olemaan aika hyvä tiedonhakuun niin ei tarvi arpoa![]()
Mopo 14.4V/0.8A
Auto 14.4V/3.6A
Hiutale 14.7V/3.6A
Jos lataat akkua hetken, että jännite nousee jonkun tietyn rajan yli laturi näyttää täyttä akkua kun kytket sen uudelleen lataamaan. Eli vaikka olisit aloittanut uudelleen lataamisen lumihiutale vaihtoehdolla olisi se näyttänyt täyttä akkua.Testasin cetekkiä juuri. Laitoin auton akun lataukseen sillä hiutale vaihtoehdolla. 2 h päällä ja näytti akun tilaa puolikasta. Vaihdoin latauksen sille auto kuvakkeelle, niin alkoi heti näyttää täyttä. Lisäksi huomasin, kun oli hiutaleella laturi itse kuumeni aika paljon. No hyvä laite joka tapauksessa.Google tuppaa olemaan aika hyvä tiedonhakuun niin ei tarvi arpoa![]()
Mopo 14.4V/0.8A
Auto 14.4V/3.6A
Hiutale 14.7V/3.6A![]()
Manuaalin mukaan ei suositella ylläpitolataukseen jos lämpö käy yli +5c.ja hiutale ei sitten sovellu ylläpitolataukseen.
Näin se kai on. Motonetissa joskus myytiin hyvällä alennuksella ko laitteita juuri sen vuoksi, että johdot eivät kestä pakkasta. Se koskee vain sitä tiettyä tyyppiä/erää.Olisiko noissa ollut jotain ongelmia verkkojohdon kuoren pakkasenkestävyyden kanssa?
Murtuu pakkasessa liian helposti yms. paikallisten normien mukaan?
Käyttöhjeessa kuitenkin kohta "Ympäristölämpötila -20c - +50c"
Juu mä ostin kans ton omani motonetin alesta oisko ollu hinta 30e pintaan. No en oo kyl pakkasessa käyttänyt vain sisätiloissa.Käytän aika paljon laturia näin talven aikaan moottoripyörien akkujen lataukseen. Hyvin on muuten akut kestäneet esim. ed.suzuki 1200 bandiitti oli viis vuotta vanha kun sen viime talvena vaihdoin. Sama akku kesti mukisematta sen ajan mitä mulla oli. Et kyl toi laturi lisäaikaa antaa pienille akuille.Näin se kai on. Motonetissa joskus myytiin hyvällä alennuksella ko laitteita juuri sen vuoksi, että johdot eivät kestä pakkasta. Se koskee vain sitä tiettyä tyyppiä/erää.Olisiko noissa ollut jotain ongelmia verkkojohdon kuoren pakkasenkestävyyden kanssa?
Käyttöhjeessa kuitenkin kohta "Ympäristölämpötila -20c - +50c"
Juu murtu vähän johdon pinta tuosta CTEK MULTI XS 3600 mallista -30c pakkasessa, nou hätä vähä teippiä kehiin ja taas pelaa.Juu mä ostin kans ton omani motonetin alesta oisko ollu hinta 30e pintaan. No en oo kyl pakkasessa käyttänyt vain sisätiloissa.Käytän aika paljon laturia näin talven aikaan moottoripyörien akkujen lataukseen. Hyvin on muuten akut kestäneet esim. ed.suzuki 1200 bandiitti oli viis vuotta vanha kun sen viime talvena vaihdoin. Sama akku kesti mukisematta sen ajan mitä mulla oli. Et kyl toi laturi lisäaikaa antaa pienille akuille.Näin se kai on. Motonetissa joskus myytiin hyvällä alennuksella ko laitteita juuri sen vuoksi, että johdot eivät kestä pakkasta. Se koskee vain sitä tiettyä tyyppiä/erää.Olisiko noissa ollut jotain ongelmia verkkojohdon kuoren pakkasenkestävyyden kanssa?
Käyttöhjeessa kuitenkin kohta "Ympäristölämpötila -20c - +50c"![]()
Tarkoitatko tota MXC5.0 mallia? Mistä sitä saa pääkaupunkiseudulla?Siinämäärin olin tyytyväinen, että päivitin omani tähän uusittuun versioon, mittä on hieman fiksummat pikaliittimet ja pikaliitin jossa on ne liikennevalo ledit kertomassa akun tilaa.
