133.5 HP:aa 748R:stä!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 750S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

750S

New member
Täällä on aika vinkeä 748R (tosin kuutioita tuossa vehkeessä on 872cc). Yllättävän paljon on onnistuttu puristamaan tehoa noinkin pienellä kuutioiden lisäyksellä.
 
Hauska peli, kelpais kyllä mullekkin...
wink.gif

Muistaakseni tähän uuteen 749:iin piti saada jollain tehtaan omallakin viritys/ratasarjalla aika mukavasti tehoa lisää.
Muistaakohan joku tällaisesta mitään?
Vai oliko kyse vain pyörän rataversiosta?
 
Hauska peli, kelpais kyllä mullekkin...  
wink.gif

Muistaakseni tähän uuteen 749:iin piti saada jollain tehtaan omallakin viritys/ratasarjalla aika mukavasti tehoa lisää.
Muistaakohan joku tällaisesta mitään?
Vai oliko kyse vain pyörän rataversiosta?
Jep, maahantuojan mukaan tulis 140 heppaa. Ducati osallistuu ens vuonna Supersporttien MM sarjaan 749:llä. Kattelin noiden muiden häkkyröiden tehoja, näkyvät olevan suunnnilleen 130-140 hepan välillä.


Nuo hilut jos ensihätään laittaa  
tounge.gif
 
Kyse on muistini mukaan tehtaan kitistä, jolla on sitten sen mukainen hintakin! Kampuratehoksi sanovat että 140 jalosukuista tulisi, tiedä sitten mitä todellisuudessa on (Ducatihan ilmoittaa aina tehot alakanttiin), mutta varsin hyvin V-Twinille jos 130 paikkeille saa takas tehot. Hondan CBR600RR:stä huhuillaan saatavan 138 hp takikselle (EM -tason laitteita) HRC:n palikoilla, joten takkiin tulee vielä pikkuisen. Tosin se että kummassa on ajettavammat tehot ja paremmassa mallissa oleva vääntökäyrä ratkaisee myös paljon.

Olisi mukava päästä ajamaan tuollaista tehtaan kitillä olevaan 749R kilpuria... Varmaan olis oksa viikon kovana sen jälkeen!
tounge.gif
 
Kyse on muistini mukaan tehtaan kitistä, jolla on sitten sen mukainen hintakin! Kampuratehoksi sanovat että 140 jalosukuista tulisi, tiedä sitten mitä todellisuudessa on (Ducatihan ilmoittaa aina tehot alakanttiin), mutta varsin hyvin V-Twinille jos 130 paikkeille saa takas tehot. Hondan CBR600RR:stä huhuillaan saatavan 138 hp takikselle (EM -tason laitteita) HRC:n palikoilla, joten takkiin tulee vielä pikkuisen. Tosin se että kummassa on ajettavammat tehot ja paremmassa mallissa oleva vääntökäyrä ratkaisee myös paljon.

Olisi mukava päästä ajamaan tuollaista tehtaan kitillä olevaan 749R kilpuria... Varmaan olis oksa viikon kovana sen jälkeen!  
tounge.gif
Parin kuukauden päästähän (SBK kalenteri) tuo näkee pärjääkö 749R supersport luokassa.

Mikäli Superstock luokasta voi mitään veikkauksia vetään, niin ei tule ongelmia! Jos kerran 126 heppasella pärjää 190 heppaselle
biggrin.gif
 
No en nyt ihan noin uskoisi noihin tehoihin mitä Ducatista on ilmoitettu.... Taitaa jopa vakio 999R:ssä olla 139 luupäätä ja tuon saman verran se sylkis käytännössä jo takikselle...

999 F03:sen speksejä lukiessani törmäsin sellaiseen lukuun kuin 189 hp kampiakselilta, tuo oli siis tehtaan ilmoitus omasta pelistään.

Joten en ihan uskoisi tuohon 126.5 hp... tai sit on viritykset menny pahasti pieleen!
 
No en nyt ihan noin uskoisi noihin tehoihin mitä Ducatista on ilmoitettu.... Taitaa jopa vakio 999R:ssä olla 139 luupäätä ja tuon saman verran se sylkis käytännössä jo takikselle...

999 F03:sen speksejä lukiessani törmäsin sellaiseen lukuun kuin 189 hp kampiakselilta, tuo oli siis tehtaan ilmoitus omasta pelistään.

Joten en ihan uskoisi tuohon 126.5 hp... tai sit on viritykset menny pahasti pieleen!
No hiukan ihmettelin minäkin..

Kyseessähän on SUPERSTOCK luokka, jossa ei vissiin saa pahemmin muutella konetta tai alustaa (en muuten löytäny FIMin sivuilta sääntöjä ko. luokkaan).

Jännä muuten, että Superbiken "syrjivistä" säännöistä huolimatta Alstare Suzuki Team ilmoittaa 190 hp / 12000rpm (ja Tukatissa oli se 189hp). Kun tässäkin foorumissa on moneen kertaan kerettiläisille vakuutettu rivinkoneen parempia vääntöominaisuuksia, niin miten on mahdollista että saman tehoisella & parempi vääntöisellä koneella ollaan vasta 5. sarjassa??
 
