1987 Suzuki VS 750 ongelmat.

Ilmasin siis järjestelmän työsylinteri kiinnitettynä, elikkä työsylinteri irti ja ruuvipuristimella mäntä pohjaan ja isolla ruutalla imasee järjestelmästä mahdollisen ilman pois?
.

Pää että työsylinteri normaalisti kiinni paikkoillaan,
pääsylinterin korkki/kansi auki/raolleen ja sitten isolla rokotus ruutalla letkun pätkällä
nestettä sisään työsylinterin ilma ropusta,
jos systeemi on kyhjä niin ensin voi normallisti kahvaa likustelamalla pumpat nesteen normali ilamus tyyllin
 
Ilmasin tuo järjestelmän nyt alakautta ruutalla ja letkulla täyttämällä, ei vaikutusta. Tein työsylinterin ja työntötangon väliin n. 4mm jatkon katkaisemalla pultista pätkän, parani, mutta ryömii edelleen lämmettyään. :sad:
 
Ilmasin tuo järjestelmän nyt alakautta ruutalla ja letkulla täyttämällä, ei vaikutusta. Tein työsylinterin ja työntötangon väliin n. 4mm jatkon katkaisemalla pultista pätkän, parani, mutta ryömii edelleen lämmettyään. :sad:
4 mm on tuossa kohtaa aika paljon, pitäisi irrottaa. Kytkinremppa.
 
4 mm on tuossa kohtaa aika paljon, pitäisi irrottaa. Kytkinremppa.

Jep, jotain on kytkimessä rikki tai loppuunkulunut.

Nestekytkimessä muutenkin jatkopalat tuolla välissä eivät ”voi toimia”, koska ehjässä järjestelmässä työsylinterin mäntä palautuu aina samaan lepotilaan mihin kytkinjousien voima sen palauttaa, kunhan kahvan pää toimii oikein eli paine pääsee pois ja yhteys nestesäiliöön avautuu. Toki jatkopalalla voi tehdä temppuja, jos jatkoa laittaa niin paljon, että työsylinteri pohjaa ennen jousivoiman loppua, mutta silloin kytkin jää samalla kantamaan ja kytkimen tuho on hyvin lähellä.
 
Ilmasin tuo järjestelmän nyt alakautta ruutalla ja letkulla täyttämällä, ei vaikutusta. Tein työsylinterin ja työntötangon väliin n. 4mm jatkon katkaisemalla pultista pätkän, parani, mutta ryömii edelleen lämmettyään. :sad:

Onneksi systeemin on varsin yksinkertainen,
eli ei muutakuin öljyt ulos tai pyörä tarpeeksi kallellen ja
kytkimen puolen poski auki, sitten purkaa sen sen kytkimen sieltä
katso mikä sielä siellä on kulunut/hajonnuta, arvaus se osa mitä vasten tankoa on,
sen painelaakeri, kohta mihin painelaakerin toinen puoli osuu,
 
Aika näyttää että mitä se kytkin on syönyt, sillä:

Kävipä nyt niin, että työkaveri noitui eilen kahvitauolla vapaa-aikansa tekemisen puutetta ja minä taas manasin kunei mitään kerkeä tekemään, ja jos kerkeääkin niin ymmärrys, rahat ja/tai huumori loppuu yleensä jossain kohtaa kesken.

Tuumittiin siinä että tämähän on jo konsulttien unelmoima win-win tilanne jossa ei ole häviäjiä, ja niinpä pikku-intikka vaihtoi omistajaa, ja mikä parasta, tää kaveri arvostaa ja jaksaa oikeasti näprätä ja oli suorastaan onneissaan kun sai käsiinsä tuollaisen iäkkäämmän ajopelin ja minä taas olin tyytyväinen jo siitäkin syystä, että ei tarvitse seisottaa sitä turhaan pihassa kun ei se siitä ainakaan parane.

Kirsikkana tässä kakussa eilen omistusaikani viimeisellä siirtymällä joukko junioriosaston edustajia fillareineen siirtyi ajoradalta pyörätielle näyttämään kaasukahvan kiertämistä imitoivaa liikettä, joten minähän töräytin, ja ilmeistä päätellen varmistin yhden sukupolven lisää seuraavia motoristeja :D
 
Back
Ylös