1/4-3/4 Kaasun ongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mopomies

New member
Eli kiihdyttäessä "nykyttää", välillä tuntuu että ryypyn antaminen parantaa tilannetta ja tänään varsikin huomasin, että jos pidän tuollaista tasakaasua n.4000rmp niin pätki siinäkin ja tilanne korjaantu jos laskin tai nostin kaasua...niin tässä kierrosalue on 1000-10000 ja kone on v2 800cc.
Aikaisemminkin tämä vika on ollut päällä vaikka kaasuttimet on puhdistettu synkattu,seosruuvi säädetty tämän jälkeen tulpat eivät olleet enään nokiset vaikka samaa vikaa tekee. Tämän jälkeen rohkenin laskea neuloja, kun ajattelin sen olevan kuitenkin bensa pulasta, mutta ei auttanut...
Voisko olla kuitenkin luistien asento on pää ongelma, kun ei tämä taida näkyä synkronoinnissa missä kohtaa luistineula on...
 
Sen verran tarkennusta, että neulan laskeminen (ts. neulan sokka ylempään uraan) kyllä laihentaa seosta tuolla keskialueella, eli saa bensaa vähemmän. Onko laitteessa CV-kaasarit missä luistit on kiinni alipainekalvoissa? Jos on niin luistit on kyllä aina oikeissa asennoissa jos luistien kalvoissa ei ole halkeamia tai reikiä. Synkronoinnissa vaan säädetään kaasuläpät avautumaan keskenään niin että kaikissa kaasareissa on tyhjäkäynnillä (tai sen tuntumassa) sama imu.
 
Jos ryyppy auttaa niin seos on laihalla. Jos ongelma-alue on keskialueella niin neuloja ylemmäs eli prikkaa alempaan uraan.
 
Juu, elikkä neulaa ylemmäksi ja sokkaa alemmaksi, jos vielä nostan niin menee viimeiseen pykälään:sad3:...
Läppärunko kaasuttimet luistinkalvolla(BD36,BSD36) kalvoissa ei ole reikiä.

Jostain luin että se ei olisi aivan tavatonta, että kalvoluistin vois ottaa kaasarin runkoon kiinni liikkuessaan ja jumittais tai neula ottaisi kiinni..blink:?
Tai seos voisi mennä pieleen jos vaikka venttiili valskaa karstan vuoksi tai männän renkaat ei pidä??? Näistä teorioista en mene varmaksi sanoo kun muuten toimii???
 
Back
Ylös