Liikenneraivoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Patukka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kattokaa tätä ja vielä noita kommentteja :)-:)-

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3634697/Tyomatkat+saa+Turussa+polkea+henkensa+kaupalla
Itse olen sitä mieltä kun tuon videon perusteella, olisi aihetta sille polkupyörä kortille oikeasti, muutama missä auto on suojatienpäälle pysähtynyt, mutta jos kaveri tulee sähköpyörällä täysiä(en tiedä onko), niin tottakai siinä voi levitellä käsiä, tämä on juuri sellainen perusuomalainen kateus video, missä vaan haetaan hakemalla tilanteita. Ihan samaa voi tehdä autollakin, niin kuin jotkut tekee
:doh:

En löytänyt tuolta videolta yhtään vaaratilannetta, vain pari pyöräilijän virhettä ja pari autoilijan virhettä. Suojatielle pysähtyminen on selkeästi virhe, mutta pyöräilijän pari väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättäminen oli kyllä vakavampia rikkeitä.

Kertokaa te viisaammat ja vanhemmat.
Oliko ennen liikennekäyttäytyminen tuollaista?

Tuntuu että nyt kameroiden ja somen aikakaudella jotkut tekevät tätä perseilyä ihan tahallaan että voivat sitten kovaan ääneen kauhistella netissä ja osoitella sormella kaikkia muita jotka ovat väärässä.

Henk. Koht olen ennemmin väärässä kuin sairaalassa tahi lappu varpaassa..

Ehkä olen vanhempi viisaudesta en niinkään tiedä.

ihmiset oli erillaisia ennen liikenteessä. Lieneekö nykyinen meno olevan stressaavampaa?

Liikennemäärät on kasvanu. Kaikilla on periaatteessa mahdollisuus hankkia egoa nostattava kikotin, nimi vaan paperiin.Aajetaan autolla itsekkäästi omankäden oikeudella periaatteella.

Nyky suomessa kaistanvaihto perustuu täydelliseen yllätykseen. Vilkku pitää olla kytketty raidetangon päähän, rattia kääntäessä vilkku vilahtaa pari kertaa:kääk:

Suomessa on kaksi perus tautia, kateus ja keuhkotauti.
Keuhkotaudin kun saivat kuriin, niin kateus nostaa päätään :grin:

Toi kuvaaminen varsinkin liikenneonnettomuudessa nostaa verenpainetta.
Nuorena miehenä reippaasti pysähdyin auttamaa kun hiace kuski oli ajanut nokkakolarin. Näky oli karmaiseva etupenkki oli ehjä mutta moottori oli työntynyt jalkatilaan. Ei siinä paljon autettu, eikä tullut mielenkään et olis kuvannut tapahtumaa. Ei tosin ollut kameroitakaan puhelimissa.
Sen jälkeen olen ajanut mielelläni onnettomuuspaikan ohi, jos vaan on auttajia paikalla.

Tuolla suorittajalla on niin selvä asennevamma, että heti pois liikenteestä. Luulee olevansa joku kuningas, jonka saapumista paikalle muiden pitää odottaa ja sitten kuninkaan polkiessa munamankelillaan paikalle, pitää heittäytyä rähmälleen eteen tai saa käsimerkistä ja pahan tuijotuksen.

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3634697/Tyomatkat+saa+Turussa+polkea+henkensa+kaupalla
Itse olen sitä mieltä kun tuon videon perusteella, olisi aihetta sille polkupyörä kortille oikeasti, muutama missä auto on suojatienpäälle pysähtynyt, mutta jos kaveri tulee sähköpyörällä täysiä(en tiedä onko), niin tottakai siinä voi levitellä käsiä, tämä on juuri sellainen perusuomalainen kateus video, missä vaan haetaan hakemalla tilanteita. Ihan samaa voi tehdä autollakin, niin kuin jotkut tekee

Näen monta jatkotarinan mahdollisuutta:

1) Toimittaja suorittaa seuraavat viikot työmatkat skootterilla samoilla seuduilla ja samoilla reippailla otteilla.
2) Toimittaja polkupyörineen siirretään kirjeenvaihtajaksi Nairobiin tekemään juttusarjan osaa multikulttuurisesta pyöräilystä. Toinen vaihtoehto on Bangkok.
3) Toimittajalle annetaan Fix-pyörä, sillä onhan se tosiharrastajan peli.

