2-kilpisistä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JiiAT
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JiiAT

New member
Onkos porukalla kertoa kokemuksia 2-kilpisenä ostetusta pyörästä?
Eli siis tarkoittanee et on kertaalleen lunastettu. Onko tuosta myöhemmin mitään haittaa? Vakuutuksissa tai jossain muussa?

Entäs mitäs kannattais ottaa itse pyörästä huomioon? runko kannattanee olla mitattu. Entäs moottori?
 
Kyllähän siinä on runko mitattu jos se on ollu mutkalla ja se on saatu kilpiin uudestaan. Mulla oli joskus 2-kilpinen.

Jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa aika paljon, eli sen pitää olla selkeesti halvempi kuin 1 kilpisen. Periaatteessa voi olla täysin virheetön pyörä, jos siihen on kaikki rikkinäiset osat vaihdettu. Joskus noita 2-kilpisiä saa suhteettoman halvalla..

Moottorissa lähinnä riskinä on se, että jos sillä on vedetty pannut ja kone on käynyt jonkun aikaa kyljellään, jolloin öljy ei kierrä, tai jos öljyt on valunu ulos. Menee todella äkkiä kaikki paskaks koneesta kun öljynpaine katoaa. Eli se kandee varmistaa onko kone käyny ilman öljynpainetta tai öljyjä.
 
Tarkasta kaikki paperit tarkasti, ja kysele mitä osia on vaihdettu/mitä korjattu. Jos myyjä ei ole korjannut pyörää, soitto edelliselle omistajalle saattaa olla paikallaan.
 
njoo on.. ne on ihan yhtä hyviä vehkeitä kuin vastaavat 1-kilpiset, siis edellyttäen, että on asiallisesti korjattu. Uutta osaa pal, yms.

Rungonmittauskin on vissiin nykyään melkein kaikissa pakollinen, että saa kilpiin? Vaikka olisi todella pieni mälli, ainakin mulla oli kwakassa tooodella pienet vauriot KATTEISSA, niin silti rungonmittaukseen.

Jos on asiallisesti korjattu yms. ni siitä vaan.. ainut miinuspuoli on että joudut myymään sen vähän halvemmalla, kun porukkaa luulee 2.kilpisiä romuiksi.
smile_org.gif
 
Mitenkäs käy, kun kippaa uudellen ja joutuu uusimaan lisää osia. Eli missä vaiheessa joutuu maksamman uudellen "autoveron"  vai millä nimellä se ilo liikkuukin?
 
Mitenkäs käy, kun kippaa uudellen ja joutuu uusimaan lisää osia. Eli missä vaiheessa joutuu maksamman uudellen "autoveron"  vai millä nimellä se ilo liikkuukin?
Joo just jotain tämmösiä sudenkuoppia mietenkin, et onko niitä?
Käytännössä ei tuosta ole pelkoa. Tuskin sitä pystyy pannuttamaan niin, että aina menee eri osat vaihtoon. Jos samoja osia vaihtelee (vaikka katteita), niin ei niistä joka kerta prossia mene. Jos pannuttaa sillee että runko, kone, keula yms on morjens, niin eipä sitä kannata enää edes yrittää korjata ainakaan omilla rahoilla. Ja vakuutusyhtiökin kyllä lunastaa jo sellaisilla vaurioilla ihan kevyesti.

Siis noita prossiahan lasketaan silloin kun sitä rekiteröidään, eli pyörien tapauksessa muutoskatsastus tai jos sen pistää lippojen ja lunastuksen jälkeen uudelleen kilpiin. Ei normaalin kevyen pannutuksen johdosta tehtävän korjauksen ja osienvaihdon jälkeen kukaan mitään prossia kysele.
 
Onkos porukalla kertoa kokemuksia 2-kilpisenä ostetusta pyörästä?
Eli siis tarkoittanee et on kertaalleen lunastettu. Onko tuosta myöhemmin mitään haittaa? Vakuutuksissa tai jossain muussa?
Ei välttämättä.. Omassa mopossa on jo kolmannet kilvet ja on kaatamaton.
Kuinka se on mahdollista?
Muuttoajoneuvo. Vientikilvet. Eka kilpi.
Tuonti suomeen kesän kynnyksellä, rekisteröintikatsastus onnistui ainoastaan yksityisellä katsastusasemalla. Muuten olisi mennyt 2-3 viikkoa eteenpäin. Juu ei kiitos. Rekisterinumeron sain, mutta en kilpeä... (kilpi #2)
Joten 30 minuutin kuluttua toisella katsastusasemalla uusi (kolmas) kilpi joka löytyi hyllystä.
Joten eipä sitä kannata kilpien lukumäärää katsella, vaan rekisteriotteen lisätietoja kohtaa, jossa on varmasti maininta prosenttiehdoista.
Meinaan voi mopon rekisteröidä vaikka joka päivä uudestaan, jos vain on verotettu suomeen.
 
Back
Ylös