• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

05 Tripleen nätti tail kit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epimetheus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Epimetheus

New member
Kaikki tervejärkisethän haluaa siitä hirvittävästä rapakaaresta eroon. Tässä italialaisen puljun elegantti ratkaisu:

normal_00000016-net.jpg

Itselläni triple on vasta tilauksessa, mutta haluan jo nyt lokasuojasta eroon.

*.m

Kaikki tervejärkisethän haluaa siitä hirvittävästä rapakaaresta eroon. Tässä italialaisen puljun elegantti ratkaisu:
Aika 50/50 kumpi on rumempi, orggis vai tuo. Järsitty minun makuuni jo liikaakin peltisine undertaileineen ja nuo vilkut näyttävät jotenkin ressukoilta kun ne lerputtavat tuolla lailla vinossa. Voi toki olla vaan paska kuvakulmakin.

Paremmin minun silmääni istuvia ovat olleet ratkaisut joissa vain se viimeinen pätkä on korvattu ja vilkkujen on annettu olla orggismallisina. Kuten esim. tässä:

05.jpg

http://www.motociclismo.it/edispor....oFramed

Viikon päästä pitäisi käydä triple sitten noutamassa. Eiköhän tuohon kurakaareen jokin näppärä ratkaisu keksitä...

Pistänpä tähän topickiin kun kuitenkin hieman liittyy aiheeseen.

Elikkäs tuli viikonloppuna ajeltua sitten ensimmäisen kerran sateessa ja vieläpä kaato-sellaisessa. Vaikka ajomatkaa ei ollut kovin pitkälti ja perille päästiin ilman goretexin läpikastumista, oli yllätys perillä mitä mielenkiintoisin. Olen tottunut nakumalleilla aina ajaessani kastumaan oikein kunnolla, mutta eipä ole selässä ollut reppu koskaan ollut niin märkä kuin oli tämän reissun jäljiltä. Ja p**sekin oli kuravedestä likainen (huom. ulkopuolelta) penkin takaosasta nyt puhumattakaan.

Tuo alkuperäinen rapakaarihärdelli ei sitten suojaa mitenkään tuollaisessa rankkasateessa, jossa vettä on asfaltilla kohta enemmän kuin maauimalassa. Johtuuko se sitten tästä kilpitelineen kapeammasta jatko-osasta, jonka laitojen molemminpuolin vesi mahdollisesti pääsee roiskimaan pyörän kuin kuskinkin takamusta esimerkiksi mutkaosuuksilla. Ehkä tuollainen korvaava ja nätinpi tail kit voisi suojata paremmin perää sateella, onhan se periaatteessa leveämpi kun kilpi nousee ylemmäs.

Te, jotka olette näistä alkuperäisista telineistä luopuneet, oletteko huomanneet parannusta "roiskevesisuojauksessa" niiden vaihdon jälkeen? Entä olisiko jollakin kuvaa omatekoisesta patentista tai valmistuotteesta (mielellään linkin kera liikkeeseen, jos itsekin innostuu tilaileen syksyn aikana).

Te, jotka olette näistä alkuperäisista telineistä luopuneet, oletteko huomanneet parannusta "roiskevesisuojauksessa" niiden vaihdon jälkeen? Entä olisiko jollakin kuvaa omatekoisesta patentista tai valmistuotteesta (mielellään linkin kera liikkeeseen, jos itsekin innostuu tilaileen syksyn aikana).
No eipä se kuran lentäminen ainakaan rapakaari poistamalla vähene. Eli siitä repsikan kauhukahvalenkistä taaksepäin on koko pyörä paskan kuorruttama ja sama koskee selkää, persusta ja takareisiä. Eli kurahousut jalkaan jos meinaat pitää ajokamat puhtaina.

Minulla on tuollainen fechter.de :stä tilailtu tehdasperä tällä hetkellä: http://www.fechter.de/images/artikel/NST05.jpg
Kilven reiät ovat sitten Saksan kilvelle eli joudut hieman säätämään, jotta saat suomikilven kiinni (eli ruuvaamaan vaikka mustan pleksitaustan ensin tuohon ja sitten oman kilven pleksiin). Tuosta heidän sepustuksestaan ja kuvastaan poiketen ainakin minulle tulleeseen telineeseen kävivät vakiovilkut suoraan ja tuo kilven valo oli musta, toisin kuin kuvassa.

Muutamaksi muotoilluksi & anodisoiduksi alupalaksi on tietysti kallis, mutta myös helppo ja hieno vs. oma peltikäsityö.

Pistänpä tähän topickiin kun kuitenkin hieman liittyy aiheeseen.

Elikkäs tuli viikonloppuna ajeltua sitten ensimmäisen kerran sateessa ja vieläpä kaato-sellaisessa. Vaikka ajomatkaa ei ollut kovin pitkälti ja perille päästiin ilman goretexin läpikastumista, oli yllätys perillä mitä mielenkiintoisin. Olen tottunut nakumalleilla aina ajaessani kastumaan oikein kunnolla, mutta eipä ole selässä ollut reppu koskaan ollut niin märkä kuin oli tämän reissun jäljiltä. Ja p**sekin oli kuravedestä likainen (huom. ulkopuolelta) penkin takaosasta nyt puhumattakaan.

