1 vaiko 2-osaista nahkaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja contest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

contest

New member
Eli nahkojen hankinta on käynnissä. Se vielä on mietinnässä tosin, että kumpihan se olisi parempi vaihtoehto minulle? Jos omat kokeilunne olette kokeilleet ja osaisitte neuvoa. Eli ajan paljon mutkateitä, vähän taajamassa ja kaupungissa ja matkaa suht runsaasti. Motaria pakostakin
biggrin.gif
ja radalla olis tarkoitus käydä kesällä muutaman kerran Suomessa. Sit heittää kesällä pitempi euroopan reissu. Kun 2- ja 1 osaiset maksaa saman verran niin vaikea päätös. Ei kai noiden turvallisuudessa huikean suuria eroja ole? Paitsi A-Starsin pukua jota meinaan ostaa niin vain 1-osaisissa puvuissa on se "niska" taikka selkäsuoja. Mut saman mallin 2-osaisissa ei. Mitä sitten olette mieltä niistä lisänä ostettavista selkäsuojista? 1 ja 2-osaiseen. Siis esim. Alpinestars tech-race. Sehän on selvää että tilaan pukuni maan rajojen ulkopuolelta sillä täällä nyhtävät 300-400 euroo enemmän samoista puvuista. Ja koosta sen verran, Olen 178,5! cm pitkä ja karvan alle 75 kg. Puvunhan kuuluu olla tiukka jne. 50 menee päälle nihkeesti mutta kiristää rinnasta(lue rintalihasten kohdalta) aika pirusti. 52 pelaa hyvin. Venyyhän nahka kuulemma mutta kuinka paljon. Kun itsellä ei tästä tietoa. Ja lähemmäs tonni on turhan kallis kokeilu... Että onko samankokoisia A-starsin puvun käyttäjiä? Yhtä helpostihan saan kummatkin päälle ja pois. Eli ei helposti  
confused_orig.gif

Kun ei kummankaan alle saa juuri vaatetta( esim. housuja meneen) niin samahan tuo kai sitten? Laittakaapas omia mielipiteitänne ja kokemuksia sekä kantapään oppeja tulemaan!

Sekä ihan aiheeseen liittymättä:  
withstupid.gif

Ajan siis 03 zx-6 kawaa. Pyörässä on akran slipari ja techlusionin boksi. Jos laitan vielä ilmansuodattimenkin "race" niin tarvitseeko mitä muuttaa/säätää vai tajuaako pyörä sen itse? Sekä renkaista. Mitä mieltä olette Michelinin pilot powereista? Taitaa porukka olla ennemmin Esim. Diablojen kannalla. Diablo corsa kans. Että meinasin uudet gumekset kans samalla tilailla Saksasta-kumpi parempi Kawaan? Se että jos ei sula alle aivan heti on plussaa! Näyttää tuolta Saksastakin lähtevän noita kumirinkeleitä aikas halvalla Suomeen verrattuna... Suosittelen-älkää elättäkö MP-harrastajien nylkijöitä Suomessa, vakuutusyhtiöt pitävät siitä jo huolen...

Itse ostin viime syksynä Dainesen 2-osaisen puvun ja siihen kuuluvan selkäpanssarin. Ei mitään valitamista, panssarikin istuu todella mukavasti selkään. Mulle tuo 2-osainen istui paremmin kuin yksiosainen makuasia. Ainakin kahvilla istuessa on mielestäni etu jos takin voi nappasta irti eikä istua toljottaa kuin puoliksi avattu banaani lauteilla.
crazy.gif
smile_org.gif

