1100W nopeusmittari väpättää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wesipyssy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wesipyssy

New member
Kun ajaa tasasta 100 km/h vauhtia niin silloin tuo ei häiritse (mittari ei valehtele yhtään!) mutta kun lisään vauhtia reilulla kiihdytyksellä vaikka tuonne 140 km/h niin se viisari väpättää 120-180 välillä...
Vaijerin olen öljynnyt ja kulmavaihteen renkaan puolelta rasvannut... Mittarin purin osiin ja silmämääräisesti siitä en mitään löytänyt... Nyt kiinnostaisi tietää että löytyykö muilta vastaavan pyörän omistavilta samanlaisia oireita... Pyörä on mallia -95.

Vaijeri menossa poikki, voi tosin kestää vielä tuhansia kilometrejä tai katketa huomenna.

Siinä vaijerissa en kyllä ole huomannut mitään vikaa kun sitä olen öljynnyt... Se uusi vaijeri olisi kyllä halvin tapa lähteä ongelmaa poistamaan... Toisaalta jos sen Sigman laittaisi niin....

Kerroppa auttoiko vaijerin vaihto, koska mullakin -95 1100w:ssä viuhtoo mittarinneula aikas paljon, ei jos ajelee hissuksiin.

MOI !
Mulla vipatti matkailuautossa nopeusmittari, voitelin vaijeria mutta loppujen kun lopuksi vaihdoin vaijerin niin ongelama poistui. Siispä vaijeri vaihtoon !

Tuntuu vain oudolta jos se vika on siinä vaijerissa kun se silmämääräisesti ja puhdistettuna on virheettömässä kunnossa...
Siinä mittarissahan on se magneettiperiaatteella toimiva nopeusviisari, jonka akselilla on sellainen pieni jousi.
Tuli vain tuossa mieleen että voiskohan se jousi olla kuoleentunut kun vasta isommassa vauhdissa alkaa vipattaan...
Tuntuu noita vastaavia oireita olevan muillakin..

Tuntuu vain oudolta jos se vika on siinä vaijerissa kun se silmämääräisesti ja puhdistettuna on virheettömässä kunnossa...
Siinä mittarissahan on se magneettiperiaatteella toimiva nopeusviisari, jonka akselilla on sellainen pieni jousi.
Tuli vain tuossa mieleen että voiskohan se jousi olla kuoleentunut kun vasta isommassa vauhdissa alkaa vipattaan...
Tuntuu noita vastaavia oireita olevan muillakin..
Löytyikös uudesta vaijerista ratkaisu tähän ongelmaan?

Samanlaista probleemaa täälläkin, viisarin "keinuminen" alkaa 80:n vauhdissa ja vaijeri näyttää ihan ehjältä. Kyseessä 1100w-95

Sama ongelma -96 1100 mallissa. Viime keväänä vaihdoin vaijerin ja mittarin - väpätys jatkui - kunnes lokakuussa Espanjaan mennessä katkesi viisari kokonaan! Alapään pyöritysmekanismi seuraavaksi vaihtoon (ja mittari).

Aaro

Jotain tällaista minäkin epäilin, kun vaijeri oli kuin uusi (jos ei sitten ole syönyt uraa kuoreen). Itse mittari on puhdistettu ja kevyesti öljytty, ei vaikutusta.
Pyörittäjän puhdistin ja rasvasin tänään, eikä siinäkään näkynyt mitään huomautettavaa. Saa nähdä vaikuttiko, kun käy ajelemassa?

Entisissä mopoissa, vaikka olivat enemmän ajettuja, 750w-92 ja 1100w-94 ei ollut mitään ongelmia mittarin kanssa.

062802jumpie_prv.gif
en oo ainoo kellä mittari vapisee 1100cc -95
inlove.gif

Back