• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

1000 mailia Kemorassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K100
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

K100

New member
Löytyiskö tämän foorumin puolelta ketään, joka olisi 1609 kilometriä vuorokaudessa radalla ajanut?
Elokuun lopulla tuommoinen voisi olla Kemorassa. Itse yritän päästä ajamaan. Mietityttää vain erinäiset asiat, kuten yön pimeys, renkaiden kestävyys, tankkaus ja ennenkaikkea minkälaista vauhtia tuo suhtkoht rennosti menisi. Ajattelisin, että 1.40 kierrosvauhti olisi aika lähellä jos tavoitteena on ajaa koko vuorokausi. Edellytyksenä tietysti, ettei sada. Ja aamuyön usvakin voi olla paha jos radalla menee myös kilvettömiä valottomia pyöriä.
Mutta erittäin mielenkiintoinen kokeilu olisi ainakin yrittää.
062802moto_prv.gif

Löytyiskö tämän foorumin puolelta ketään, joka olisi 1609 kilometriä vuorokaudessa radalla ajanut?
Elokuun lopulla tuommoinen voisi olla Kemorassa. Itse yritän päästä ajamaan. Mietityttää vain erinäiset asiat, kuten yön pimeys, renkaiden kestävyys, tankkaus ja ennenkaikkea minkälaista vauhtia tuo suhtkoht rennosti menisi. Ajattelisin, että 1.40 kierrosvauhti olisi aika lähellä jos tavoitteena on ajaa koko vuorokausi. Edellytyksenä tietysti, ettei sada. Ja aamuyön usvakin voi olla paha jos radalla menee myös kilvettömiä valottomia pyöriä.
062802moto_prv.gif
Ei ehkä relevantti kysymys, mutta: Täyttääkö tuo Rautaperseajon "vaatimukset"?
nixweiss.gif
Ehkä ko. kuski ei ole edes kiinnostunut RP:estä, mutta ihan uteliaisuuttani vaan kyselen.

062802moto_prv.gif
Ei ehkä relevantti kysymys, mutta: Täyttääkö tuo Rautaperseajon "vaatimukset"?
nixweiss.gif
Ehkä ko. kuski ei ole edes kiinnostunut RP:estä, mutta ihan uteliaisuuttani vaan kyselen.
Ei saa Iba Finlandilta diplomia, MP-tuelta ilmeisesti saa. Lähinnä tämä on kai vain itsensä kiduttamista, mutta mieluummin kai ajelisi vuorokauden kuin ryyppäisi vuorokauden?
wink.gif

Siis mikä ihmeen vuorokauden/1000 mailin ajo? En löytäny muita kuin endurance luokan auto-kilpailuja, ja näissähän on useampi kuski.
withstupid.gif
Pistäkääs linkkiä tapahtumaan kehiin.

Olen jostain lukenut jonkun jo ajaneen ko. ajon ja nimenneen sen rataperseajoksi! Vai olikohan se vain trolli?
Tuo olisi paljon pahempi ajettava kuin tavan rautaperseajo, jossa kuitteja kerätään todistaakseen ajo. Rata-ajossa todisteet tulee keratä jotenkin muuten.

591 kierrosta; eiköhän tuolla pahin ratakärpäsen purema lähde  
062802jumpie_prv.gif

Melko kovalta kuulostaa sekä pyörän, että äijän kannalta, mutta kannattaa yrittää!

Olen jostain lukenut jonkun jo ajaneen ko. ajon ja nimenneen sen rataperseajoksi! Vai olikohan se vain trolli?
Tuo olisi paljon pahempi ajettava kuin tavan rautaperseajo, jossa kuitteja kerätään todistaakseen ajo. Rata-ajossa todisteet tulee keratä jotenkin muuten.
Ajettu kai on joku vuosi sitten ja ennätys lienee noin 2100 km.
Matka todistetaan kalibroidulla matkamittarilla.

Laskin tässä ajankuluksi seuraavaa:

Olettaen, että rauhallinen ajotahti(kunto kestää) olisi 2min/kierros(2,7km kemoralla) eli --> 30kiekkaa tunnissa.
24h aikaa, jolloin tarvisi istua satulalla 20h eli
--> 20h x 30kierr./h x 2,7km=1620km

Ehtisi siis 4h levätä/taukoilla/juoda kahvit!
sport05.gif
Omavalintaista olisikin mikä se kierrosaika sitten olisi paras.

Aikaisemmat MP-Tuki Ry:n Rataperse-ajot näyttää olleen
26.6.2004 ja 18.6.2005

Ja nyt siis tulossa 29.8.2008.

Itseäni mietityttää vain se että noilla aiemmilla kerroilla (kesäkuussa) luonnonvaloa on riittänyt vuorokauden ympäri. Päivän pituus on ollut noin 21 tuntia, ja loppu 3 tuntiakin on ollut vain aavistuksen hämärää aikaa.
Mutta tuossa tulevassa ajossa (elokuun lopussa) päivän pituus on "vain" noin 15 tuntia, ja loput 9 tuntia hämärä-(lähes)pimeä-hämärä -aikaa.

Mää kyllä ajasin, mutku ei kestä polvet. Ja toisekseen en mä pysy hereillä kuitenkaan ku on pimeetä...
crazy.gif

Mut ei toi mahoton homma oo. Kemorassa noin 1.40 aikaa pistelee menemään niin kerkee vähän nukkuuki ja renkaatki vaihtaa jos tiukaks menee.