2-osainen on mielestäni huomattavasti käytännöllisempi päivittäisessä käytössä. Ja tosiaan pysähtyessä voi ottaa sen takin kokonaan pois (onnistuu kävelykin helpommin), eikä vain avata vetskaria. Matka-ajossa ehdottomasti 2-osainen, jo senkin takia, että 1-osaiset on leikattu niin, että kävelet kuin gorilla p*skat housuissa (ts. et voi seisoa suorassa).!! Uusiin pukuihin takin ja housujen liitokset ovat jo kehittyneet aikalailla, joten turvallisuudessakaan ei ole merkittäviä eroja luultavasti. Iskunvaimennuskyttyröitäkin on joissain 2-osaisissa puvuissa selässä, mm. Dainesen Kirishimassa on pieni. Ei tosin sitten oikein isoja "race kyttyröitä", mutta ainakin minun mielestäni se on kadulla vaan kornin näköinen. Rata-ajossa menee.

Itse hommasin dainesen 2-osaisen puvun vuosi sitten ja pohdin ihan samaa. Mielestäni 2-osainen käytännöllisempi tieliikenteessä kun tosiaan saa takin pois, lämpimämpi/vuoratumpi useimmiten ja 1-osainen useimmiten taskuttomana/ 1-taskuisena hankaloittaa ajelureissuja. Eipä tuossa omassakaan ole kuin kaksi povitaskua mutta auttaahan nekin
smile_org.gif
Housujen vetoketju raapii kyllä tankin peltiin asti jos ei ole jotain kumituhveroa siinä välissä. Nimimerkillä tankki uusintamaalaukseen
shaun.gif

Jos se kahvilla istuminen on tärkeempää niin kai se 2-osainen on sitten parempi. 2-osaisen kanssa voi myös harrastaa suojaavaa farkut+nahkatakki -ajoasua.

Ite olen samaa pähkäillyt ja tulin siihen tulokseen, että 1-osainen on turvallisempi ja hommaan siis sellaisen.

Hommasin 1-osaisen. Tosin ajokokemusta sillä alkaa kertyä vasta ensi keväänä. Syy miksi 1-osaiseen päädyin oli puvun istuvuus. Kaikki sovittamani 1-osaiset istuivat niin paljon 2-osaisia paremmin, ettei valinta ollut vaikea. Varsinkin kun ajoni on sellaista, että mukaan pitää mahtua lähes aina vain pari muoviläpyskää.

Ensinnäkin neuvon, että käyt kokeilemassa niitä pukuja jollain paikallisella myyjällä, ennen kuin menet tilaamaan netistä mitään. Pukujen istuvuudessa ja mitoituksessa on suuria eroja, eikä niitä voi huomata pelkkiä kokonumeroja tuijottamalla. Kuten sanoit, n. tonni  on aika iso sijoitus ihan vaan noin arpapelillä tehtynä. Tilaat sitten netistä, kun tiedät oikean koon ja mallin.

Selkäsuoja on ehdoton, jos meinaa hiemankin kovemmin kurvailla. Ja nimenomaan sellainen irrallinen, joka pistetään selkään kiinni vyöllä ja olkahihnoilla. Kunnon selkäsuoja myös tukee selkää, jos siinä on hyvä vyö.

Mitä tulee itse pukuun, niin itse ostaisin 2-osaisen. Tuntuu, että se on monikäyttöisempi, kuin 1-osainen. Ja sillä tosiaan voi ajaa pelkällä takilla ja shortseilla
crazy.gif
kesällä jos siltä tuntuu. Turvallisuudessa ei ole suurta eroa, puku ei tule pettämään vetoketjun kohdalta.

Hommasin 1-osaisen. Tosin ajokokemusta sillä alkaa kertyä vasta ensi keväänä. Syy miksi 1-osaiseen päädyin oli puvun istuvuus. Kaikki sovittamani 1-osaiset istuivat niin paljon 2-osaisia paremmin, ettei valinta ollut vaikea. Varsinkin kun ajoni on sellaista, että mukaan pitää mahtua lähes aina vain pari muoviläpyskää.
---------------------------------------------------------------
Vessassa käyminen on helpompaa 2-osaisen kanssa!

