• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pyörän pesupaikkoja pk-seudulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Herttoniemen pesucenterissä löytyy 3kpl tee se itse- halleja, 2 polettia kun ottaa (2€ kpl) pesee pyörän hienosti, yleensä jäänyt vielä aikaa ylikin. Tarjolla painepesuri ja harja. Vehkeestä tulee esipesuaineet, pesuaineet ja myös vahat. Suosittelen!
Vieläkös tää on voimassa? Taidan kokeilla jos on.

tee se itse metodi: Huomasin, että kastelukannu on todella hyvä auton pesussa. sellainen keskikokoinen kannu, jossa on aika kapea nokka.

otat kannun, täytät vedellä ja pesuaine sinne. Sitten täysi ämpäri toiseen käteen. ämpäristä täyttää kannun noin 2.5kertaa.

tuolla pesee auton vähän sinnepäin, pyörän helposti. kannulla viruttelet pesuainevettä ja harjailet, ylhäältä alas, sitten kannun täyttö ja siitä huuhteluun.

Tällä etelässä on vaan kaikki autonpesu perkeleen kiellettyä, koska alkuperäisluonto, kuten asvattipihat ja viemärit, räjähtävät spontaanina ydiräjähdyksenä autopesuveden voimasta.

Tällä etelässä on vaan kaikki autonpesu perkeleen kiellettyä, koska alkuperäisluonto, kuten asvattipihat ja viemärit, räjähtävät spontaanina ydiräjähdyksenä autopesuveden voimasta.
No juurikin tämä.... pk-seudulla ei saa saatana ees kukkia kastella ilman että siitä tehdään 5 lomaketta ympäristövirastoon, 3 viisumihakemusta usa:n konsulaattiin tilapäistä tappaja-ampiaisvakuutusta varten, sekä tietenkin hepatiittirokotukset yms pitää hakea ja todistaa henkilöllisyys....

Mieluusti puunaisin omalla parkkpaikalla ajan kanssa rauhakseltaan mutta eih...

Ja mukana saa olla omat välineet ja aineet?

Kyllä saa. Onneksi ne ämpärit löytyy talon puolesta. Hieman nihkeää kuljettaa pyörällä..

Ja mitä hintoihin tulee, niin se heittämäni 10€/pesu voi olla yläkanttiin. Varmasti selviää halvemmallakin. Toisaalta joskus olen hinkkaillut jotain vanteita ym. ennen talvisäilytystä, niin on mennyt enemmänkin kuin se kymppi.

https://www.kmpro.fi/autopesu tätä paikkaa on tarkoitus itse kokeilla. Hyviä suosituksia tutuilta ja koneista tulee shampoo, paine ja vissiin joku harja systeemi niissä myös. Toimii poleteilla aukioloaikana tai jos ostaa kortin ja rekisteröityy niin 24h käytössä.

https://www.kmpro.fi/autopesu tätä paikkaa on tarkoitus itse kokeilla. Hyviä suosituksia tutuilta ja koneista tulee shampoo, paine ja vissiin joku harja systeemi niissä myös. Toimii poleteilla aukioloaikana tai jos ostaa kortin ja rekisteröityy niin 24h käytössä.

Tuokin näyttää ihan hyvälle.

Kannelmäen Nesteeltä kysäisin ja 20min pesua on 8 euroa (minimiveloitus) ja extraminuutit 0,40e.

Pesu-Centerissä näyttää olevan noita 2e poletteja, mutta siellä tosiaan pelkät painepesurit käytössä ilmeisesti.

Huomasin, että Sörkän Nesteellä on myös itsepesuhalli. Hinta poleteilla 2e / 2 min. Halleissa näytti olevan pelkät painepesurit ohjelmilla.

Neste Lommila TI halli 30min/12€ ja kunnollinen painepesuri sekä 3kpl pesuhalleja heikommilla pesureilla.

Kun käytte näissä itsepalvelupesuissa, annatteko moottorin jäähtyä ennen pesua vai suoraan liukkarit pintaan ja menoksi? Itsellä pitäisi öljyä pestä pois moottorista ja joka paikassa kehotetaan pesemään vasta kun moottori kylmä. Ei oikeen mahdollista tai ainakaan käytännöllistä kun pesulaan pitää kuitenkin ajaa

Kun käytte näissä itsepalvelupesuissa, annatteko moottorin jäähtyä ennen pesua vai suoraan liukkarit pintaan ja menoksi? Itsellä pitäisi öljyä pestä pois moottorista ja joka paikassa kehotetaan pesemään vasta kun moottori kylmä. Ei oikeen mahdollista tai ainakaan käytännöllistä kun pesulaan pitää kuitenkin ajaa

Sen kun pyyhkäsee paineella, kastuu ne sateellakin.
Laakereita jne pitää tietty varoa paineen kanssa.
Oma kinnas mukana, jos hinkkailen maalipintoja.
Harjat naarmuttaa.