No superstock säännöt koskee käsitykseni mukaan noita litrasia rivinelikoita, ei V-Twinejä... JOS oikein olen asian ymmärtänyt! Eli saat virittää V-Twiniä melkeinpä mielin määrin...

Johtuskohan noi erot myös HIUKAN kuskista, joka sitä jakkaraa komentaa?
smile_org.gif
 
No superstock säännöt koskee käsitykseni mukaan noita litrasia rivinelikoita, ei V-Twinejä... JOS oikein olen asian ymmärtänyt! Eli saat virittää V-Twiniä melkeinpä mielin määrin...

Johtuskohan noi erot myös HIUKAN kuskista, joka sitä jakkaraa komentaa?
smile_org.gif
Jaa-a mene tiedä.. Jos Twinejä sais virittään esim. samalla tavalla kuin Superbikessä, ei rivikoneilla pitäisi olla mitään mahdollisuuksia. Mikähän lafta tuota Superstock luokkaa pyörittää, kun ei mistään löydy sääntöjä??

Ei kai tuo (superstock) sarjan kakkonen mikään rupukuski ole, koska tukatti kelpuutti hänet ajamaan Supersporttien MM-sarjaa tehtaan tukatilla.
 
Ei täällä suomessa kukaan kuitenkaan tollasta viivalle tuo, ja jos tuo niin pitää olla paljon massia et voi ylläpitää mokomaa betonimyllyä...
kysykää vaikka Kesseliltä miten edullista on ajaa rukatilla kilpaa.
kovat on tehot, pysyis vaan vehkeet kasassa. On meinaan kovin lyhyet käyttötunnit noissa rukatin erikois osissa, sen lisäksi et ne on niin edullisia..
Olispa vielä tietoa vehkeistä niinkuin japseista on saatavilla.

Tässä suhteessa japsi pelit on täysin ylivertaisia, ne meinaan pysyy vielä koossakin.. viritettynäkin.... ja edullisesti...
 
No niinhän niissä on, sitä ei käy kieltäminen.

MUTTA! On todella hienoa katseltavaa kun joku raaskii ja osaa ajaa moisella "eksoottisemmalla" kilpurilla tuolla ja oikeasti työntää sillä menemään ja lujaa! Ens kaudella on varikolla (huhujen mukaan) yksi vieläkin herkullisempi Ducati.
smile_org.gif


Pakko myöntää että 749R:llä ajaisin, jos talous olisi kunnossa, mutta kun on mallia köyhä niin ajan kisaa riisikipolla....
sad_orig.gif
 
Jaa-a mene tiedä.. Jos Twinejä sais virittään esim. samalla tavalla kuin Superbikessä, ei rivikoneilla pitäisi olla mitään mahdollisuuksia. Mikähän lafta tuota Superstock luokkaa pyörittää, kun ei mistään löydy sääntöjä??

Ei kai tuo (superstock) sarjan kakkonen mikään rupukuski ole, koska tukatti kelpuutti hänet ajamaan Supersporttien MM-sarjaa tehtaan tukatilla.
Suomessahan ajetaan superstock- ja superbike-säännöillä yhdessä (tai kahdessa, jos A ja B lasketaan erikseen) luokassa. Superstockissa saa tosin käyttää täällä slicksejä. Superbike saa olla 750 rivari tai 1000 twini, superstock 1000 rivari. Ja se on tosiaan niin, että suberbike-kilpureita saa virittää aika penteleesti...

Superstock säännöt: www.uem-online.org
 
...ja aina oppii uutta. Varmistelin noita sääntöjä, niin superbikessakin saa ajaa jopa tonnisella rivinelosella, jos se on varustettu imuilman rajoittimella.
 
MUTTA! On todella hienoa katseltavaa kun joku raaskii ja osaa ajaa moisella "eksoottisemmalla" kilpurilla tuolla ja oikeasti työntää sillä menemään ja lujaa! Ens kaudella on varikolla (huhujen mukaan) yksi vieläkin herkullisempi Ducati.
smile_org.gif
Männäviikolla Cycle Worldissä käväistessä huhuilivat, että Hesassa olisi myyty 30kEur 749. Siis ei heidän toimestaan ilmeisesti. Siitä en sitten tiedä mitään meinaako joku taluttaa tuollaisen hintansa puolesta R:ltä vaikuttavan kisaradoille. Hyvä huhu kumminkin?!
omg.gif
 
No noita 749R:iä on myyty juu, mutta katukäyttöön (käsitykseni mukaan ei vielä radalle). Ja mä en pidä sitä mitenkään eksoottisena noista Ducateista, vaikka omaakin hirmuisen kasan kaikkea pikku tingentangelia ja tekniikkaa.

Nyt on kyse sellaisesta laitteesta jolla Ben Boström ajoi vuonna 2001 kilpaa MM -areenoilla. Eli Ducati 996 F01:nen. TUO ON EKSOOTTINEN!
smile_org.gif


Pyörihän viime kaudella Suomen RR -radoilla jo 996 R sekä 996 RS. Herkku laite tuo RS! Molemmat laitteet on R. Kesselin ja tuolla 996R:llä ajoi Taina muutaman ensimmäisen kisan.
 
Back
Ylös