• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

ZZR 1100

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terppis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Manuaali suosittaa SAE 10w/20 öljyksi,voiko tonne tuupata 15w öljyä jos ei satu tota suositeltua saamaan?
Vinkkejä iskareiden huuhteluun/puhdistukseen ja muuhun huomioon otettavaan otetaan myös vastaan kiitollisina.

Kokeillaas ny tuleeko oikeeseen säikeeseen ku viimeksi meni kawavalikkoon. Eli eli

Voisko joku valaista mitä eroa on kawa zz-r 1100 ja zzr 1100 malleilla ? nettimotossa ainakin erikseen.. ?

buttrock.gif

Voiko kaasarin synkat katella ite esim 4:llä alipainemittarilla vai vaatiiko kaasarin imupuolelle virtaus-mittavermeet ?

-vk-

eek.gif

mitenkäs , onkos zetori-ihmisillä kesäkokoontumisia ollu? jos ei niin käviskö ens kesänä jossain päin suomea...tuli vaan mieleen että vois olla kiva katella muitakin samanlaisia pyöriä...

ehdotus: kesäkuun eka viikonloppu la 17:45:29 jyväskylän ABC , se mikä on ekana Tampereelta päin tullessa.

-vk-

062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif

Manuaali suosittaa SAE 10w/20 öljyksi,voiko tonne tuupata 15w öljyä jos ei satu tota suositeltua saamaan?
Eiköhän se 15w (-25 asteen pumpattavuuden raja) riitä näihin peleihin. Nimeltä mainitsematon 15w40 on pelittänyt viimeisen 17tkm moitteetta.

ehdotus: kesäkuun eka viikonloppu la 17:45:29  jyväskylän ABC , se mikä on ekana Tampereelta päin tullessa.
Laitetaanpa kalenteriin merkintä...
buttrock.gif

Etupumppuihinhan sä sitä öljyä oot laittamassa ? Kyllä se 15W toimii mutta voi tulla jäykempi kuin 10:llä. Älä kuitenkaan sitä 15W40 sinne laita ....

olen ostamassa lipattua pyörää ja kysynkin että tuleeko ölppä pihalle vasemman puolen kopasta...?mielestäni se on nimeltään pulssianturin koppa. esim gsx i/ö se on kuiva joten ihmetyttää se et miksi sieltä tuli öljy pihalle kun se koppa halkesi?pikaista vastausta kehiin ..kaupat odottaa
062802moto_prv.gif

olen ostamassa lipattua pyörää ja kysynkin että tuleeko ölppä pihalle vasemman puolen kopasta...?mielestäni se on nimeltään pulssianturin koppa. esim gsx i/ö se on kuiva joten ihmetyttää se et miksi sieltä tuli öljy pihalle kun se koppa halkesi?pikaista vastausta kehiin ..kaupat odottaa
062802moto_prv.gif
En tiedä oikeaa vastausta mut osta toi mun zetori pois, on valmiiks jo jatkettukin ja kaikkee... ;)

062802moto_prv.gif

Öljy valuu sylinterinkannesta alas takaisin öljypohjaan juuri tuota sylinterien vasemmalla puolella olevaa kanavaa pitkin, jossa kulkee ketju nokka-akseleilta kampiakseliin. Poistamalla pulssianturin kansi paljastuu kyseisen nokka-akselin ketjun alapää, kampiakselin pään ratas ja pulssianturi.

Jos pyörä on paikallaan, suurin piirtein pystyssä, moottori EI käy ja irroitat pulssianturin kannen niin muutama tippa sieltä saattaa valua ja pohjalla on varmasti öljykalvo. Älä avaa kantta koneen käydessä  
smile_org.gif

Jos taas pyörä makaa vasemmalla kyljellään ja kansi on halki/irti niin öljyt valuvat pihalle.

Huom! Tämä lausunto ei muuten ota moottorin kuntoon mitään kantaa (amerikkalainen lakiteksti).

