12 r pääsulake

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mccone
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mccone

New member
Pitääkö huolestua, meni pääsulake toistamiseen 14 tkm:n kohdalle, ensimmäisen kerran pari tuhatta aiemmin? (oletan että sen "tankkilevyn" alta löytyvä 15 amppeerinen on pääsulake) Vai vaihdetaanko vain isompaa sulaketta?
tounge.gif
 
Kyl maar tarttis tehra jottai.. Ei ne sulakkeet yleensa ihan huviksenn poksahtele varsinkaan useammin ku kerran. Joku paikka siella ny ilmeisimmin oikosulkee/haukkaa ylimaarasta virtaa. Missa vaiheessa sulake palo? Startatessa vai ihan kesken ajon?
e: typo
 
Kesken ajon molemmilla kerroilla. Ensimmäinen meni pienessä kiihdytyksessä juuri ennen kolmoselle vaihtoa ja toinen normaalissa matka-ajossa, vauhtia ~100.
 
Kyllahan tuo sitte kovasti viittais etta oikosulkua jossaan tyrkkaa. Voi olla hankala metsastaa toi vika... Piuhoja vaan katteleen jos jostain loytys nirhauma, isse alkaisin kattella ohjausakselin ymparilta ja muita paikkoja missa piuhat liikkuu tai jaa puristuksiin.
 
Onko mopo käynyt huollossa tuossa ennen sen ekan sulakkeen palamista? Jos kasattu hieman hätäillen niin joku johto / johtoliitin saattaa olla puristuksissa ja päästä suotuisissa oloissa lyömään maihin.
 
No kyllähän se oli huollossa ollu, jonka jälkeen muutama sata kilsaa ja tästä parin tonnin päästä uudelleen. Mites kiireellinen tuo homma on? Seuraava huolto olis 2500 km:n päässä, kitkuttelenko sinne saakka sulakkeen menon uhalla vai pitäisikö viedä heti mopolääkärille? Noloahan se tosin on varikolle pysähtyä, varsinkin jos on silminnäkijöitä. Itellä kun on ruuvipeukalo keskellä kämmentä ja sähköpeukalo putos synnytyksessä. Mutta lähinnä huolettaa että voiko oikkarista aiheutua mitään vakavampaa rikkoontumista/ongelmia?
 
Mee huollon tehneeseen liikkeeseen ja sano etta huollon jalkeen alko polttaan sulakkeita seka kaske niita korjaamaan jalkensa. Jos se niista on kiinni niin pitas olla ihan normaali takuuhomma l. ei maksa sulle penniikaan. Ei olis eka kerta kun mekatsu kiireessaan/taitamattomuuttaan topeksii ja pistaa piuhan vaaraan valiin.
 
Parissa Mäyrässä ollut myös käyntihäiriöitä noiden outojen sähkövikojen myötä. Toisessa oli liitin puristunut johonkin väliin ja katkoi yhteyttä, toisessa maadoitti miten sattuu sähköjä. Ei muuta kuin liikkeeseen pian pian se kampe ja sähköt kuntoon... Ne sen on kämmänneet ja niiden se kuuluu korjata.
 
Kiitos vastauksista, pitänee ottaa liikkeeseen yhteyttä. Mieluumminhan sitä maksuitta selviää.
 
Pitääkö huolestua, meni pääsulake toistamiseen 14 tkm:n kohdalle, ensimmäisen kerran pari tuhatta aiemmin? (oletan että sen "tankkilevyn" alta löytyvä 15 amppeerinen on pääsulake) Vai vaihdetaanko vain isompaa sulaketta?
tounge.gif
Pääsulake löytyy sieltä akun vierestä. Tuo tankin edessä/peltilätkän alla oleva erillinen sulake on ECU:n sulake.
 
Pääsulake löytyy sieltä akun vierestä. Tuo tankin edessä/peltilätkän alla oleva erillinen sulake on ECU:n sulake.
Muuttaako tämä jotain?
nixweiss.gif
No, muuttaahan se. Ei kai se nyt ihan sama ole mikä sulake paukkuu. Vikaa kannattaa paikallistaa varmaan siitä ECU:lta ensin. Pääsulake on 30A. Pääsulake, jos paukkuisi niin vika olisi todennaköisesti helpompi paikallistaa. Itse ainakin ensiksi irroittaisin ECU:n ja katsoisin sen liittimet, josko sieltä löytyisi hapettumia tms.
 
No, muuttaahan se. Ei kai se nyt ihan sama ole mikä sulake paukkuu. Vikaa kannattaa paikallistaa varmaan siitä ECU:lta ensin. Pääsulake on 30A. Pääsulake, jos paukkuisi niin vika olisi todennaköisesti helpompi paikallistaa. Itse ainakin ensiksi irroittaisin ECU:n ja katsoisin sen liittimet, josko sieltä löytyisi hapettumia tms.
Eli huoltopaikka ei olisi syypää? Juttelin remppareiskan kanssa ja se oli sitä mieltä että katellaan vielä, jos menee kolmas sulake niin sitten otetaan mopo suurennuslasin alle. Toivottavasti oli sattumaa että meni sulakkeet, mutta tuskinpa vaan. Täytyy toivoa ettei sulake petä kaupungissa.
omg.gif
 
No, muuttaahan se. Ei kai se nyt ihan sama ole mikä sulake paukkuu. Vikaa kannattaa paikallistaa varmaan siitä ECU:lta ensin. Pääsulake on 30A. Pääsulake, jos paukkuisi niin vika olisi todennaköisesti helpompi paikallistaa. Itse ainakin ensiksi irroittaisin ECU:n ja katsoisin sen liittimet, josko sieltä löytyisi hapettumia tms.
Eli huoltopaikka ei olisi syypää? Juttelin remppareiskan kanssa ja se oli sitä mieltä että katellaan vielä, jos menee kolmas sulake niin sitten otetaan mopo suurennuslasin alle. Toivottavasti oli sattumaa että meni sulakkeet, mutta tuskinpa vaan. Täytyy toivoa ettei sulake petä kaupungissa.
omg.gif
Siihen, että johtuuko vika huollosta en ota kantaa, kun en tiedä mitä ovat tehneet ja miten, mutta ei se ensimmäinen kerta olisi, kun tekevälle sattuu.
 
Back
Ylös