Tuota talvilatausta olen auton kanssa harrastanut; paljon lyhyttä ajoa + webasto + poppikoneet nupit kaakossa +talvi...
Mulla oli ko. CTec ylläpitolaturi kun oli V-Rod ja säilytys kodinhoitohuoneessa huoneen lämmössä ! Vaihoin Electra Glideen, eikä mahu enään ajaan ovesta sisään !Pukinkontista löytyi akkulaturi Ctek Xs 800. Totta kai ensin luetaan käyttöohje. Löytyi tarra jossa kielletään laitteen käyttö alle nolla-asteen lämpötiloissa. Onkohan tämä ohje noita maailmalla olevia" ei kissaa kuivausrumpuun" neuvoja?
Tartteekos nyt aina akut kantaa lämpöseen vai onkos tämä värkki vain kesäkäyttöön?
Jospa kuitenkin laturisi on benton tai jokin vastaava setekin kopio, mutta jos se on aito niin sitten se on rikki.Törmäsin tälläiseen, oli Cetekki kiinni kotilon akussa 4kk:n reissun ajan ja tietty siinä ajassa sähköt olleet jossain vaiheessa poikkikin. Oli sähkökatkossa laturi mennyt standy-tilaan ja akku ei lataantunut. Eli onko kyseessä ylläpitolaturi, jota pitää vahtia??? Kuinkas nämä on toiminut mitkä pitävät koko ajan kiinni kotiloissa, pitääkö nekin aina painaa napista päälle, kun laittaa auton piuhaan??
Benton kyllä jatkaa lataus puuhiaan jos sähkökatkos sattuu osuman kohdalle, kunhan saa sitä virtaa uudelleen....Jospa kuitenkin laturisi on benton tai jokin vastaava setekin kopio, mutta jos se on aito niin sitten se on rikki.![]()
Laturi on aito Ctek MULTI XS 3600. Täytyypä tehdä laturille testi, että kuinka oikein toimii sähkökatkoissa, mutta kun oli 4kk autossa kiinni ja välissä oli ollut sähkökatkoja, niin eipä akussa ollut virtaa starttaamiseen. Laturissa näyttää olevan viiden vuoden takuu jos ei tunnu toimivan oikein.Jospa kuitenkin laturisi on benton tai jokin vastaava setekin kopio, mutta jos se on aito niin sitten se on rikki.Törmäsin tälläiseen, oli Cetekki kiinni kotilon akussa 4kk:n reissun ajan ja tietty siinä ajassa sähköt olleet jossain vaiheessa poikkikin. Oli sähkökatkossa laturi mennyt standy-tilaan ja akku ei lataantunut. Eli onko kyseessä ylläpitolaturi, jota pitää vahtia??? Kuinkas nämä on toiminut mitkä pitävät koko ajan kiinni kotiloissa, pitääkö nekin aina painaa napista päälle, kun laittaa auton piuhaan??![]()
Minulla on pari tuollaista jatkuvasti akussa kiinni ja virtaa ne saa toisinaan esim kun auto ei liiku. Moodi pysyy toisin kuin jossakin kopioissa.
Ebersprääderin kanssa lyhyillä ajoilla on hyvä olla laturi vaikka Optima ottaakin virtaa vastaan sen mitä laturi antaa.
Optima suosittaa akkujensa AGM lataamista aina lumihiutale moodilla.
On jopa tommonen, kun ctek'it oli aina väärässä paikassa, kun tarvittiin. Mulla on ctekistä isompi ja pienempi, ku on ladattaviakin aina liuta.Onkos kellään kokemusta Benton BX-1 laturista?
Käyttöohjeet olis kova juttu.. Cetekki kauppaan seuraavaksi perkkele![]()
Onkos kellään kokemusta Benton BX-1 laturista?
Käyttöohjeet olis kova juttu.. Cetekki kauppaan seuraavaksi perkkele![]()
Aito Ctek MULTI XS 3600 toimii oikein sähkökatkoissa, eli ylläpitolataus jatkuu, miten Benton?Onkos kellään kokemusta Benton BX-1 laturista?
Karvalakimpi BX-3 malli ollut käytössä toista vuotta ja hyvin on pelannut niin mopojen kuin autojenkin kanssa.