Nähtävästi Ducatissa ja busassa on jotain yhteistä, tunnistan nimittäin noi samat jutut tuon riisipussini kanssa tapahtuviksi
Juu, mutta busahan onkin ikoni ja persoonallinen mopo, sehän on selvä! Itsellänikin busa nostaa tunnetasoa jollain mystisellä tavalla paljon enemmän kuin uudemmat tonniset japsit vaikka kaikki asiaa tuntevat tietävätkin että se ei niille enää suorituskyvyssä pärjää. Busa oli hyvin poikkeuksellinen pyörä tullessaan markkinoille ja on sitä edelleen. Ulkonäkö ei ole mun makuun, mutta en kyllä yhtään ihmettele jos sen kanssa saa juttua aikaiseksi. Monet ei-motoristitkin kyllä bussin tunnistaa (ja luulee sitä edelleen maailman nopeimmaksi moottoripyöräksi). Busakuskit eivät välttämättä ole kauhean hereillä siinä kohtaa kun voisi tuon harhaluulon oikaista?
Mutta eihän persoonallisuus, ja huomioarvo tietenkään mitään Ducatien yksinoikeuksia ole. Busan ohella moni muukin japanilainen (mm. V-Max tai Lawson-zrx) on tehty sivuille vilkuilematta vain omaa juttuaan toteuttaen. Eikä busanistin nauttima huomio ole ducatisteilta pois, eikä myöskään päinvastoin.
Itsekin kyllä olen huomannut, että kakarat ja naiset moikkailee useammin Ducatilla ajaessa kuin aiemmin. Eikä siinä mitään, kivaahan se on. Olen minäkin joskus ollut 5-vuotias. Mielelläni moikkaan takaisin nassikoille. Oma 2-vuotias poikanikin on ihan täpinöissä motskareista (tosin naapurin punainen traktori on vielä kovempi juttu).
Ja olen huomannut myös sen, että kaikesta huolimatta monia japsimotoristeja ärsyttää Ducatin saama huomio. Se kun ei gixxerikuskin mielestä ole oikein ansaittua ja ikään kuin se olisi heiltä pois. Erityisesti tuo kommentti "moottoripyörien Ferrari" tuntuu saavan monet ihan tolaltaan. Yleensä saa siitä palkkioksi äänekkään luennon tehokäyristä ja suoritusarvoista. Niihin voi vastata vaan että "Mitäs sitten? Tämäpä on Ducati!"