Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, maahantuojan mukaan tulis 140 heppaa. Ducati osallistuu ens vuonna Supersporttien MM sarjaan 749:llä. Kattelin noiden muiden häkkyröiden tehoja, näkyvät olevan suunnnilleen 130-140 hepan välillä.Hauska peli, kelpais kyllä mullekkin...![]()
Muistaakseni tähän uuteen 749:iin piti saada jollain tehtaan omallakin viritys/ratasarjalla aika mukavasti tehoa lisää.
Muistaakohan joku tällaisesta mitään?
Vai oliko kyse vain pyörän rataversiosta?
Parin kuukauden päästähän (SBK kalenteri) tuo näkee pärjääkö 749R supersport luokassa.Kyse on muistini mukaan tehtaan kitistä, jolla on sitten sen mukainen hintakin! Kampuratehoksi sanovat että 140 jalosukuista tulisi, tiedä sitten mitä todellisuudessa on (Ducatihan ilmoittaa aina tehot alakanttiin), mutta varsin hyvin V-Twinille jos 130 paikkeille saa takas tehot. Hondan CBR600RR:stä huhuillaan saatavan 138 hp takikselle (EM -tason laitteita) HRC:n palikoilla, joten takkiin tulee vielä pikkuisen. Tosin se että kummassa on ajettavammat tehot ja paremmassa mallissa oleva vääntökäyrä ratkaisee myös paljon.
Olisi mukava päästä ajamaan tuollaista tehtaan kitillä olevaan 749R kilpuria... Varmaan olis oksa viikon kovana sen jälkeen!![]()
No hiukan ihmettelin minäkin..No en nyt ihan noin uskoisi noihin tehoihin mitä Ducatista on ilmoitettu.... Taitaa jopa vakio 999R:ssä olla 139 luupäätä ja tuon saman verran se sylkis käytännössä jo takikselle...
999 F03:sen speksejä lukiessani törmäsin sellaiseen lukuun kuin 189 hp kampiakselilta, tuo oli siis tehtaan ilmoitus omasta pelistään.
Joten en ihan uskoisi tuohon 126.5 hp... tai sit on viritykset menny pahasti pieleen!
Jaa-a mene tiedä.. Jos Twinejä sais virittään esim. samalla tavalla kuin Superbikessä, ei rivikoneilla pitäisi olla mitään mahdollisuuksia. Mikähän lafta tuota Superstock luokkaa pyörittää, kun ei mistään löydy sääntöjä??No superstock säännöt koskee käsitykseni mukaan noita litrasia rivinelikoita, ei V-Twinejä... JOS oikein olen asian ymmärtänyt! Eli saat virittää V-Twiniä melkeinpä mielin määrin...
Johtuskohan noi erot myös HIUKAN kuskista, joka sitä jakkaraa komentaa?![]()
No ajattele positiivisesti..."pohjalta" pääsee vain "ylöspäin"...kohti valoa ....Pakko myöntää että 749R:llä ajaisin, jos talous olisi kunnossa, mutta kun on mallia köyhä niin ajan kisaa riisikipolla....![]()
Suomessahan ajetaan superstock- ja superbike-säännöillä yhdessä (tai kahdessa, jos A ja B lasketaan erikseen) luokassa. Superstockissa saa tosin käyttää täällä slicksejä. Superbike saa olla 750 rivari tai 1000 twini, superstock 1000 rivari. Ja se on tosiaan niin, että suberbike-kilpureita saa virittää aika penteleesti...Jaa-a mene tiedä.. Jos Twinejä sais virittään esim. samalla tavalla kuin Superbikessä, ei rivikoneilla pitäisi olla mitään mahdollisuuksia. Mikähän lafta tuota Superstock luokkaa pyörittää, kun ei mistään löydy sääntöjä??
Ei kai tuo (superstock) sarjan kakkonen mikään rupukuski ole, koska tukatti kelpuutti hänet ajamaan Supersporttien MM-sarjaa tehtaan tukatilla.
Kiitos linkistä!Superstock säännöt: www.uem-online.org
Männäviikolla Cycle Worldissä käväistessä huhuilivat, että Hesassa olisi myyty 30kEur 749. Siis ei heidän toimestaan ilmeisesti. Siitä en sitten tiedä mitään meinaako joku taluttaa tuollaisen hintansa puolesta R:ltä vaikuttavan kisaradoille. Hyvä huhu kumminkin?!MUTTA! On todella hienoa katseltavaa kun joku raaskii ja osaa ajaa moisella "eksoottisemmalla" kilpurilla tuolla ja oikeasti työntää sillä menemään ja lujaa! Ens kaudella on varikolla (huhujen mukaan) yksi vieläkin herkullisempi Ducati.![]()