TTU
biggrin.gif

Selkäsuoja on ehdoton, jos meinaa hiemankin kovemmin kurvailla.
Ihan pikku huomautuksena vaan, että selkäsuojan tarpeellisuus ei ole juurikaan ajonopeuksista kiinni, kun oletetaan että ajetaan normaalin liikenteen seassa.. Itselleni se on yhtä tärkeä kuin kypäräkin.

Aiheeseen liittyen.. Olen itse yrittänyt 1-osaisella pärjätä aina kun mahdollista, mutta kun kerran löytyy myös 2-osainen, niin sitä tulee käytettyä kun tietää että ajelut rajoittuu snagarille tms. hengailuun..

Ihmettelevät katseet saa ainakin kun menee 1-osainen kisapuku päällä torirantaan kaffeelle... Vielä jos poikkeaa nopsasti Stockalla niin ilmeet vaan paranee... Kyllä se 2-osainen on ihan yhtä hyvä käytössä, noin normaali käytössä... Itsellä tulee vaan prosenttuaalisesti niin paljon kilometrejä radalla että olen päätynyt siihen kisamallin pukuun...

Ensinnäkin neuvon, että käyt kokeilemassa niitä pukuja jollain paikallisella myyjällä, ennen kuin menet tilaamaan netistä mitään. Pukujen istuvuudessa ja mitoituksessa on suuria eroja, eikä niitä voi huomata pelkkiä kokonumeroja tuijottamalla. Kuten sanoit, n. tonni  on aika iso sijoitus ihan vaan noin arpapelillä tehtynä. Tilaat sitten netistä, kun tiedät oikean koon ja mallin.

Selkäsuoja on ehdoton, jos meinaa hiemankin kovemmin kurvailla. Ja nimenomaan sellainen irrallinen, joka pistetään selkään kiinni vyöllä ja olkahihnoilla. Kunnon selkäsuoja myös tukee selkää, jos siinä on hyvä vyö.

Mitä tulee itse pukuun, niin itse ostaisin 2-osaisen. Tuntuu, että se on monikäyttöisempi, kuin 1-osainen. Ja sillä tosiaan voi ajaa pelkällä takilla ja shortseilla
crazy.gif
kesällä jos siltä tuntuu. Turvallisuudessa ei ole suurta eroa, puku ei tule pettämään vetoketjun kohdalta.
Niin minähän olen jo kokeillut noita pukuja siis. 2- ja 1 osaisia.
A-starsissa tuntui jopa että 1-osainen menee päälle helpommin kuin 2-osainen! Muutenkin tuntuvat samanlailla mitoitetuilta elikkä 2-osainen ei ollut musta väljempi yhtään.  
Pitäähän se selkäsuoja kanssa sitten hankkia. Niin olikos kellään ihan omakohtaista kokemusta noista A-starsin selkäsuojista vaan vaiko Dainesen vastaavista pelkästään? Kun siihenhän menee sinne puvun sisään sitten se oman merkin suoja johonkin "taskuun". Dainesen pukuja en ole kokeillut ollenkaan. Tuntuvat olevan ainakin kautta linjan kalliimpia kuin A-starsin. Mutta yleisempiä silti? Eikös moto-gp kuskeista turvannut 80% A-Starsin pukuihin vai mites se mainoslause menikään
cool.gif
Jos vielä halvempia ovat niin taitaa vähemmän silti näkyä suomenmaalla tätä kyseistä merkkiä.

Kaipa se viimeistään MP-messujen jälkeen täytyy valinta tehdä että kumman ottaa. Ja tilailla sitten. Eihän tässä ole enää kuin reilut 2 kuukautta ajokeleihin!-2,5...

