Carpimoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Poistettu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep hyvin pelittää. Tilauksen käsittelystä* 24h sisällä tuotteet kotona :thumbup: En tiedä saisiko edes kotimaasta näin nopeasti. Muutenkin Italiasta tullut monta kertaa kamat tuolleen vuorokauden sisällä lähetyksestä.

*tilaus tehty su-iltana, ma-iltapäivällä käsitelty ja ti-päivällä tilaus kotona.
Sanoin aivan samaa kesäkuussa ku tilasin jarrupaloja. Tilausklikkauksesta meni 23 tuntia ni tavara tuli kotiovelle ja maksoi hirmuiset 10,90e postikulua.

Ei tätä puljua kyllä kyllin pysty kehumaan.

Laitoin tilauksen äsken sisään (to klo 11:41, 10:41 Italian aikaa), katsotaan saanko huomenna pe tilauksen kotiovelle. Tuotteet oli varastossa, joten saattaa ehtiä, vaikkei nyt tulipalokiire olekaan. Hintakin oli pikaisella googletuksella halvin:thumbup:

Toimituksen nopeus riippuu myyjän varastotilanteesta ja käyttämästään toimitustavasta.
Mikäli toimitusketju käyttää Suomen päässä PostNordia tai Postia, niin lisäviikko vierähtää helposti siitä, kun tuote on saapunut Suomeen asiakkaalle toimitettavaksi. Näin etenkin, mikäli myyjä on ruksannut kotiintoimituksen.

Ei ihmeiden aika kuitenkaan ole ohi, firma nimeltä sfsbrakemoto Turkista käytti parinkympin ostoksessa kuljetusliikettä, joka toi tilauksen kotiin seuraavana päivänä tilauksesta!

Mikäli toimitusketju käyttää Suomen päässä PostNordia tai Postia, niin lisäviikko vierähtää helposti siitä, kun tuote on saapunut Suomeen asiakkaalle toimitettavaksi. Näin etenkin, mikäli myyjä on ruksannut kotiintoimituksen.

Carpimoto käyttää DHL/UPS/TNT/FedEx, ja tulee yleensä seuraavana tai viimeistä sitä seuraavana päivänä.

Carpimoto käyttää DHL/UPS/TNT/FedEx, ja tulee yleensä seuraavana tai viimeistä sitä seuraavana päivänä.

Jep, kuriireilla aina tulee eikä peruspostina ja seurannastakin näkee, että tulee lentorahtina yleensä Italia-Saksa-Suomi reittiä.

Mikähän on syynä, että käyttävät tällaista, vaikka postikulujen osuus on aina melko pieni? Carpimoto ei ole ainoa italoputka mikä toimittaa näin nopeasti. Alpit huono logistinen pätkä välissä? Halvat postikulut Italiassa? Vastaavasti Saksa, Benelux, Ranska, UK -alueelta tulee lähes aina kumipyörillä ja laivalla ja kestää sen 3-5päivää että saapuu Suomeen, jossa posti arpoo vielä toisen mokoman.

Minulle tuli juuri tavaraa Saksasta. Myyjä lähetti sen viime viikon alussa DHL:n kautta.
Maanantaina, viikko lähetyksestä minulle tuli sähköpostia Suomen Postilta: Teille on tulossa LÄHIPÄIVINÄ lähetys.:no:

Tänään torstaina kotiin tuli vihdoin lappu, että paketti on haettavissa.
Onneksi ei ollut kiire.

Minulle tuli Carpimotolta BMW R1100R jarruletkusarja kotiovelle.
Aikaa kului 48 h ja 5 minuuttia tilauksesta.

DHL kantoi paketin perille.
Letkusarja maksoi 106.- € toimituskuluineen.

Aika nopeaa.
Soittivat vielä ennen toimitusta, että olenko kotona.

Laitoin tilauksen äsken sisään (to klo 11:41, 10:41 Italian aikaa), katsotaan saanko huomenna pe tilauksen kotiovelle. Tuotteet oli varastossa, joten saattaa ehtiä, vaikkei nyt tulipalokiire olekaan. Hintakin oli pikaisella googletuksella halvin:thumbup:

Pe klo 12:04 tuli tilaus ovelle. Vähän ylittyi tuo 24h raja 😀 muutenkin hyvä palvelu, mm. akku oli testattu ennen lähettämistä. A+ jälleen.

