Hieman aiheen vierestä.....Kyllä sairaanhoidosta on muodostunut valtava "himmeli" johon rahoitus kerätään joka suunnasta mistä vain voidaan. Työnantajat maksavat omistaan, liikennevakuutuksen kautta maksatetaan maksajan ja sivullisten hoitoja, ja sitten on ryhmä joka kaatuu yhteiskunnan syliin. Tämän lisäksi moni ottaa eri tyyppisiä tapaturmavakuutuksia jne.......
Liikennevakuutuksen maksamisen olen vielä hyväksynyt ratailun merkeissä. Vammautumisen riski suurempi, joten valmis osallistumaan kustannusten kantamisessa, mutta muuten olen fatalisti ja olen lopettanut kaikki tapaturmavakuutukset jne. Pidän kotimaassa ja eu alueella liikuttaessa mukana eu:n sinistä sairasvakuutuskorttia, jolloin olen oikeutettu saamaan samaa hoitoa kun paikalliset kansalaiset. Esim. espanjan liikennevakuutus korvaa hyvin rajoitetusti henkilövahinkoja, joten eu sairasvakuutuskortti paras takuu hoidolle.
Ratailussa minua hieman hiertää se tosiasia, että radalle mentäessä jokainen tietoinen siitä, että omalla "riskillä" ajetaan, mutta todellisuudessa asian laita voikin olla toinen! Esim. viime kesänä oma peli sylki öljyä radalle ja perässä ajanut veti lipat!? Tässä tapauksessa kaikki päättyi hyvin ja liikennevakuutuksen (pop vakuutus) kautta vauriot maksettiin, eikä pahempia henkilövahinkoja sattunut. Mikä olisikaan asioiden kulku voinut olla, jos tosi huonosto olis käynyt?? Onko "omalla riskillä" mitään merkitystä??