• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Edullinen kilpasarja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proffa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt olisi Suomen halvin kisasarja suunnitteilla ja kiinnostuneita kaivataan. Kyseessä on siis minisuperit, joilla harjoitellaan ja kisataan kartingradoilla (pelkällä asfaltilla). Ihan pikkuruisista pyöristä ei kuitenkaan ole kyse, vaan näiden kuskeja löytyy aina lähes 2 metriin ja yli sataan kiloon.
Tarkoitus on perustaa nykyisten luokkien rinnalle vakiosarja, johon saa valmiiksi kilpailukykyisen pyörän suoraan kaupasta ja kaikki viritys on kielletty, joten teknisesti kaikki ovat samalla viivalla. Pyörästä löytyy kuitenkin ratoihin nähden kohtalaiset tehot, säädettävä alusta ja hyvät jarrut, joten ajaa saa niin kovaa kuin osaa ja uskaltaa. Kiinnostuneita pyydetään ottamaan yhteyttä allaolevalle:

No nyt ollaan lähellä sitä mitä itsellä on ollut mielessä. Mutta kisaa en halua vielä ajaa, halu on ollut painella minisuperilla tms. kohtuuhintaisella laitteilla harjoittelemaan karting-radoille. Jos sitten sille tuntuu, että olisi kisoissa jotain muutakin annettavaa kuin olla kierrettävänä esteenä, sitten tietty mukaan kapinoihin. Eli voiko tilaukseen osallistua vaikka tavoite olisi ensin alkuun harjoittelu?

Jokainen saa toki ottaa haluamansa vakuutukset, ei ole kielletty.

Vakuuttamattomien ajoneuvojen aiheuttamat henkilövahingot korvataan sieltä yhtiöiden keskusyhdistykseltä. Niillä lienee kohtalaisen hyvät keinot periä aiheuttajalta korvaukset takaisin.

No nyt ollaan lähellä sitä mitä itsellä on ollut mielessä. Mutta kisaa en halua vielä ajaa, halu on ollut painella minisuperilla tms. kohtuuhintaisella laitteilla harjoittelemaan karting-radoille. Jos sitten sille tuntuu, että olisi kisoissa jotain muutakin annettavaa kuin olla kierrettävänä esteenä, sitten tietty mukaan kapinoihin. Eli voiko tilaukseen osallistua vaikka tavoite olisi ensin alkuun harjoittelu?

Mikä jottei, mutta ei sitä kilvanajoa kannata pelätä. Kokemuksesta voin sanoa, että siellä oppii parhaiten/nopeiten. Kuvittelin olevani ihan OK kahvamies, kunnes menin kisoihin. Mutta nopeasti siellä pääsi jyvälle.

Tässä seurassa missä ajamme kilpaa, ei ole häpeilylle sijaa. Kyse on mukavasta, samanhenkisten ihmisten hauskanpidosta, asiaan kuuluvalla kettuilulla. Kenellekkään ei naureta (ajosuoritusten perusteella), paitsi minulle tietty. :D

Kotiin on aina saanut lähteä hyvillä mielin.

Ok, mitäs jos haluaa vaikka kesken kauden ostaa vastaavan pyörän, niin saako sen tuolla hinnalla vai koskeeko se vai tätä kimppatilausta?

Sain ennakkotiedon että maahantuoja ottaa pyörää myös varastoon, mutta varastohinta tulee olemaan n. 1690€.
(tämä siis alustavana tietona)

EDIT. Edullinen hinta siis siksi, että tällä yritetään potkaista luokka toden teolla käyntiin ja maahantuoja on lupautunut myymään nämä ennakkotilauspyörät ns. omakustannehintaan.

Viimeksi muokattu:
Vähän samantyyppinen tavoite itsellä, tosin ihan noita isojakin pyöriä varten.. Pikkupyörillä olisi vieläkin oleellisempaa päästä tavoitteeseen :grin:

Jaetaan muillekin lisäinfoa jota sain sähköpostilla (todnäk. palstan nimim. Yallu):

"Harrastemahdollisuuksista pk-seudulla (minulle hieman laaja käsite), Tattarinsuolla (Helsingin kartingrata) pääsee ajamaan kerran viikossa ja sama muistaakseni Hyvinkäällä (menee vähän ulkopuolelle). Lavangolle ollaan rakentamassa uutta rataa ja sen käyttömahdollisuuksista ei vielä ole tietoa.

Säännönmukaisista varusteista tarkemmin: http://www.moottoriliitto.fi/@Bin/1064290/Minimoto+2014+1.0.pdf

Lyhyesti:
- Nahkapuku
- Hyväksytty kypärä
- Nahkahanskat
- Moottoripyöräily saappaat
- Selkäsuoja (kova)
- Rintasuoja (kelpaa pehmeä selkäsuoja mikä tulee monessa ajotakissa mukana)

Sääntöjä muokataan hieman ensi vuodelle, mutta varusteisiin ei puututa.

Nuo pyörät eivät normaaliin farmariautoon mahdu, vaan vaativat korkeamman ajoneuvon. Peräkärry tai pakettiauto on suosittu."

Kelpaako muuten 2 osanen nahkapuku?

