Itsellä ollut käytössä Garmin 660 Zumo jo useamman kesän. Pääosin olen ollut siihen tyytyväinen.
Viime kesän reissulla tosin se alkoi käyttäytyä kovin merkillisesti. Edellisen kesä 2014 euroopan reissu meni ilman ongelmia. Keväällä 2015 päivitin sekä navigaattorin softan että uudet kartat kun oli taas reissuun lähtö edessä kesällä 2015. Taisin siinä samassa yhteydessä vaihtaa isomman SD muistikortin käyttöön.
Vasta reissussa sitten huomasin ongelman joka ilmenee suunnilleen seuraavasti. Jos paikasta A paikkaan B siirtymisen reitille osuus pätkä moottoritietä niin säännöllisesti navigaattori pimeni juuri siinä vaiheessa kun sain ilmoituksen tulevasta moottoritieltä poistumisesta. Eli noin 1km-500m ennen liittymää navigaattorin näyttö meni pimeäksi eikä ääniohjausta enää tullut korvaan.
Ensimmäisellä kerran luulin, että navista loppui virta ja ettei pyörän kiinteä lataus enää toiminut. Mutta siitä ei kuitenkaan ollut kysymys. Navi vaan pimeni ja jumittui. Power näppäimestä navia ei saanut enää sammumaan. Ainoa toipumiskeino oli irroittaa navista akku ja sen jälkeen se toimi taas normaalisti. seuraavaan moottoritiepätkään asti
Kaupungeissa ja pikkuteitä ajellessa ei jumittunut kertaakaan, mutta moottoritieltä poistuttaessa aina.
Olen yrittänyt googlen kautta löytää onko jollain ollut vastaavia ongelmia, mutta ei ole tullut vastaan tai sitten on ollu hakukriteerit väärät.
Itseä tietysti epäilyttää tuo ennen reissua tehty softa- ja karttapäivitys sekä tuo SD kortti. Olen tehnyt naville tehdasasetusten palautuksen, mutta tänä kesänä ei vielä ole ollut mahdollista testata ongelmaa kun ei ole noita moottoritiepätkiä osunut kohdalle.
Voihan tuo olla tietysti Navin "statement" moottoritiellä ajelemista vastaan
Jos jollain vastaavia kokemuksia tai ajatuksia mitä voisi kokeilla, niin kiitollisuudella otetaan vastaan