• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

-02 Millen etujarrun ilmaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pr7
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pr7

MotOrg ry
Vaihdoin etujarruletkut jonka jälkeen jarrua ilmattu mutta edelleen kahva painuu pohjaan. Muutama painallus jonka jälkeen jarrut taas normaalit kunnes rengas pyörähtää muutaman kerran ja taas kahva menee pohjaan. Hermot menee kun ei ilmaannu...

Olen jarrunesteet vaihdellut "alakautta" apteekista iso injektion ruisku ja sillä painanut nesteet systeemiin.

Mulla on millessä siinä kahvassakin ilmausruuvi siitä varmaan kannattaa alottaa ja sitten seuraavaksi satulat...

Kliksis. Tosin jos jarrukahva käy normaalina ja palaa hervottomaksi, jostain taitaa losottaa ilmaa systeemiin. Oliskohan tiiviste mennyt esim. pääsylinteriltä? Tai jos on juuri vaihdettu uudet letkut, onkohan kaikki aivan oikeassa momentissa ja tarvittavat kupari/alumiiniprikat kaikissa tarvittavissa väleissä?

Prikat löytyy ja kireällä on ( tosin momentista ei tietoa ). Ennen letkujen vaihtoa kaikki toimi ja ilmattu on ensin kahvasta ja sen jälkeen satulat. Mitä enemmän rengasta pyörittää sen huonommin jarrut toimii eli ei mene kerralla hervottomaksi vaan vähitellen. Täytyy koittaa sitä alakautta ilmaamista seuraavaksi.

Kuten tuolla toisaalla jo tuli tarinoitua, minulla oli tänä keväänä onkelmaa etujarrun ilmaamisessa, kun tyhjensin välillä kaikki nesteet pois. Parhaaksi konstiksi osoittautui ilman imeminen isolla ruiskulla alhaalta jarrusatulan ilmausnipasta. Kaikissa systeemeissä ei saata kyllä ruiskun kehittämä alipaine riittää (mutu).

Back