• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2-tahti ei käy

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja R104
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

R104

New member
Onkos lukija-kumppaneilla heittää vielä nohevia vika-arviointeja sekä
korjausvinkkejä, kun 250:n kottarainen ei lähde käyntiin
Hiukan taustaa....
kipinä tulee ja vaikka bensaa laittaa(vähän) suoraan tulpan reiästä niin
silti ei lähde.
Siinähän olikin oleellisimmat mitä 2-tahtinen vaatii
No kuiteskin otin kannen auki ja putsasin paikat kun olivat aivan märkänä
ilmeisesti suojaöljystä ja ei siltikään
sytytys on kohdallaan ja kaasarinkin olen oikein uä-pesurilla pessyt...
tulppa vaihdettu ja bensat on uusia.
Pari kertaa sain putkeen paukahtamaan joten ei kovin kaukana olla enää
Ajattelin vielä kerran ottaa kannen veks ja kaataa mopo kylelleen jotta
alakerta tyhjentyisi kokonaan öljymömmöstä

No onpahan jussiksi jotain mielenkiintoista tekemistä hiukan asennus
o....a ja savuja koittelee
 
Onkos kottaraisessa puola sielä magneeton alla vai jossain tankin alla piilossa? Joskus kaverin honta monkissa tuli kipinää, kun tulppa oli iti, mutta ilmeisesti sen verran heikko ettei lähtenyt käyntiin kun ruuvasi tulpan paikoilleen. Vika korjaantui puolan uusimisella. Jos sulla on se puola jossain tankin alla, niin ton voi helposti testata vaikka vanhan nissanin puolalla (niitähän on kaikilla vähintään yksi takapihalla). Tai jollain muulla etuvastuksellisella auton puolalla, kunhan ottaa sen etuvastuksen pois.
 
On myös kerran haettu vikaa hieman pitenpään, kun tulppa löi kipinää irti ollessaan, mutta ei enää puristuksessa. Tulpan vaihto auttoi siihen vikaan.
 
kaverilla juuri kävi tuossa samainen juttu 125:sen kotarinsa kanssa ja viaksi ilmeni tappokatkaisijan johto, eli otti jostain runkoon kiinni.
 
Piti ehdottaa samaa kuin Radoni. Mulla oli joskus sama vika omassa 250 kottaraisessa. Se onkin ollut ainoo vika tähän asti.
smile_org.gif
 
Tuo putkessa paukahtaminen kyllä vahvasti viittaisi siihen suuntaan, että sytytys ei kuitenkaan olisi kohdallaan. Kannattaa tarkistaa uudemman kerran.
Onko siis kyseessä ihan uusi peli, kun suojaöljystä puhuttiin?
 
Ei ole uusi peli, mutta edellinen omistaja oli laittanut tulpanreiästä hieman öljyä suojaksi kun pyörä ei kerran käyntiin lähtenyt ja oli valmista tavaraa lojumaan olohuoneen nurkkaan.
 
Kokeile mitata/tarkastaa myös puristukset. Jos saa sekä bensaa että kipinää, tarvitaan vielä tarpeeksi puristusta jotta rintittää.

thumbs-up.gif
 
Se kampikammiossa oleva mahdollinen öljy/bensa kiusaa uskomattoman pitkään, kokemusta on...
Käynnistymistä auttaa huomattavasti jos sylinteri on lämmin, kuumailmapuhaltimella voi varovasti lämmittää.
Mulla oli 250 TZR edellinen ja siitä katkesi sytytyksen anturin johto koneen alta, paukahti vaan pari kertaa ja sit sammu, antoi kuitenkin kipinää välillä.
 
Back
Ylös