Näen monta jatkotarinan mahdollisuutta:

1) Toimittaja suorittaa seuraavat viikot työmatkat skootterilla samoilla seuduilla ja samoilla reippailla otteilla.
2) Toimittaja polkupyörineen siirretään kirjeenvaihtajaksi Nairobiin tekemään juttusarjan osaa multikulttuurisesta pyöräilystä. Toinen vaihtoehto on Bangkok.
3) Toimittajalle annetaan Fix-pyörä, sillä onhan se tosiharrastajan peli.
Nopeusrajoitukset kevyenliikenteen väylille
esim. 12km/h ja risteyksissä 6km/h
liikenneturvallisuus nääs

Vauhtia oli sen verran että oliko alla laillinen pyörä missä sähköt stumppaa 25kmh nopeudessa ja meno yleensä rauhoittuu siihen?

Tolle kaverille oikea sijoituspaikka lienee liiterin takunen ja musiikiksi Trio Niskalaukaus😆.

Keksis nyt mennä aamuyöllä samalla asenteella snagarijonoon😆.

Ei kai kenenkään tarvitse hävetä, jos tuota katsellessaan löytää itsestään jotain totaaliseen empatiakyvyttömyyteen viittaavaa😆.

En löytänyt tuolta videolta yhtään vaaratilannetta, vain pari pyöräilijän virhettä ja pari autoilijan virhettä. Suojatielle pysähtyminen on selkeästi virhe, mutta pyöräilijän pari väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättäminen oli kyllä vakavampia rikkeitä.

Joo, mutta moni fillaristi on sitä mieltä että kaikki autot rikkoi jostain pysähtymis/väistämis lakia ja kun autoilijat eivät ajattele heikompia jne..

Joo, mutta moni fillaristi on sitä mieltä että kaikki autot rikkoi jostain pysähtymis/väistämis lakia ja kun autoilijat eivät ajattele heikompia jne..

Minullakin alkoi olemaan fillarilla hieman samaa asennetta, vaikka n.25vuotta prätkällä olisi luullut karsineen moiset ajatukset pois. Jossain vaiheessa tuli kuitenkin mieleen, että "mitä vittua oikein luulen tekeväni" Nyttemmin kiertelen suojatien päällä olevat ritsat ilman tunnekuohuja. Fillaristille on kuitenkin ainakin pyöräteillä vaarallisimmat jutut jalankukijat ja toiset fillaristit, joilla ei ole pimeällä minkäänlaista tuikkua tangossa.

Minusta liikennesäännöt pitäisivät olla siten, että joko fillari väistää AINA tai auto väistää AINA.
Tämä siksi, että säännöt pitää olla niin helpot, että ne voi opettaa lapselle yksiselitteisesti.
Kaikkein paras oli, kun yksi komisario haukkui ilmaisjakelulehdessä fillaristit väistämissääntöjen osaamattomuudesta ja antoi samalla itse virheelliset ohjeet:p Samoin teki Peltsi Peltola yhdessä jutussa.

Minullakin alkoi olemaan fillarilla hieman samaa asennetta, vaikka n.25vuotta prätkällä olisi luullut karsineen moiset ajatukset pois. Jossain vaiheessa tuli kuitenkin mieleen, että "mitä vittua oikein luulen tekeväni" Nyttemmin kiertelen suojatien päällä olevat ritsat ilman tunnekuohuja. Fillaristille on kuitenkin ainakin pyöräteillä vaarallisimmat jutut jalankukijat ja toiset fillaristit, joilla ei ole pimeällä minkäänlaista tuikkua tangossa.
Juuri tätä olen yrittänyt selittää, myöskin se että mitä sitten jos sulla olisi mikä oikeus mennä ensin, niin olet aina se osa puoli joka "häviää", eli se ketä sattuu, niin ei se paljoa mieltä lämmitä, tällä tarkoitan sitä, että ei ole väliä vaikka mikä väistämisvelvollisuus olisi autolla, kun niitä voi sattua missä ei ymmärretä, vaikka olisi miten koulutettu jne

Minusta liikennesäännöt pitäisivät olla siten, että joko fillari väistää AINA tai auto väistää AINA. Tämä siksi, että säännöt pitää olla niin helpot, että ne voi opettaa lapselle yksiselitteisesti.
Juuri näin, nyt se on todella "outoa" selittää että polkupyörä on vaarallinen, siis polkupyörä, kun tuolla kumiluoti tulee miljoonaa, toiset ilman valoja, myöskään heillä ei ole kelloa mitä kilistää, kun tullaan sitä 30-40 pyörätiellä, missä saattaa lapsia kulkee vieressä, kun yleensä on helppoa opettaa että auto on vaarallinen. Minusta se pitäisi olla niin, että auton ei tarvisi väistää, koska siinä saadaa esim päästöt pienemmälle, kun ei pysähdellä. Tiedän että tämä ottaa toisille tunteisiin, mutta kun niitä ihmisiä löytyy jotka kulkee muutekin mistä sattuu, niin minusta se pitäisi olla kävelijän tai pyöräiliän vastuulla, myös perheitä varten olisi ne valot, jossa voisi "turvallisesti" ylittää, koska ethän sinä voi sille mitään jos joku ajaa punaisia päin. Mutta silloin säännöt pysyisi yksinkertaisena

Kun ajaa autolla, mopolla, fillarilla ja veneellä, niin ei tule niin vahvoja tunteita toisia vastaan.