4 arkipäivää kesti tällä kertaa toimitus. Hyvä suoritus, ja tilausta pysti vielä sunnuntaina täydentämäänkin. Kaikki tuotteet oli suoraan varastossa.

Täysin anteeksiantamatonta!
Hidasta!
Surkeaa!

Vertaa ny esmes miten nopeasti Suomen Posti toimittaa Helsingistä Helsinkiin, ni näät että.......................................................................... tai ei mitää :grin:

Todennäköisesti, jos saman paketin lähettäisi itse itselleen, se kestäisi tuon 4 arkipäivää.
Siinä olisikin hyvä testi.

Tilasin Brembon palat ja fren tubo teräspunokset. Kaikki vimpan päälle ja hinta kohdillaan.

Eilen katsoin uutta akkua mopoon:

Eurobiker 159€
Storm 149€
Mätänet 139€
Carpimoto 92€ sis. pk

Mielelläni kivijalkaliikkeeseen rahani kantaisin mutta ei tuolla hintaerolla. 15% premium olisi mulle ok.

Taitaa jäädä Eurobikerin lahjakortti käyttämättä koko vuotena tai tilattua jotain hyllyn täytettä mitä en varsinaisesti tarvitse. Viimeksi tilasin aggregaattiin akun en silloinkaan löytänyt Eurobikerilta kamaa omaan tarpeeseen / brändeihin mihin tottunut.

Varmaankin ikivihreä itku tämä ulkomailta tilaaminen vs. kivijalka

Todennäköisesti, jos saman paketin lähettäisi itse itselleen, se kestäisi tuon 4 arkipäivää.
Siinä olisikin hyvä testi.
Mä oon lähettäny suomesta suomeen noin 100 pakettia viimeisten 10vuoden aikana ja joka kerta paketti on ollut lähetystä seuraavana päivänä vastaanottajalla. Kirjeissä kestää nykyään kauemmin.

Mä oon lähettäny suomesta suomeen noin 100 pakettia viimeisten 10vuoden aikana ja joka kerta paketti on ollut lähetystä seuraavana päivänä vastaanottajalla. Kirjeissä kestää nykyään kauemmin.

Ja paljonkos tämä paketti maksoi lähettää? Itellä ei oo yksikään paketti tullut postin kautta alta 3 päivän. Joskus menee 5 päivää...

Sit jos postnord, matkahuolto tai DHL tuo ni sit tulee päivässä.

Ja paljonkos tämä paketti maksoi lähettää? Itellä ei oo yksikään paketti tullut postin kautta alta 3 päivän. Joskus menee 5 päivää...

Sit jos postnord, matkahuolto tai DHL tuo ni sit tulee päivässä.

No HUHHUH.

Niiden pakettien lähetys mitä minä lähettelen maksaa siinä 7euron paikkeilla riippuen painosta.

ps. muutama viikko sitten matkahuollon kautta saapunut levari odotti siirtoa kampista kalasatamaan yli vuorokauden.

Kai ne Posti14, ovelle mikälie, jaetaan heti seuraavana päivänä.

Mutta täälä Treen seudulla on välillä SmartPostit täynnä, vastaus postin AsPasta, ja siitä seuraa automaattisesti viivästys.
Ei vaikka samas Prismas on asiamiesposti niin sitä automaattipakettia ei sinne viedä (ja makseta SOKlle kuluja luovutuksesta) vaan se kuljetetaan takaisin lajittelukeskukseen mistä sitä ei pysty noutaa seurantakoodilla.

Posti saisi kehitellä jonkun tärkeysjärjestyksen halutuille automaateille kun niitä tälläkin aluella on useita. Lajittelisivat itse paketin sitten siihen automaattiin jossa tiedetään olevan eniten vapaata tilaa.

Nythän asiakas valitsee yhden automaatin ja se on sitten kiveen hakattu.

