Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Tourinkivaihde pysyy tiukasti päällä: R1200RS vm. 2015 vaihtui R1200RT vm. 2016:een.
Alkukilometrit 8200, joten kyllä tuolla taas muutaman reissun heittää.
Taas sorruin ja ostin R 1200 GS Adventure, 2008, vanha mutta oma. Yritän vielä josko minustakin tulisi Bemarikuski, vuosikymmeniä alkaa jo olla senverrran. Ei kuitenkaa omakohtaisia kokemuksia isosta vihasta.
Huomenna tulee pihaan RT 1200 -09. Ostin ajamatta, kun en jaksanut Pirkanmaalta Vantaalle lähteä. Ajettu on n.36tkm, hyvin huollettu.
Saapi sitten nähdä mitä tuli tehtyä. On kuulemma mun joululahja, sanoi vaimo. Bemarista (Rt 1100) pieni kokemus parin vuoden takaa, muita laitteita ollut enemmän, pääasiassa Japanin tuotteita.
Koeajo tehdään huomenna jos ei tiet jäässä....
Seitsemän kesää tullut ajeltua BMW R100/7:lla vm1979. Rakentelin siitä scrambleri tyyppisen, hauskaa ajaa sorateitä ja pikku pyörittelyä. Ihan paska matka-ajossa, joten nyt siirryttiin ruiskutekniikkaan ja inhimilliseen ajoasentoon hankkimalla BMW K1.
Kesää odotellessa..
Vajaa kaks vuotta ilman moottoripyörää. Nyt tuli ostettu uusi BMW R1250 GS Adventure - Edition 40 Years GS.
Edellinen mp oli BMW S1000RR. Enää ei pysty ajelemaan kyykyllä, joten tämä oli helppo valinta pyörän suhteen ja tällähän saa myös laajennettua reviiriä huomattavasti kun ei tarvitse aina ajella asfalttiteitä.
Vaihdoin vuosi sitten Africa Twinin uuteen Gessuun, vielä ei ole kertaakaan harmittanut. AT on hyvä pyörä, mutta Gessu on mulle se oikea. Mutta pitäähän kaikkea kerran kokeilla... kyykkyä ja customia mulla ei vielä olekaan ollut
BMW K1200S vuosimallia 2005 ollut minulla jo 11 vuotta. 152000 km siinä on ja 122000 km olen itse ajanut. Sport tourinkiin huippupeli. Kuusi polttoaine anturia on mennyt. Tyyppivika. Tosin saman vuoden GS ja GT ja rt malleissa samat anturit. Muuten huoleton peli. Hyvä ajaa ja voima riittää.
Syksyllä 2021 tuli hankittua huippukuntoinen K1200S 2005 110t mittarissa. Renkaat ja etujarrulevyt piti vaan vaihtaa. Comfort penkki, takana 3 laukkua ja tankkilaukku pikakiinnityksellä.
Muuten hyvä ajaa mutta hitaassa tasasessa vauhdissa suoraan ajettaessa tuntuu keinuvan sivusuunnassa eikä löydy vakaata asentoa. Kun laittaa kaasua niin menee suoraan kuin juna. Moottorijarrulla resonoi. Täytyy varmaan tsekata perän kiinnitykset ja laakerit.