Poistettu suurin osa "vakutus väännöstä", jotka sitä haluavat jatkaa voivat aloittaa siit oman topicin tai elvyttää jonku aiheesta löytyvän vanhan ketjun.
Poistan tästä ketjust täst edes kaiken vakutus keskustelun :banned:

terv, moderaattori pupu :polonen:

Helmi. Eli enään pyörä, säilytys ja kuljetus järjestettävä!

Olen vahvasti sitä mieltä, että sieltä Tattikselta voisi löytyä kalustolle myös säilytystilat.
Olishan se kätevää, että kamoja ei tarvitse roudata treeneihin joka kerta.

Siis ainakin kerhojen kimppatalleja muistaakseni löytyy.

Pääseekö tuolla torstain ajovuorolla radalle, vaikka ei hankkisikaan tätä uuden sarjan pyörää, vaan ostaa joltakulta vanhan sarjan käytetyn? Ja seuraa touhua ekan kauden vaan treenimielellä.

Olen vahvasti sitä mieltä, että sieltä Tattikselta voisi löytyä kalustolle myös säilytystilat.
Olihan se kätevää, että kamoja ei tarvitse roudata treeneihin joka kerta.

Siis ainakin kerhojen kimppatalleje muistaakseni löytyy.

Pääseekö tuolla torsatin ajovuorolla radalle, vaikka ei hankkisikaan tätä uuden sarjan pyörää, vaan ostaa joltakulta vanhan sarjan käytetyn? Ja seuraa touhua ekan kauden vaan treenimielellä.

Pääsee sinne treenailemaan. Noita olemassa olevien sarjojen pyöriä vaan ei tahdo olla myynnissä.

EDIT. + Ne olemassa olevien sarjojen pyörät taitavat olla käytettyinä jo tuon hintasia, mitä nämä tilattavat STOCK-pyörät. Kuten tuolla aikaisemmin taisin kirjoittaa alle 3000€ ei uutta saa ja käytetyistäkin joutuu pulittamaan melkein sen 1500€. Omaan rakennusprojektiini (jolla siis sarja kolmonen tänävuonna *rintarottingilla*) upposi: Runko + alusta+ alitehoinen moottori 1200€, virimoottori 890€. Mutta tämä siis meni kahden vuoden aikana, kun kokeilin ensin vakiomoottorilla.

EDITEDIT. Sekoilin tilavuuksien kanssa.

Viimeksi muokattu:

Pääseekö tuolla torsatin ajovuorolla radalle, vaikka ei hankkisikaan tätä uuden sarjan pyörää, vaan ostaa joltakulta vanhan sarjan käytetyn? Ja seuraa touhua ekan kauden vaan treenimielellä.

Tuo olisi aika helmi homma jos pääsis johonkin tollaseen mukaan. Mistäköhän niitä kannattais kysellä?

Tuo kuljetus melkeinpä suurin haaste kun en autoa omista :/ pyörän nostaa vaikka parvekkeelle toistaiseksi :p

Pääsee sinne treenailemaan. Noita olemassa olevien sarjojen pyöriä vaan ei tahdo olla myynnissä.

Niimpä, mutta nyt saattais tulla jokunen myyntiin kun jengi päivittää tuohon uuteen sarjaan?

Eli minulle voi vanhoja ehjiä tarjota.

Tai sitten joku jonka tekee mieli uutta, mutta hillot ei riitä, ni voi ehdottaa minulle kimppaostosta.

Villi arvaus on, että kerkeisin tuollaisella ens kesänä korkeintaan 5-10 kertaa ajamaan.

Niimpä, mutta nyt saattais tulla jokunen myyntiin kun jengi päivittää tuohon uuteen sarjaan?

Eli minulle voi vanhoja ehjiä tarjota.

Tai sitten joku jonka tekee mieli uutta, mutta hillot ei riitä, ni voi ehdottaa minulle kimppaostosta.

Villi arvaus on, että kerkeisin tuollaisella ens kesänä korkeintaan 5-10 kertaa ajamaan.

Itseasiassa, suurin osa nykyisistä kuskeista (jotka ovat tulossa STOCK-sarjaan) jatkavat näillä näkymin vanhoja luokkiaan myös. Enemmän lähtöjä = enemmän hauskuutta. RiceRR:n pojat ovat lähes poikkeuksetta tähänkin asti ajanut kahta luokkaa (itse kerran jopa kolmea = 6 lähtöä päivässä).

EDIT. Noista ajokerroista, niin vuonna 2013 olin ajamassa 4 kertaa, eli pelkästään kisoissa. Aina ei ehdi treenaamaan. Tänäkin vuonna treenikertoja on tullut n. 5, kun osa kuskeista käy monta kertaa viikossa.

Viimeksi muokattu:

Kuuleman mukaan joskus yritettiin saada lupaa tuoda oma kontti minimotoille, mutta ei onnistunut. Ehkä mieli on ajan saatossa muuttunut, joten aina kannattaa kysyä. Nykyisissä konteissa on vain mikroautoja.

Tuo olisi aika helmi homma jos pääsis johonkin tollaseen mukaan. Mistäköhän niitä kannattais kysellä?

Tuo kuljetus melkeinpä suurin haaste kun en autoa omista :/ pyörän nostaa vaikka parvekkeelle toistaiseksi :p

Tuollainen vain prätkän perään:
9xr3.jpg

Back