1400gsx:n iskarit ja muut ongelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kurapolku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kurapolku

New member
Koska kausi on ohi ja talvi aikaa laittaa pyörä kuntoon, heräsi mieleen laittaa uusi ketju pystyyn ensi kautta ajatellen. 1400 GSX on kerännyt kehuja ja haukkuja ja siinä ohessa on tullut esiin ns. tyyppivikoja. Nyt onkin aika laittaa faktat kehiin. Onko niitä tyyppivikoja ja jos näin on, niin mitä on ilmennyt ja miten ne on hoidettu?
Itse en vielä ko. mallia omista, mutta....
tounge.gif

Nooh jos se meikäläisestä on kiinni niin kohta omistat sellaisen  
biggrin.gif

Plussat:
+ näyttää moottoripyörältä = naku
+ tuntuu moottoripyörältä
+ m-a-h-t-a-v-a moottori  
062802jumpie_prv.gif

+ perustekniikkaa = kestävä ?
+ sopii kaikenlaiseen ajoon ainakin meikäläisen mielestä - yksin, kaksin, matkaa, kaupunkia, rataa jne...  
inlove.gif

+ yllättävän ketterä käsitellä paitsi työnnettäessä paikallaan  
sport05.gif

Miinukset:
- takaiskarit jumittuu/vuotaa = tyyppivika  
omg.gif

- moottori kaipaa lisäpotkua  
cool.gif

- suzukin tehonrajoitin =  
033102ass_1_prv.gif

- äänet kuin ompelukoneessa (niinhän ne aina  
biggrin.gif
)
- välitykset aavistuksen liian pitkät

Hmm. mitähän muuta keksisi...  
idea3.gif
Parempaa ja sopivampaa pyörää en voisi itselleni kuvitellakaan. Äänet & moottorin luonne korjautuu luonnollisesti putkistolla - niin viisaammat pojat ainakin kertovat  
bowdown.gif
Mistä muusta moposta saa ruiskun säädöllä & putkiston vaihdolla painosta pois 15 kg ja tehoja lisää 15 hp ? Eli putkisto tulee vaihtumaan ehkä jo ensi kesänä... "Tehonrajoitin" on jo ohitettu valmiiksi putkiston vaihtoa ajatellen...

Pitkään matkantekoon nuo välitykset on varmaan ihan OK (alle 3000rpm satasen vauhdissa kutosella), mutta ainakin aion testata pienempää eturatasta, joka jonkun laatikon pohjalla jo lojuu.

Oikeastaan vain nuo takaiskarit on ainoa todellinen miinus, josta jokainen voi olla samaa mieltä. Muut on oikeastaan vain minun henk. koht. mielipiteitä! Niissä iskareissa on tosiaan jotain vikaa  
mad.gif
Minulla toinen jumittui ja vuoti hieman öljyä pihalle. Talven aikana vaihtoon molemmat. Tekisi mieli vaan samantien pisää öhlinssit tms alle, mutta kun meneepi takuun piikkiin...

Osta, osta, osta, kunhan ostat nakun  
buttrock.gif

Ei noissa taida ihmeemmin tyyppivikoja olla (paitsi takaiskarit), mitäs kun merkki kerran on Suzuki.
Jiitee jo luetteli plussat ja miinukset ja niistä olen samaa mieltä. Pyörä on vakio putkilla todella hiljainen. Mullakin on tehonrajoitin nyt ohitettu ja siitä kiitokset jiitee:lle.

Ei voi muuta sanoa, kuin että: Kunnon pyörä
062802jumpie_prv.gif

10600km mittarissa, eikä mitään vikaa ole ollut! Iskaritkin toimivat moitteettomasti! Mitenkä tehon rajoitin ohitetaan?

Mitenkä tehon rajoitin ohitetaan?
Vaihteiston anturilta cpu:lle menevän johdon liitokseen asennetaan "ohitin"  
tounge.gif

Kaupallisia sovelluksia on ainakin Ivan's Tre ja G-pack... Vastaavia saa ainakin Englannista eräältä hepulta viikon toimitusajalla alle puoleen hintaan... Tehoja tuo ei oikeastaan nosta, vaan muuttaa pyörän herkemmäksi. Vakiona muutos ei ole kovin dramaattinen, mutta putkistolla tuo on kuulemma ihan must juttu! Kertokaa viisaammat lissee...  
bowdown.gif

pojat ainakin kertovat  
bowdown.gif
Mistä muusta moposta saa ruiskun säädöllä & putkiston vaihdolla painosta pois 15 kg ja tehoja lisää 15 hp ?

ainakin zzr1100 ja 1200 kwaakuista lähtee reilusti tuo 15kg ja kaasareidenrukkauksilla saanee 15hv jopa lisää. tuli vain mieleen.
äsh, tätä tää on, siis zzr1100 ja 1200 kawioista saa helposti 15 kg pois pukten vaihdolla ja suuttimilla sen 15 hv lisää.

Mulla meni toisen takaiskarin säätö jumiin tuossa 6tmk:n kohdalla. Takuuseen menee, mutta ei ehtinyt viime kesän aikana vaihtoon. Mittariin tuli 10tmk yhdellä takanakilla.

Back