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu ™, mutta jos se on tuo niin tarvitsetko vain moottorin yms varaosiksi vai ajattelitko kunnostaa ajoon? Jos ajattelit ihan ajokuntoon laittaa niin

Hyvää:
- suht "uusi" vuosimalli
- jos mittari pitää paikkansa niin ei kohtuuttomasti kilometrejä
- pakoputkisto on vaihdettu ja näyttää ehjältä, alkuperäiset putket olisivat todennäköisesti puhkiruostuneet
- moottori saattaa olla ehjä

Tarkista:
- rungon suoruus olisi tärkein asia, mutta miten tarkistaa?
- katso että jäähdytin ja öljynlauhditin ovat ehjät
- onko etuhaarukka suora, jos on niin antaa hieman uskoa rungon kuntoon mutta ei takaa mitään
- entä takahaarukka?
- ovatko vanteet ehjät & pyöreät?

Huonoa:
- kaikki katteet on todennäköisesti menetetty - jos aioit rakentaa katteettoman bomberin tai rottapyörän niin se ei ole ehkä ylipääsemätön ongelma, muuten maksaa...
- lailliseen ajokuntoon tuota ei "muutamalla satasella" saa millään

Työkalut, tilat, kokemus?

Vaikka eihän se todellakaan minulle kuulu... Ja mopojen ropaus on hauska harrastus
smile_org.gif

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu ™, mutta jos se on tuo niin tarvitsetko vain moottorin yms varaosiksi vai ajattelitko kunnostaa ajoon? Jos ajattelit ihan ajokuntoon laittaa niin

Hyvää:
- suht "uusi" vuosimalli
- jos mittari pitää paikkansa niin ei kohtuuttomasti kilometrejä
- pakoputkisto on vaihdettu ja näyttää ehjältä, alkuperäiset putket olisivat todennäköisesti puhkiruostuneet
- moottori saattaa olla ehjä

Tarkista:
- rungon suoruus olisi tärkein asia, mutta miten tarkistaa?
- katso että jäähdytin ja öljynlauhditin ovat ehjät
- onko etuhaarukka suora, jos on niin antaa hieman uskoa rungon kuntoon mutta ei takaa mitään
- entä takahaarukka?
- ovatko vanteet ehjät & pyöreät?

Huonoa:
- kaikki katteet on todennäköisesti menetetty - jos aioit rakentaa katteettoman bomberin tai rottapyörän niin se ei ole ehkä ylipääsemätön ongelma, muuten maksaa...
- lailliseen ajokuntoon tuota ei "muutamalla satasella" saa millään

Työkalut, tilat, kokemus?

Vaikka eihän se todellakaan minulle kuulu... Ja mopojen ropaus on hauska harrastus
smile_org.gif
Kun kattelee noita jannun kuveja edellisistä mopottimista niin vois kuvitella työkalujen pysyvän käsissä
wink.gif

Multa sitten löytyis usd-keulaa, vannetta, syyläri ja parikin swingiä tuohon...
smile_org.gif

Kyllä vain, kirjoittelen vain toisella nimimerkillä . ajatus oli tehdä siitä pyörästä mad max tyylinen pyörä. olen kyllä miettinyt että minkäköhän lainen tuollainen pitkä svingi on ajaa?? Hienon näköisiä ne on. kuitenkin melko pieni budjetti käytössä kun pitää tätä vanhaa taloakin rempata .

Etupumppuihinhan sä sitä öljyä oot laittamassa ? Kyllä se 15W toimii mutta voi tulla jäykempi kuin 10:llä. Älä kuitenkaan sitä 15W40 sinne laita ....
Etupamppuihin juu.
Nimeltä mainitsettamattomaan D:llä alkavaa 15w40 ölppää käytetään moottorissa mieluummin.
Tarvinnee etsiskellä jostain tota manuaalin suosittelemaa öljyplaatua etupamppuihin niin pitäis ainakin toimia.
Ja putsaus hoitunee parhaiten millä vaan kun pamput purkaa ****un päreiksi,tuleepahan samalla stefatkin vaihdettua varmuuden välttämiseksi.

Täältä ois ainakin yks tulossa zetori-tapaamiseen pällisteleen.

Back