12r kiukuttelee!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Theseus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Theseus

New member
Mikähän perkele lie aika ajoin tos Kawassa ku tykkää oikutella...Siis lämpimänä ei lähde käyntiin aina paikoittain ..
Pari kertaa ku virtaa käyttelee pois ni jo taas murisee.. Ei satu ihan joka kerta mut kerran päivässä kummiskin ...?
confused_orig.gif

Silti ...kuka noille voisi olla vihainen ...Niin rakastettavia vehkeitä ku ovat...
inlove.gif

tohon ois juu kiva saada vastaus itsellä samaa vikaa
vanhassa 600zzr:s
mut koitappa onko niinku mulla et työntämäl lähtee heti?
mä olen alkanu epäilee tulppia

thumbs-up.gif

minkä vuoden kawa? paljonko ajettu? onko venat säädetty liian tiukoiksi? onko milloin tarkistettu viimeksi? mites kytkimen mikrokytkin? toimiiko? eli lähteekö käyntiin pykälä päällä ja kytkintä vetäen?

pyörittääkö starttia ollenkaan vai onko ihan hiljaa? onko akunkengät varmasti kiinni kunnolla? virtalukonpohja tai starttinamiska voisi oikutella, myös ehkä.

-01 .. ajettu 19 000 km.. pyörittää kyllä mut ei tykkää hörähtää mutta heti ku käyttää virtoja pois ni sit lähtee ... Kerran päivässä tykkää (ainaki kerran paris päiväs..)oireilla..
venat tarkistettu  ajallaan .. en oo testannu tota pykäläpäällä starttausta mut kokeilen heti huomenissa jos kiukuttelee...

confused_orig.gif

oisiko tuo sytytyspuolen oire?....

Apua en osaa antaa, mutta vaikuttais oireilevan samalla tavalla kuin minun zrx (vm.-03 22000km). Mulla tosin tehnyt vasta pari kolme kertaa tuon. Kone ollut joka kerta lämmin, ei kuitenkaan kuuma. Pyörittää hyvin, mutta ei edes lupaa. Muutaman yrityksen jälkeen kuitenkin aina käynnistynyt normaalisti.

Jostain lueskelin, että heikohko akku voisi aiheuttaa vastaavaa oireilua. Eilen irroitin omastani akun ja laitoin sen kuin varmuudeksi lataukseen. Samalla huomasin, että miinusnapa oli jonkin verran hapettunut. Akunkengät olivat kyllä tukevasti kiinni. Voisiko tuollainen hapettuma aiheuttaa oireilua?

Kannattaa nyt ainakin ensi töiksi siis tarkastaa tuo akku ja kengät, jos et vielä ole moista tehnyt.

jees..kiitoksia vastauksista ..pitää kiinnittää huomiota noihin seikkoihin.... jospa tuo lakkais kiukuttelemasta..
thumbs-up.gif

Tsekkaappa ettei se regulle tuleva liitin ole ihan oljykylvyssa (tyyppivika). Voi kyrvahtaa -> lataa huonosti -> akku finaalissa. Akku tosin vois olla entinen ihan muutenkin jo ton ikasessa.

Tai sitte toi vika voi aiheutua joistain jo edellamainituista jutuista...

Back