Dainesen pukuja en ole kokeillut ollenkaan. Tuntuvat olevan ainakin kautta linjan kalliimpia kuin A-starsin. Mutta yleisempiä silti? Eikös moto-gp kuskeista turvannut 80% A-Starsin pukuihin vai mites se mainoslause menikään
cool.gif
Jos vielä halvempia ovat niin taitaa vähemmän silti näkyä suomenmaalla tätä kyseistä merkkiä.
Ettei olis niin, että altavastaajan pitää sponssata ja mainostaa
wink.gif
Mut taitaa Rossillakin olla ihan kohtuu diili Dainesen kanssa. Tiedä sit.. itse kun kokeilin aikanaan A-starssin pukua, niin se tuntui kovin tönköltä verrattuna Daineseen. Molemmilla on kuit omat kannattajansa niin pukujen ulkonäön kuin istuvuudenkin suhteen.

Dainesen pukuja en ole kokeillut ollenkaan. Tuntuvat olevan ainakin kautta linjan kalliimpia kuin A-starsin. Mutta yleisempiä silti? Eikös moto-gp kuskeista turvannut 80% A-Starsin pukuihin vai mites se mainoslause menikään
cool.gif
Ettei olis niin, että altavastaajan pitää sponssata ja mainostaa
wink.gif
Mut taitaa Rossillakin olla ihan kohtuu diili Dainesen kanssa. Tiedä sit.. itse kun kokeilin aikanaan A-starssin pukua, niin se tuntui kovin tönköltä verrattuna Daineseen. Molemmilla on kuit omat kannattajansa niin pukujen ulkonäön kuin istuvuudenkin suhteen.
Niin en siis tosissaan mitään mainosta. Ihmettelin van sitä kun hintaeroa niillä on niin paljon(ainakin omasta mielestä) Niin tuntuu silti olevan yleisempi tuo Dainese. Onkohan siinä sitten jotain erilaista kun tuossa A-Starsissa? Mitä ei tule heti huomioitua. Kummatkin pitäisi kyllä olla laatupukuja tietääkseni.
Jos se on vähän niin kuin autoissa. Vaikka corolla on myydyin auto niin ei se siitä parasta tee
baaa.gif
Vitsi vitsinä. Kaipa se on omasta mielipiteestä kii vähän kanssa. Voishan sitä Daineseakin käydä joskus kanssa kokeilemassa. Mut siitä ei pääse yli eikä ali että Saksanmaallakin ne melkein lähtee siitä tonnista ne hinnat ylöspäin. Poislukien ne hinnat alkaen mallit... Ja kalleimmat onkin jo sitten lähemmäs pari tonnia.

No en tuomitse ennen kuin olen kokeillut ja havainnut. Ja kai se on vähän kropastakin sit kii. Mikä sopii.

Posti toi äsken Fritziltä Astarin Sx-1 :
n. Oon 180/75 , otin 50 kokosen, jämptihän tää on , mutta sellasta haettiinkin. Testasin täältä Tällästä ja Dainesen Kir ja Boraa, Dainesen puvut on ehkä vähäsen ergonomisempia lukuisten joustoleikkausten ja tuplavetskojen ansiosta , mutta hinnassa on vaan aikas ero.Tää makso 699 + postarit, jenkeistä ois saanu vielä vähän halvemmalla , mut kulut isommat.
Eiku äkkiä paanalle
062802moto_prv.gif

Mulle myyjäliike väitti ettei dainese sponssaile kuin ns. kansainvälisiä huippuja, myyjä kertoi ettei edes myyjät saaneet mainosmielessä t-paitoja töissä pidettäväksi
biggrin.gif
Lienee tuo maine sitten niin kova ettei ole tarvetta moiseen. Itse kun katselin niin minusta dainese ei tuntunut olevan erityisen kallis, ixs ja alpinestars samaa hintaluokkaa jos oikein osasin malleja vertailla
lookaround_orig.gif

Tiedä sit.. itse kun kokeilin aikanaan A-starssin pukua, niin se tuntui kovin tönköltä verrattuna Daineseen. Molemmilla on kuit omat kannattajansa niin pukujen ulkonäön kuin istuvuudenkin suhteen.
Mulla taas oli aivan toisin päin. Dainesen puvut ei meinannu istua millään, varsikin kun taivutti itsensä ajoasentoon. Astarsin puvut taas oli suoraan kuin leikattu ajoasentoon ja istuvat todella hyvin.

