CB1000R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle_80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaahas viime loppu kesästä hankittu CB1000R -11 Tri color käyttöön vasta -12 kilkettä oli jo kiinni sopivasti mut viimetalvi sitten aiheutti pikku tuunaus intoa joten lisää osaa kiinni mm. Katin korvaus, O2 sensori, huggeri, bellypan ermax, bmc filtteri, PC V onkin jo kiinni ja acran slipari.

Kävin eilen talvi säilöstä hakemassa ja kotiin päästyä niin oik. Etupumpun stefa vähän vuoti :sad3: täytyypi katella pitääkö viedä "takuuhuoltoon"?? Ajettu se 11000km.

Kuvaa voisin laittaa kunhan saan aikaiseksi.

8fzy.jpg

Viimeksi muokattu:
Jaahas viime loppu kesästä hankittu CB1000R -11 Tri color käyttöön vasta -12 kilkettä oli jo kiinni sopivasti mut viimetalvi sitten aiheutti pikku tuunaus intoa joten lisää osaa kiinni mm. Katin korvaus, O2 sensori, huggeri, bellypan ermax, bmc filtteri, PC V onkin jo kiinni ja acran slipari.

Kävin eilen talvi säilöstä hakemassa ja kotiin päästyä niin oik. Etupumpun stefa vähän vuoti :sad3: täytyypi katella pitääkö viedä "takuuhuoltoon"?? Ajettu se 12000km.

Kuvaa voisin laittaa kunhan saan aikaiseksi.

Moi! Mulla kans etustefat vuotaa ajettu 18 000 Just nyt pyörä bike worldissa huollossa.Saapi nähdä meneekö stefojen vaihto takuuseen,kun on jo kaksvuotta vanha pyörä... Tosin eiks hondassa takuu 4 vuotta.
Odottelen mielenkiinnolla huomista:jippikaijee:

Ite ratkaisin ongelman tangopääpeileillä... Hetken kesti totutella uuteen sijaintiin, mutta taakse näkemisen kannalta, ovat ainoa toimiva ja järkevän näköinen ratkaisu...:thumbup:

Moi! Tein saman....:D Yllättävän hyvin niistä pikkupeileistäkin näkee!

Moi! Mulla kans etustefat vuotaa ajettu 18 000 Just nyt pyörä bike worldissa huollossa.Saapi nähdä meneekö stefojen vaihto takuuseen,kun on jo kaksvuotta vanha pyörä... Tosin eiks hondassa takuu 4 vuotta.
Odottelen mielenkiinnolla huomista:jippikaijee:

Just! hehkutetaan nyt tätä täälläkin!
Ei mennyt keulastefat Takuuseen:WAZAAP: Ovat niin sanottuja kuluvia osia..Vertasivat jarrupaloihin.640€ Huolto+Stefat . Ei tarvii enää viedä BW:n huoltoon. Aika paljon ovat tänään kaikki kehuneet ormuspellon pajaa. Taisivat saada uuden asiakkaan:)

Just! hehkutetaan nyt tätä täälläkin!
Ei mennyt keulastefat Takuuseen:WAZAAP: Ovat niin sanottuja kuluvia osia..Vertasivat jarrupaloihin.640€ Huolto+Stefat . Ei tarvii enää viedä BW:n huoltoon. Aika paljon ovat tänään kaikki kehuneet ormuspellon pajaa. Taisivat saada uuden asiakkaan:)

Eli siis 640€ stefojen ja öljyjen vaihto??? :blink: vai onko tossa joku perushuolto samassa?

Tässä ois dynolappu kun sitä kyselitte. Toivottavasti tuo nyt näkyy kaikille.
Jos numeroista ei meinaa selvää saada, niin tässä on kirjotetussa muodossa.

Maxhp: 131,27 Max Nm: 117,84 Max rpm: 10259

Tossa lappu omasta ja tehot takapyörästä.Akrapovicin pöntöllä ilman pilliä ja katti paikoillaan.
20140503_1405231_zps81539f12.jpg
[/URL][/IMG]

"Moni ei kestä, Honda kestää"! Eiks toi nyt ole suoraan sanottuna ihan p*skaa jos takuu 4 vuotta ja 2 vuoden jälkeen etupää vuotaa eikä korvata takuuseen??!! Mä en taistelematta taipuis.
Sen verran tiedän iskareiden takuusta, että autoon kun vaihdoin uudet niin alkoi heti takuuajan loputtua vuotamaan, katsastusnainen huomasi. Reklamoin niistä ja taistelemalla sain uudet tolpat koska kilsoja oli tosi vähän.
2 vuotta ja 11 tkm... Eikö keulan stefojen kuulu kestää enempää? Mulla nyt 4 vuotta ja 16 tkm. Millonkohan tulee öljyt pihalle?

Kys. tapaukseen en osaa ottaa kantaa, mutta noin yleisesti etuputkien kunto tai kulumat, kiveniskemät yms. vaikuttavat stefojen kestoon.

Kannattaa myös varmistaa, että eturenkaan vaihdon yhteydessä vanne tulee asennettua oikein (ohjekirja kannattaa lukea :) ), voi nimittäin vaikuttaa stefojen vuotamiseen..