Minusta liikennesäännöt pitäisivät olla siten, että joko fillari väistää AINA tai auto väistää AINA.
Tämä siksi, että säännöt pitää olla niin helpot, että ne voi opettaa lapselle yksiselitteisesti.
Kaikkein paras oli, kun yksi komisario haukkui ilmaisjakelulehdessä fillaristit väistämissääntöjen osaamattomuudesta ja antoi samalla itse virheelliset ohjeet:p Samoin teki Peltsi Peltola yhdessä jutussa.
Toiveesi ilmeisesti toteutuu.
Uudessa tieliikennelaissa pitää väistää kaikkia pyörätiellä ja suojatiellä liikkuvia.

"Väistettävä on:
Jalkakäytävää tai pyörätietä käyttävää jalankulkijaa, pyöräilijää tai mopoilijaa ylitettäessä jalkakäytävää tai pyörätietä"

Siis jos pyörätien jatkeella ajelee vaikka mopoilija oikealta, tai vasemmalta, niin on väistettävä vaikka autoilija ajaisi suoraan.
Tämä tulee olemaan Pohjoismaiden tiukin sääntö autoilijoille suhteessa kevyeen liikenteeseen.
Norjassa esim. pyöräilijä väistää myös kääntyvän liikenteen pyörätien jatkeelle tullessaan

Toiveesi ilmeisesti toteutuu.
Uudessa tieliikennelaissa pitää väistää kaikkia pyörätiellä ja suojatiellä liikkuvia.

"Väistettävä on:
Jalkakäytävää tai pyörätietä käyttävää jalankulkijaa, pyöräilijää tai mopoilijaa ylitettäessä jalkakäytävää tai pyörätietä"

Siis jos pyörätien jatkeella ajelee vaikka mopoilija oikealta, tai vasemmalta, niin on väistettävä vaikka autoilija ajaisi suoraan.
Tämä tulee olemaan Pohjoismaiden tiukin sääntö autoilijoille suhteessa kevyeen liikenteeseen.
Norjassa esim. pyöräilijä väistää myös kääntyvän liikenteen pyörätien jatkeelle tullessaan
Eihän tuossa lain kohdassa puhuta mitään pyörätien jatkeesta eikä myöskään suojatiestä.

Eihän tuossa lain kohdassa puhuta mitään pyörätien jatkeesta eikä myöskään suojatiestä.
Laki luetaan, niin kuin se kirjoitetaan.
Eikös pyörätien jatke kadun yli ole pyörätie? Ihan samoin voisi ajatella suojatien olevan jalkakäytävän jatke.
Nykyisessä säännössä suoraan ajavan ei tarvitse väistää sivulta pyörätieltä tulevaa. Vain käännyttäessä on väistettävä. Tämä siis voi muuttua.

Pyörätiellä ei saa kävellä, pyörätien jätkeella saa koska se on yleensä myös suojatie.

No sepä se. Tavallinen kiltti perheen isukki, joka ei uskalla sijoittaa osakkeisiin koska pelkää niiden arvon laskua jne, karttaa riskejä kaikessa elämäntilanteissa, mutta muuttuu auton ratissa piruksi joka ottaa sellaisia riskejä liikenteessä jossa voi mennä oma tai muiden henki.

No sepä se. Tavallinen kiltti perheen isukki, joka ei uskalla sijoittaa osakkeisiin koska pelkää niiden arvon laskua jne, karttaa riskejä kaikessa elämäntilanteissa, mutta muuttuu auton ratissa piruksi joka ottaa sellaisia riskejä liikenteessä jossa voi mennä oma tai muiden henki.

Puusta laskeutuminen on suomalaisilla vielä niin tuoreessa muistissa, (osalla vielä tekemättä) ettei pysty käsittämään muita tiellä liikkujia. Puussa ei juuri ollut liikennettä. Synkkämielisyys höystettynä kateudella ym juroudella saa aikaan monenlaista kahinaa. Onhan se nyt ihan helvettiä, että köyhä naapuri saattaa edetä halpis-fillarillaan sujuvammin ja nopeammin, kuin MINÄ ihanalla autollani.
Itse olen oppinut, että mitään oikeuksia kaksipyöräisellä ajavalla ei ole. Liikun sekä mopolla, että polkupyörällä ja molemmilla vehkeillä on vain pakko väistää tilanteesta riippumatta, jos aikoo henkensä säilyttää. Jostain kumman syystä myös autolla ajaessani pystyn väistämään...

Back