Mut joo, se on ihan omasta kropasta kiinni mikä sopii. Molemmat ovat laadullisesti loistavia merkkejä, sen suhteen ei pitäis eroa olla.

Dainesen selkäpanssarit tuntuu ja näyttää pätevämmiltä. Kokemusta niiden ominaisuuksista onnettomuustilanteessa ei onneksi vielä ole.

Itse ostaisin 1-osaisen koska jos ajan kaupungissa niin käytän Goreja mutta jos menen ajamaan "kunnolla" tai silloin kun vaivaudun pistämään nahat pääle niin ajelisin mielummin 1-osaisella! Mutta jos ei ole Goreja niin 2-osainen olisi varmaan parempi!

Itse ostaisin 1-osaisen koska jos ajan kaupungissa niin käytän Goreja mutta jos menen ajamaan "kunnolla" tai silloin kun vaivaudun  pistämään nahat pääle niin ajelisin mielummin 1-osaisella! Mutta jos ei ole Goreja niin 2-osainen olisi varmaan parempi!
On mulla vielä goretkin-käyttämättömät kun kukaan ei osta pois. Tarkoituksena oli kyllä luopua niistä. Tietysti, voishan ne pitääkin vaikka ei paljo käyttöä niille tulisikaan. Ja kun minua ei huvita huvikseen lähteä sateeseen ajelemaan-vaan pakosta tai jos yllättää reissussa mikä on hyvin tod. näköistä  
crazy.gif

Eihän se tietysti ole iso homma laittaa sitä koko pukua päälle aina. Minuutti tai kaks siinä menee. Saahan niitten gorejen henkseleidenkin kanssa harrastaa välillä sit solmujumppaa  
nixweiss.gif
. Kohan kattoo-vielä mietinnässä. Eiköhän se tuossa parin viikon sisään selvene se homma.
Ja mähän lähden AINA sit ajeleen kunnolla enkä kääntelemään tytskien päitä kylille. Pyörä oikeassa tarkoituksessaan  
inlove.gif
Tietysti, voihan sitä käyttää mihin haluaa  
baaa.gif

Posti toi äsken Fritziltä Astarin Sx-1 :
n. Oon 180/75 , otin 50 kokosen, jämptihän tää on , mutta sellasta haettiinkin. Testasin täältä Tällästä ja Dainesen Kir ja Boraa, Dainesen puvut on ehkä vähäsen ergonomisempia lukuisten joustoleikkausten ja tuplavetskojen ansiosta , mutta hinnassa  on vaan aikas ero.Tää makso 699 + postarit, jenkeistä ois saanu vielä vähän halvemmalla , mut kulut isommat.
Eiku äkkiä paanalle
062802moto_prv.gif
Aika jämpti varmaan tuo pukus on. Ollaan lähes samaa kokoa vielä ja multakin jo kiristi rinnuksista niin se 50 koko. Mä kyllä testasin sitä GPU-pukua. Lieköhän noissa niin suuria mallikohtaisia eroja keskenään. Itse meinasin sitä vector-pukua hankkia-siinä 800 euron tietämillä. Aattelin vielä sitä musta/harmaa väriä. Siinä on rinnuksissa ja haaruksissa sellaista reikänahkaa että vähän ilma kiertää. Lieköhän sitten liian kylmä Suomeen? Johan tuossa sportissa menee sinne katteitten taa aika hyvin piiloon toisaalta niin ei pitäis tuuli paljon tuivertaa syliin-toisin kuin jossain fighterissä esim.
Tai muussa kaupunkimopossa  
cool.gif

Back