Onko kellään kokemuksia shifteristä CB1KR:ssä. Lähinnä mietityttää tuo dynojetin shifteri kun kaveri laittoi Z1000:n kyseisen mallin ja totesi sen olevan ihan paska. Eli ei toimi kunnolla kuin täydellä kaasulla, muussa ajossa laatikko ehtii jo rusahtaa ennen kuin sytytys katkeaa. Onkohan Hondalla sama ongelma?

Tämä ei ole absoluuttista faktaa, mutta dynojetin sifterissä huono mekaaninen kytkin + polttoainepuolella tapahtuva katkonta (lisäksi PC kytketty ainoastaan pääruiskusuuttimiin) = luultavasti ihan samat ongelmat myös hondassa. IMO Kannattaa suoraan hommata joku kunnollinen sytkäpuolelle tuleva sifteri.

Onko kenelläkään tietoa kuinka leveä takarengas menee cb:n vakio vanteelle niin, että mahtuu vielä pyörimään? Tekis mieli laittaa tommone 200-240 perä ja mistä tommosiä levitys settejä mahtaa saada?

Onko kellään kokemuksia shifteristä CB1KR:ssä. Lähinnä mietityttää tuo dynojetin shifteri kun kaveri laittoi Z1000:n kyseisen mallin ja totesi sen olevan ihan paska. Eli ei toimi kunnolla kuin täydellä kaasulla, muussa ajossa laatikko ehtii jo rusahtaa ennen kuin sytytys katkeaa. Onkohan Hondalla sama ongelma?

Oisko kaverillas ollu viiveet vähän alhaisella ? Hondasta en tiedä mutta 10r:ssä sifteri toimi hyvin katuajossa ihan sillä vakioviiveellä? oiskohan ollu 65ms ?

Oisko kaverillas ollu viiveet vähän alhaisella ? Hondasta en tiedä mutta 10r:ssä sifteri toimi hyvin katuajossa ihan sillä vakioviiveellä? oiskohan ollu 65ms ?

Ei ollut viiveestä kiinni vaan kun sen shifterin painokytkin on niin jäykkä että vaihde ehtii jo vaihtua ennenkuin lähtee mitään käskyjä itse commanderille. Tietysti täys kaasulla laatikossa on enemmän vastusta, jolloin shifteri toimii oikein. Itse tuli nyt tilattua Prätkäpajan kautta toisen valmistajan shifteri joka on muuten ihan samanlainen kuin dynojetin vastaava. Tuossa shifterissä pystyy säätämään kuitenkin itse painokytkimen jäykkyyttä, jonka pitäisi mahdollistaa sujuvan vaihtamisen myös ihan katuajossa. Samalla vaihdetaan vaihdekaavio toisinpäin ns. kisamalliksi. :thumbup:

Cb1000r

Käväsin tuossa tallilla kokeilemassa shifteriä, kun alko kiinnostaa... Kyllä mulla dynojetin shifteri katkoo ennen kuin on edes lähellä mennä seuraava pykälä sisään. Huoltopukilla testailin ja pidin n.4000rpm ja samalla vasemmalla kädellä vaihtelin isommalle (ehkä helpompi säännöstellä kädellä voimaa polkimelle). Lopputulema tässä on se, että ainakin mun shifterin kytkin on melko herkkä, eikä tarvii kummoista hipasua kun jo katkasee. Katkoajat säädettiin dynossa muistaakseni jotakuinkin näin... 1-2=70ms, 2-3=65ms, 3-4=62ms, 4-5=58ms ja 5-6=55ms.

Shifteri on mulla toiminu ihan ok normaalissa katuajossa, ainoat jutut on että en käytä koskaan 1-2 vaihteen välissä, jossa on vapaa, ja 5-6 väli meinaa joskus takerrella, muutoin oon tyytyväinen.

Honda alkas olee pikkuhiljaa kasassa,mut yksi kysymys tuli tossa vielä mieleen et onko teistä ketää autotunen käyttäjistä säätänyt tota tyhjäkäynnin afr arvoja ja mitä käyttänyt ja onko etes suotavaa mennä räpläämään?

Ei oikein ymmärrys riitä, tuleeko tuolta SC sivuilta tilattuna koko putkisto vai pelkkä slipari? Tarviiko väliputkia tms?

Mistäs porukka tilannut kahvoihin peilejä pyöriin?

Ei oikein ymmärrys riitä, tuleeko tuolta SC sivuilta tilattuna koko putkisto vai pelkkä slipari? Tarviiko väliputkia tms?

Mistäs porukka tilannut kahvoihin peilejä pyöriin?

Kyllä sieltä tulee kaikki romut mitä tarvit. Riippuu mallista. Mulla on tommonen Oval silencer for original catalyst, siinä tuli kaikki mitä tarvi. Jos on taas De-cat, siinä tulee kaikki väliputket mitä tarvii:
Lukee: Everything to install the exhaust on the bike is included: 1 de-cat pipe, 1 silencer, 1 stainless steel clamp with the rubber, springs and screws, high temperature stickers, CEE homologation card specific for the motorbike model.

Back