Ite laittasin jotkut corsa3:set alle ja jarrutonta ajoo vaan menemään suurimmaks osaks. Ja ei sit availe mutkista... niin kyllä se siinnä mänöö ihan omalla painollaan.
smile_org.gif

Pitääpä yrittää saada vapaata tuolloin, todella mielenkiintoinen ajelu tulossa.

Katsomaan varmaan tulen, mutta pieni kipinä syttyi jos sittenkin ajamaan?

Sen ovat ajaneet useampikin kuski, Piiparisen Tomi kahdesti ja pitää hallitsevaa ennätystä. Trolli se ei ole ja nimen keksin itse ja joku taisi siitä muinoin herneen vetää nenään.

Kesällä 2004 yritin sitä itse, ei onnistunut varvasvamman, sateen ja muiden tekosyiden takia ja ajoin vain n. 800 km. 2005 olisi ollut seuraavana päivänä kisat, joten kunto ei olisi riittänyt. Nyt tuo päivä on ajoitettu aikaan, jolloin kisaa ei olisi. Pimeimmän ajan voi käyttää lepoon tai sitten rauhallisempaan ajoon valojen kanssa. Voin omakohtaisesta kokemuksesta kertoa, että sellainen 10 tuntiakin putkeen on ihan puuduttava suoritus radalla, joten vaikka tuntuukin siltä, että olisi mukava työntää koko 24h, niin siihen pystyy oikeasti vain aika harva. Se vaatii hyvää kuntoa, keskimääräistä selvästi parempaa ajotaitoa ja kovaa luonnetta. Ilman kokeilemista sitä ei ymmärrä. Luulin, että on kova juttu ajaa Rovaniemelle ja takaisin alle vuorokauden, mutta ei se ollut mitään. Tarvittaessa painatamme vaikka tarrat diplomin lisäksi ja sen tarran saa vain 1000 mailia tai enemmän ajaneet.

Lähiaikoina tapahtuma myyntiin, paikkoja maks. 50. Yhdistyksen sivuilla mm. aiheesta sitten enemmän lähempänä.

Jukka Relander
Puheenjohtaja
Moottoripyöräilyn tuki ry

Muutaman kerran tuon ajaneena voin sanoa ettei se ihan helppo homma ole.
Asenne kohdilleen, hyvät renkaat alle ja riittävästi bensakanistereita niin kyllä se menee.
Linkissä jonkinlainen selostus vähän yli 1700km/vrk ajosta.

2005 ajoon olin jollain lailla varautunutkin, (en istunut grillikatoksella edellistä yötä, pyörässä uudet Pilot Powerit alla, yms...). Sillä keikalla tuli sitten ajettua viralliset 2099km.

Jälkimmäinen keikka oli huomattavasti helpompi.
Vettä ei tullut kunnolla kun vajaa tunti ja ajoura kuivui sen jälkeen parissa tunnissa. Siitä vähän juttua linkissä

Loppuun voisin sanoa että kyllä tuo ihan kokeilemisen arvoinen juttu on. Ja 2000km/24h Club on jäsenmäärältään (2) vielä aika pieni. Mikäli saan raksan siihen kuntoon että pystyn osallistumaan niin voishan tuota kokeilla vielä kerran.

Tuota kanssa vähän kategi... kaget.... niin siis sumplinut miten kova tuhannen mailinkin saavuttaminen radalla olisi.
Tiellähän tuo onnistuu yllättävänkin helposti. 2000 mailia kahdessa vuorokaudessa oli jo melko pitkä. Ei kuitenkaan niin kova, että vastaisi 500 kilometriä autolla perheen kanssa.
Jos ratatonni on vieläkin kovempi, niin jää kyllä ajamatta.
wink.gif

Järjestetyillä ratapäivillä ainakin minulla menee enimmillään 300 kilometriä, ja se niin kovaa kuin sielu sietää. Eli voisi 1600 kilometriä rauhallisella ajolla mennä.
Omassa pyörässä ei matka/nopeusmittari toimi, mutta ilmeisesti Sigmakin kelpaa matkan mittaamiseen?

Tuota kanssa vähän kategi... kaget.... niin siis sumplinut miten kova tuhannen mailinkin saavuttaminen radalla olisi.
Tiellähän tuo onnistuu yllättävänkin helposti. 2000 mailia kahdessa vuorokaudessa oli jo melko pitkä. Ei kuitenkaan niin kova, että vastaisi 500 kilometriä autolla perheen kanssa.
Jos ratatonni on vieläkin kovempi, niin jää kyllä ajamatta.
wink.gif

Järjestetyillä ratapäivillä ainakin minulla menee enimmillään 300 kilometriä, ja se niin kovaa kuin sielu sietää. Eli voisi 1600 kilometriä rauhallisella ajolla mennä.
Omassa pyörässä ei matka/nopeusmittari toimi, mutta ilmeisesti Sigmakin kelpaa matkan mittaamiseen?
Sigma kelpaa myös matkan mittaamiseen. Tällä haavaa parikymmentä kuskia on ilmoittautunut koitokseen, enemmänkin mahtuu joten innokkaat mukaan vaan.

Jukka

Back