Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onnistuuko LiFePO -akun varaaminen ihan tavallisella akkulaturilla?
Kun ei haluttaisi ostaa laturia sitä varten, että kerran keväällä varaa yhden akun täyteen...
Vahinkoa alkanee tapahtua sitten kun ensimmäinen sarjaan kytketyistä kennoista on täysi. Itse kokeilisin aloittaa Larion konstilla, mittaisin virtaa ja lopettaisn jossain 70% laskennallisen varaustason paikkeilla. Hoitakoon pyörän laturi sitten ajossa loput. Jos vaihtoehtona on uusi akku niin eipä siinä paljon häviäkään.Pähkinänkuoressa ja pelkistäen, onnistuu mutta se vahingoittaa sitä akkua aiheuttaen pahimmillaan tulipalovaaran joten jos nyt ihan pakko on niin lataa ainakin irti pyörästä ja palamattomalla alustalla.
Monet älylaturit ei tosiaankaan käynnisty, jos ne ei tunnista jännitettä.
Kokeile "herättää" se laturi toisella akulla.
Hyppyjohdoilla vähän jännitettä akkulaturin pihteihin, kun ne on siinä litium-akussa kiinni.
Mulla olis tossa tallin lattialla ok-kuntoinen auton lyijyakku, jos sillä vähän tuuppais alkusähköä.... kokeeksi.. Mutta tuollainen syväpurkautuminen, mitä se tekee tuolle lifepo4 akulle? Peruuttamatonta vahinkoa..?
Mulla olis tossa tallin lattialla ok-kuntoinen auton lyijyakku, jos sillä vähän tuuppais alkusähköä.... kokeeksi.. Mutta tuollainen syväpurkautuminen, mitä se tekee tuolle lifepo4 akulle? Peruuttamatonta vahinkoa..?
Mulla on aika monta kertaa päässyt LiFePo4-akkuja purkautumaan täysin tyhjäksi talvisäilön aikana.
Kun ei haluttaisi ostaa laturia sitä varten, että kerran keväällä varaa yhden akun täyteen...

Täyteen tuli laturin mukaan. lman kuormitusta näyttää 13,5 volttia yleismittarilla.