Pihassa tarkemmat hinkkailut mieluummin.
Esipesu, ämpäri ja kinnas. Sade on vaan avuksi...

Re: Pyörän pesupaikkoja pk-seudulla

Roihupellon Motonetin pihassa on pesupaikka, mutta "painepesuri" ei ole oikea painepesuri ja sillä ei lähde moska liikenteeseen. Omien aineidenkin käyttö on kielletty, joten periaatteessa ei saisi laittaa renkaan moskia pehmentymään ennen pesua.

Roihupellon Motonetin pihassa on pesupaikka, mutta "painepesuri" ei ole oikea painepesuri ja sillä ei lähde moska liikenteeseen. Omien aineidenkin käyttö on kielletty, joten periaatteessa ei saisi laittaa renkaan moskia pehmentymään ennen pesua.

Herttoniemen Shellillä saa käyttää omia aineita eikä painepesuritkaan oo ihan huonoimmasta päästä :thumbup:

Itsepalveluhallit tms. tuusulan puolella rajaa olen itse käynyt muutaman kerran. Pieni pesuhalli mistä löytyy painepesuri, olikohan jotain 7,5€ per puoltuntia hinta.

Ämpäreitä, harjoja sun muuta löytyy myös mutta olen yleensä ottanu oman sienen mukaan kun ei noista koskaan tiedä missä kunnossa ja mitä rapaa niillä on viimeksi rassattu.

Sitten on tällainen laiskan miehen malli. Esim. Arabianrannan ostoskeskuksessa on parkkihallissa autopesula, jossa pyörän pesulle tulee hintaa 10€. Työnjälki on ollut hyvä ja hinta kohdallaan. Tuohon hintaan pyörä saa vettä niskaansa, tämän jälkeen vaahdotuksen, jonka jälkeen käsipesu sienellä ja lopuksi kuivaus säämiskällä.

Turun motaria kun ajaa sivistyksen päin niin kehä ykkösen jälkeen oikeella on joku autopesula missä on itsepalvelupesu käsittääkseni myös. https://www.pesupaikka.fi/ En ole kokoillu mutta vois käydä auton tuolla pesemässä ja ehkäpä tuon pyöränkin.

Sitten on tällainen laiskan miehen malli. Esim. Arabianrannan ostoskeskuksessa on parkkihallissa autopesula, jossa pyörän pesulle tulee hintaa 10€. Työnjälki on ollut hyvä ja hinta kohdallaan. Tuohon hintaan pyörä saa vettä niskaansa, tämän jälkeen vaahdotuksen, jonka jälkeen käsipesu sienellä ja lopuksi kuivaus säämiskällä.

Onko kokemusta/tietoa, että osaavat pestä oikein? Mikä tahansa autopesula varmasti pesee pyörän kun lyö rahaa kouraan, mutta kuinka moni näistä osaa olla esim. ampumatta ketjuja paineella tai tiivisteitä moottorin sisään?

Onko kokemusta/tietoa, että osaavat pestä oikein? Mikä tahansa autopesula varmasti pesee pyörän kun lyö rahaa kouraan, mutta kuinka moni näistä osaa olla esim. ampumatta ketjuja paineella tai tiivisteitä moottorin sisään?
Eihän nämä pesufirmat osaa autoakaan pestä oikein, vaikka on vähän enemmän sileätä pintaa. Joskus ennen käytin näitä palveluja, kun ei ollut omaa tallia jossa pestä ja aina oli helmat likaiset, kun ei vaivauduta kumartumaan jne. Tuosta nyt ei auto onneksi mene rikki/pilalle.

Se on vaan se riski, joka pitää ottaa kun käyttää näitä palveluja ja voihan sitä ottaa puheeksi ja kysyä mopoa viedessä, miten homman hoitavat. Painepesuria en käytä itse koskaan mopon pesussa. Ei ole ollut tarvetta.

Back