Tuo alkuperäinen rapakaarihärdelli ei sitten suojaa mitenkään tuollaisessa rankkasateessa, jossa vettä on asfaltilla kohta enemmän kuin maauimalassa. Johtuuko se sitten tästä kilpitelineen kapeammasta jatko-osasta, jonka laitojen molemminpuolin vesi mahdollisesti pääsee roiskimaan pyörän kuin kuskinkin takamusta esimerkiksi mutkaosuuksilla. Ehkä tuollainen korvaava ja nätinpi tail kit voisi suojata paremmin perää sateella, onhan se periaatteessa leveämpi kun kilpi nousee ylemmäs.

Taitaa olla toi selkäpuolen paskaantuminen ihan vaan nakupyörien ominaisuuksia. Ite kun on ajellu kaverin kanssa jolla on 600 hornetti nakuna ja itellä aikaisemmin kawan ZR-7S ja nykyään trumpan sprint RS niin on aina sadekelillä hornetti kuski kiroillu just et koko selkä ja siitä taakse päin on ihan paskassa, itellä on takapenkki ihan siisti ja korkeintaan takapyrstössä on muutama paskatippa molemmissa mopoissa.

Et eiköhän tää oo vaan sitä aerodynamiikka, mitä varten katepyörät on luotu. Vaikka itselläkin on ollut vain varttikatteellisiä mopoja niin ei oo ollut ongelmia paskaantumisen suhteen.

Mutuna vois heittää et joku hirvee tourinkipleksi vois helpottaa tota selän takaa pyörteilyä ja vähentaa sitä paskaantumista tai sitten ei. Mutua tää vaan on mut heitimpähän omia kokemuksia peliin, toivottavasti näistä kaikista vastauksista jotain jelppiä saapi.

Paskaa mättää selkään hullun lailla, mutta yritän välttää sateella ajamista. Ei se niin hauskaa ole.

Minulla on tuollainen fechter.de :stä tilailtu tehdasperä tällä hetkellä:  http://www.fechter.de/images/artikel/NST05.jpg
Kilven reiät ovat sitten Saksan kilvelle eli joudut hieman säätämään, jotta saat suomikilven kiinni (eli ruuvaamaan vaikka mustan pleksitaustan ensin tuohon ja sitten oman kilven pleksiin). Tuosta heidän sepustuksestaan ja kuvastaan poiketen ainakin minulle tulleeseen telineeseen kävivät vakiovilkut suoraan ja tuo kilven valo oli musta, toisin kuin kuvassa.

Muutamaksi muotoilluksi & anodisoiduksi alupalaksi on tietysti kallis, mutta myös helppo ja hieno vs. oma peltikäsityö.
Joskus etsiskelin noita telineitä netistä ja tuo Protechin malli pisti itselläkin silmään. Miten muuten tilasit tuon, suoraan Fechteriltä ja pitikö maksu suorittaa ulkomaille pankkitilille? Siitä tahtoo vaan aina aiheutua 10-20 euron lisäkustannus ainakin omassa pankissa. Helpompaa olisi maksaa Visalla.

Ja ymmärtääkö hra Fechter englantia, kun itseltä ei tuo saksan kieli oikein suju
confused_orig.gif

Joskus etsiskelin noita telineitä netistä ja tuo Protechin malli pisti itselläkin silmään. Miten muuten tilasit tuon, suoraan Fechteriltä ja pitikö maksu suorittaa ulkomaille pankkitilille? Siitä tahtoo vaan aina aiheutua 10-20 euron lisäkustannus ainakin omassa pankissa. Helpompaa olisi maksaa Visalla.

Ja ymmärtääkö hra Fechter englantia, kun itseltä ei tuo saksan kieli oikein suju
confused_orig.gif
Eikös EU maksulla maksettuna pääse ilman sen suurempia kuluja, tosin en tiedä miten sinun pankissasi mutta ainakin nordealla tämmöinen.

Miten muuten tilasit tuon, suoraan Fechteriltä ja pitikö maksu suorittaa ulkomaille pankkitilille? Siitä tahtoo vaan aina aiheutua 10-20 euron lisäkustannus ainakin omassa pankissa. Helpompaa olisi maksaa Visalla.

confused_orig.gif
Tilasin tuon kikottimen oitracon.fi :n kautta, joka on Fechterin virallinen edustaja Suomessa. En tiedä suostuvatko myymään itse suoraan maahan, jossa edustaja löytyy.

Toimituskulut taisivat olla jotain luokkaa ~20eur Fechterin nettihinnan päälle, mutta minulla tuli samassa paketissa muutakin roinaa kuin pelkkä kilpiteli ja -valo. Toimitusaika oli kohtuullinen 1-2 viikkoa.

Itse osa on De Pretto Moton valmistama eli jostakin Italiastakin voisi löytyä pienellä etsimisellä. Protech on vain saksalaisten keksimä kauppanimi noille DPM-palikoille. En tosin tiedä onko italiaanojen versiossa tuo kilven taustalätkä taas erikokoinen kuin germaaneilla.

Back