Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hmm, tuota on liikkeellä näköjään. Itselläkin pitäs ruveta purkamaan ja rasvaileen (kun jaksais)..Juu, kiinostais itsekkin tietää kun ajattelin seuraavaksi tehdä. Mitä rasvaa olette siihen muuten käyttäneet?
Noissa rasvoissa nimet vähän hämää kun vähän joka purkissa lukee sekä lithium että molybdenium mutta homma menee jokatapauksessa näin:Joo toi on just oikeeta tavaraa noihin swingin laakereihin toi mölybeduiini rasva, vai mikä se oli. Sitte toi litium rasva käy taas noihin muihin vipuihin ja laakereihin.
Tack tack
Oisko sulla heittää vinkiks suoraan jotain tuotetta/tuotenimeä, niin vois ettii jostai kaupan hyllystä?Swingin-, linkuston- ja ohjauslaakereihin siis läpikuultavaa (yleensä kellertävää tai ruskeaa) "litium" rasvaa eli semmoista vedenkestävää "perusvaseliinia".
Mistäs tota (Shell SRS 4000(?)) saa?Itse olen käyttänyt noihin kosteuden kanssa tekemisissä oleviin kohteisiin kunnon punaista vaseliiniä, koska näissä vedenkestävyys on maksimaalinen.. Tässä esimerkkinä Yamahan alkuperäisillä vaseliineillä oleva ohjauslaakeri vuoden jälkeen.. (ei ole pesty painepesurilla)
http://i204.photobucket.com/albums/bb63/juky2200/IMG_2433.jpg
ja tässä täytän SKF:n uuden laakerin tuolla punaisellla rasvalla..
http://i204.photobucket.com/albums/bb63/juky2200/IMG_2532.jpg
Duoda, eli tuo linkittämäni aine juurikin sitä musta-harmaata. Tämä siis EI mielestäsi sovellu swingiin / laakereihinsa? Itse olen ajatellut tuoteselosteen + muutaman vuoden käytön perusteella (entisessä pärrässä pysyi hyvässä kunnossa tuolla) että olisi oikeinkin hyvä aine tuonne? Vissiin sitten olettanut väärin..Noissa rasvoissa nimet vähän hämää kun vähän joka purkissa lukee sekä lithium että molybdenium mutta homma menee jokatapauksessa näin:Joo toi on just oikeeta tavaraa noihin swingin laakereihin toi mölybeduiini rasva, vai mikä se oli. Sitte toi litium rasva käy taas noihin muihin vipuihin ja laakereihin.
Tack tack
Sitä musta-harmaata MoS (molybdeenisulfidi tms. mikälie) rasvaa, jollaista tuo jälkimmäisen linkin tavara kait on, ei kyllä 10R:ssä (eikä missään muussakaan modernissa japsipyörässä) laiteta muualle kuin moottorin runkolaakeripulttien ja kansipulttien kierteisiin ja niiden prikkojen alle kasausvaiheessa jotta nuo em. saa tarkemmin oikeaan momenttiin. Sitä käytetään myös kasausvaiheessa moottoriöljyllä ohennettuna moottorin ja vaihteiston liukulaakeripinnoille varmistamaan voitelu "ensikäynnistyksessä" ennenkuin öljy alkaa kunnolla kiertää noille laakereille.
Swingin-, linkuston- ja ohjauslaakereihin siis läpikuultavaa (yleensä kellertävää tai ruskeaa) "litium" rasvaa eli semmoista vedenkestävää "perusvaseliinia".
Tämä on kyllä tullut havaittua useamman tehdasuuden pyörän kohdalla. Suosittelen kyllä laakerointipisteiden voitelua viimeistään tehtaan ilmoittamalla huoltovälillä (uuden pyörän ollessa kyseessä mieluummin toki jo aikaisemmin).ps. ei kannata tuudittautua siihen, mitä vaseliinia pyörässä on käytetty alkuperäisenä, koska rasvakin on tehtaille kustannuserä. Mm. tuossa omassa Yamahassa oli rasvaa vain nokare ja sekin jotain voin korviketta..
Ettei tosa kybässä ois vastaavaa mahdollisuutta? Et viittis kele käydä vilkaseen mopostas?Hitto kun tuo homma oli ysissä helppoasiellä oli tehtaan jäljiltä nippa paikoillaan, ei muuta kuin prässin letku paikoilleen ja puristaa mönjät sisään..![]()
No en tiedä C 10R:stä, mut 636C1H:n kans tuli eteen pienimuotoinen vitutuksen kulminaatiopiste...Onko C-mallin 10R:n takahaarukan laakeroinnin voitelu kuinka tarpeellinen operaatio (ainaskin kuulemma työläs)? Kuuluu ainakin 24tkm kohdalla huoltoohjelmaan...
No AD:ssä tietenkään ollut tota 4000, joten arpa osu Mobiliin; Mobilith SHC 100 (NLGI 2), oli niin kallis tuubi ku vertas muihin hyllyssä oleviin tuotteisiin, 16e, ett pakko olla hyvää.Esim. Agrimarketista, Tarjoustalosta, AD-varaosilta ja jopa huoltoasemilta jne..
Ja sen vaseliinin ei tarvitse välttämättä olla juuri Shell merkkistä, vaan kävelet johonkin auto/konetarvikkeita myyvään liikkeeseen ja ilmoitat haluavasi punaista vaseliinia tuubillisen.
Koska tarvitset vain tuubillisen (se koko loppuelämäksesi), niin se hintakaan tuskin on este. (Normaali keltainen vaseliini maksaa alle 10 euroa ja tällainen spesiaalirasva maksaa 10-20 e; tuubi)
Yritän muistaa tänään tsekata, heti röiden jälkeen kun kotiudun.Ettei tosa kybässä ois vastaavaa mahdollisuutta? Et viittis kele käydä vilkaseen mopostas?Hitto kun tuo homma oli ysissä helppoasiellä oli tehtaan jäljiltä nippa paikoillaan, ei muuta kuin prässin letku paikoilleen ja puristaa mönjät sisään..![]()
Ihan pikkasen epäilyksen kuulin että sama pikapano pitäs onnistua kybässä...