1098 kääntyy

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aVe Somppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

aVe Somppi

New member
1098 kääntyy

Onko huolestuttavaa, kun pienessä vauhdissa (esim. ykkösellä risteyksessä käännyttäessä) koneesta kuuluu selvä "lisä-ääni", sellainen metallinen rallatus? Ei kai joku laakeri ole luovuttamassa? Prätkähän on siinä tilanteessa enemmän tai vähemmän kallistuneena. Suoraan ajettaessa ei kuulu mitään ylimääräistä.

Kytkimellä ei tunnu olevan vaikutusta, oli painettuna tai ei.

:blink:
 
Onko huolestuttavaa, kun pienessä vauhdissa (esim. ykkösellä risteyksessä käännyttäessä) koneesta kuuluu selvä "lisä-ääni", sellainen metallinen rallatus? Ei kai joku laakeri ole luovuttamassa? Prätkähän on siinä tilanteessa enemmän tai vähemmän kallistuneena. Suoraan ajettaessa ei kuulu mitään ylimääräistä.

Kytkimellä ei tunnu olevan vaikutusta, oli painettuna tai ei.

:blink:

Tarkistaisin ensimmäisenä ketjujen ja etenkin eturattaan kunnon.
 
Kiitos vihjeestä!
Tarkistin rattaat ja ketjun ja ne on ihan uudenveroiset. Ketju oli kuitenkin päässy vähän kuivumaan ja se varmaan selitti osan äänistä, mutta edelleen sellainen pieni, metallinen lisä-ääni pienissä nopeuksissa, kun pyörää kallistaa. Onko tämä ratamiehille tuttua? :orgmp:
 
Kiitos vihjeestä!
Tarkistin rattaat ja ketjun ja ne on ihan uudenveroiset. Ketju oli kuitenkin päässy vähän kuivumaan ja se varmaan selitti osan äänistä, mutta edelleen sellainen pieni, metallinen lisä-ääni pienissä nopeuksissa, kun pyörää kallistaa. Onko tämä ratamiehille tuttua? :orgmp:

Eihän ketju ole liian tiukalla? Kallistuksessahan jousitus painuu hieman lisää (ketju tiukkenee). Ketjun suuntaan nuo oireet viittaa jos rasvaus vaikutti.

Ei olisi ensimmäinen kerta jos pyörää on käytetty huollossa. Aina puhutaan ketjun kiristämisestä vaikka kuvaavampi termi olisi vaikka "käyntivälyksen säätö" (tai joku muu). Mieluummin aavistus löysällä kuin liian tiukalla.
 
Back
Ylös