Joo, onhan se kivempi sitten liukkailla ajella kun yltää jalat paremmin maahan.
Sinänsä koiranluidenkaan vaihto ei ole kummoinen homma kun hallitunkilla tukee takajousen alapäästä irrotuksen aikana, ettei takapää vajoa.
Etupään laskee muutamassa minuutissa (en nyt muista miten kympissä mahtuu löysäämään alemman etukolmion pultteja).
Missä päin Suomea vaikutat? Mietin, että voisin omasta kympistä mittailla ja duunata sellaiset metallinpätkät jos et tunnu helposti sellaisia löytävän mistään. Ne kun ei tosiaan ole kummoiset palikat ja kehtaavat jopa 200e moisista pyytää kaupoissa. Pistä privaa jos kiinnostaa..
EDIT:
Ehdit näköjään väliin kun romaania kirjoittelin..
Joo, luihin kohdistuu siis vetoa ja raudasta tehtynä tulee vahvempi kyllä kuin alumiinista.
Reiät olis hyvä olla samalla etäisyydellä molemmissa, ettei tule vääntöä siihen linkkuun.
Kun hitsaa palikat päällekkäin kiinni parilla "heftillä" ja poraa reiät läpi molemmista yhtäaikaa, tulee reiät väkisin samalle etäisyydelle molempiin. Hioo sitten irti kappaleet toisistaan ja baanalle..
Itsekin tein vaimon pyörään ensin pikaisesti latasta kokeiluversiot (joilla ajettiin puoli kesää), jonka jälkeen rosterista paremmat..
Juu, eiku kymppiä matalammaks vaan, ja tankoa ylemmäs tuon toisen ketjun ohjeilla, ja tuli kympistä kertaheitolla ympärivuotinen työmatkakulkine!
Pitoa voi olla tehoon nähden hiukan huononlaisesti, mut saapahan kerrankin revitellä & sladitella hyvällä omalla tunnolla sen enempiä takarenkaan kulumisesta huolehtimatta!
Jarrutuksissa voi kiperiä tilanteita tulla, mut pitäähän elämässä jännitystäkin olla!!
Kiitokset tosi ystävällisestä tarjouksesta (harvoin törmää edes näin ei-livenä noin ystävällisiin ihmisiin kun teikäläinen
), mut ehtiihän noita latakanpätkiä itekin sydäntalvella hieroskella jos hommaan päättää ryhtyä. Ja tosiaan, tallin nurkasta latakkaa löytyy vaikka rautalampaat söis!
Niin joo, itä-suomessa vaikutan, tässä ihan Varkaus-cityn välittömässä läheisyydessä
Nimim. "En ymmärrä miks tänne palasin, kun täältä kertaalleen jo aikoinaan pois pääsin"
Pikkasen vkloppuna vilkuilin tilanteita, mut en edelleenkään kovin tarkasti. (Ei jotenki jaksa hirveesti tutustua aiheeseen, saati alkaa katteita irrottelemaan tieltä, kun ei kerran ole heti mitään ryhtymässä tekemäänkään..
) No, joitain huomioita tein kuitenkin:
Eli eikös se vaikuta takaiskarin asentoon (ts. sivustapäin katsottuna iskarin pystykulmaan) kun koiranluita pidentää? Takaiskari näkyy kympissä kulkevan takahaarukassa olevan reiän läpi, eli onkohan riski että alkaa iskari kihnuttaa kiinni läpivientiholen reunaan jos iskarin alapää siirtyy --> iskarin kulma muuttuu? Tosin aika pienestä siirrostahan tuossa taitaa kysymys olla, kun aiemmin puhuit että joku 5mm vois ehkä luun reikäväli pidentyä, mut silti...
Sitten etupää: Mitenkähän stongan kiinnityksessä takaisin putkiin käy jos putkia liu'uttaa? Tangot kun näkyy olevan kiinni ylemmän kolmion alapuolella, ja putket on näköjään ohuemmaksi/karkeapintaisiksi koneistettu heti siitä stongan kiinnityksestä alaspäin? Eihän se toki kovin paljon ohuempi ole, mut vähän arveluttaa joka tapauksessa
Ei niitä ainakaan uskalla kiinnittää suoraan sen putken halkaisijan muutoskohdan päälle, koska sillon se ei pure putkiin kiinni kunnolla kun alareuna on ns. tyhjän päällä. Ja sit pitääkin liu'uttaa jo tosi paljon jos haluaa tangon kiinnitykset kokonaan sinne ohuemmalle alueelle. (Epäilen että ovat tehtaalla tehneet tuon putkien ohennuksen ihan sitä silmällä pitäen, ettei kukaan vahingossa kasaa etupäätä siten että pyörän geometria menee metsään oikein huolella... Ja sitä myötä myös kuski sinne samaan metsään kaikkine geometrioineen..
)
Hitto, pitäis fotoja napsia niin ois pikkasen helpompi selostaa... Mut huomaat kyllä mitä tarkotan kun omasta kympistäsi vilkaiset.
------------------------
Edit: Aikamoista romaania pukkas täältäkin..