Oma kokemus on se, että tavara kuin tavara tulee mistäpäin tahansa Eurooppaa Suomeen kahdessa päivässä, mutta Suomessa viimeinen 50 km:n matka lentoasemalta kestää Postin tai Postnordin kyseessä ollessa mitä tahansa kahden päivän ja kahden viikon välillä, jos tulee perille ollenkaan.
Pahimmillaan paketti on toimitettu lähimpään postitoimipaikkaan täydellisillä vastaanottajatiedoilla, mutta mikäli Postin omassa sähköisessä järjestelmässä on joku fiba, niin Posti ei ilmoita saapuneesta lähetyksestä, vaan paluttaa kuudentena arkipäivänä. Tämä on nyt käynyt vuoden aikana kaksi kertaa.

Oma kokemus on se, että tavara kuin tavara tulee mistäpäin tahansa Eurooppaa Suomeen kahdessa päivässä, mutta Suomessa viimeinen 50 km:n matka lentoasemalta kestää Postin tai Postnordin kyseessä ollessa mitä tahansa kahden päivän ja kahden viikon välillä, jos tulee perille ollenkaan.
Pahimmillaan paketti on toimitettu lähimpään postitoimipaikkaan täydellisillä vastaanottajatiedoilla, mutta mikäli Postin omassa sähköisessä järjestelmässä on joku fiba, niin Posti ei ilmoita saapuneesta lähetyksestä, vaan paluttaa kuudentena arkipäivänä. Tämä on nyt käynyt vuoden aikana kaksi kertaa.

Tai kuten taannoin Matkahuollolla. Ebaystä romua, lähetettiin jollain itävaltalaisella kuriirifirmalla, seurantakoodi ja tiedot täydelliset. Matkiksessa sitten ns viimeinen maili. Olivat sitten onnistunut kirjaamaan postinumeron väärin omaan järjestelmäänsä ja paketti meni 400km päähän. Onnistuuko siirto sinne mihin se piti toimittaa? No ei sitten niin vittu millään vaan paketti lähti noutamatta jääneenä takas. Kiukuttelin asiasta toimitusjohtajalle saakka, joka tietty jättää vastaamatta ja varmistaa sen että minä en käytä enää hlökohtaisissa tai firman asioissa ko lafkaa. Ihan pikkusen harmitti myös myyjää lähetellä pakettia uudestaan. Mun kannalta onneksi lähetti, viivettä vaan tuli 3 viikkoa.

No, ainakin se kauppa lupasi jatkossa tarkistaa ettei mikään päädy Matkahuoltoon.

Postnord on taas kehittänyt palvelua. Ne on varmaan huomanneet että osa ihmisistä Suomessa joutuu vielä käymään töissä, eikä toimitus päiväsaikaan onnistu. Eilen tuli sähköinen saapumisilmoitus jossa sai näppärästi vaihdettua toimituksen työpaikalle. Peukut siitä.

Valitettavasti ulkomailta tilattaessa ei voi tietää, miten tavara Suomessa kuljetetaan.
Seurantatunnuksetkin lakkaavat yleensä toimimasta siinä vaiheessa kun lentoposti on skannattu Suomeen saapuneeksi. Sitten vain pitää jännätä, että mikä paikallinen toimija ryhtyy puuhastelemaan toimitusta.:no:

Nopeimmiten tuntuu tulevan joidenkin tuntemattomien rahtareiden lähetykset kotomaassa. Mainosteippaamaton ryppyinen paku tai kuorkki ilmestyy joskus jo maahansaapumista seuraavana päivänä pihaan.

Briteistä tuli Rutaleen stefat ja pölysuojat. Maanantai-iltana naputellusta tilauksesta saapui tänään postin ilmoitus, että ovat saapuneet naapuripaikkakunnan postiin. Tulee sitten 50 kilsan hakulenkki paikkaan johon ei ole mitään muuta asiaa sen sijasta että noukkisin tuosta parin kilsan päästä johon niiden olisi kaiken järjen mukaan pitänyt tulla. Onneksi on ajokelejä ja pumpussa kai vielä vähän öljyäkin.:orgmp2:

Ketjun alkuperäiseen aiheeseen; kesäkuussa tilasin ketjut+rattaat, olisiko mennyt kolme tai neljä päivää tilauksesta kun saapuivat.

Back