• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2002 Mille ratapeliksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jii Vee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jii Vee

New member
Mulla siis 02 Mille josta haluisin rakennella radallesopivamman "kuntopyörän"
Siis pois rekisteristä jne
Olen ajanut sillä radalla jo vuosia ja kyyti sinänsä on riittävää 65 vuotiaalle
Mitä kaikkea lukijat suosittelisivat ja onko linkkejä vastaaviin projekteihin

Katteet aion vaihtaa ja keulan Öhlinssiin ja putkiston
Mutta mitä kaikkea riisuisin pois kokonaan janiinedelleen
 
Mulla siis 02 Mille josta haluisin rakennella radallesopivamman "kuntopyörän"
Siis pois rekisteristä jne
Olen ajanut sillä radalla jo vuosia ja kyyti sinänsä on riittävää 65 vuotiaalle
Mitä kaikkea lukijat suosittelisivat ja onko linkkejä vastaaviin projekteihin

Katteet aion vaihtaa ja keulan Öhlinssiin ja putkiston
Mutta mitä kaikkea riisuisin pois kokonaan janiinedelleen

Eli ensin kannattaa raapasta valot yms. herkästi hajoava turha paino pois kerran olet katteetkin vaihtamassa. Sitten oman mielenkiinnon ja harrastuneisuuden mukaan purkaa ylimäärästä muoviosaa yms. pyörästä pois niin saa painoa tippumaan.

Suosittelen ehdottomasti sijoittamaan jalkatappisarjaan ja klipareihin jos niitä ei vielä ole vaihdettu. Saat muokattua noilla ajoasennon huomattavasti paremmin radalle ja etenkin omille mittasuhteillesi sopivaksi.

Keulan lisäksi kannattaa jossain vaiheessa harkita takaiskarin päivittämistä esim. Öhlinssin, WP:n, Bitubon tai vastaavaan tuotteeseen.

Noiden jälkeen edessä onkin ihan loputon suo jos haluaa ruveta hifistelemään ihan urakalla, mutta noilla pärjää jo todella pitkälle. Toki moottori kannattaa säädättää tuon putkiston vaihdon jälkeen, että saa ajettavuuden hyväksi.
 
Nuo sähköt mua mietityttääkin
Jos rapsin liikaa. Siinäkun on sitä elektroniikkaa
Niin sippaa koko laitos.
Kellon laittaminen aikaan on ihan ylärajoilla mulle
 
Nuo sähköt mua mietityttääkin
Jos rapsin liikaa. Siinäkun on sitä elektroniikkaa
Niin sippaa koko laitos.
Kellon laittaminen aikaan on ihan ylärajoilla mulle

Sähköjä ei kannata alkaa rapsimaan muualta kuin liitimistä jos ei ole varma mitä tekee. Valot yms. lähtee näppärästi sähköistä kun nykäsee vaan liittimen irti. Vetäsee vaan ne piuhat johonkin sopivaan jemmaan nippareilla kiinni niin eivät heilu turhanpäiten katteiden sisällä.
 
Ja selvitä kannattaako rekata pois rekisterist, ku eiks kilvettömien vakutukset noussu ihan älyttömästi :crash:
 
Mulla siis 02 Mille josta haluisin rakennella radallesopivamman "kuntopyörän"

Siis pois rekisteristä jne

Olen ajanut sillä radalla jo vuosia ja kyyti sinänsä on riittävää 65 vuotiaalle

Mitä kaikkea lukijat suosittelisivat ja onko linkkejä vastaaviin projekteihin



Katteet aion vaihtaa ja keulan Öhlinssiin ja putkiston

Mutta mitä kaikkea riisuisin pois kokonaan janiinedelleen


mulla ois kaupan arrowin 2-2 täysputkisto. Mille on loistava ratapeli vaikka suorilla jääkin uusille kuussatkuille. Mutkavauhdit kuitenkin helposti samaa luokkaa kun kuussatkuilla ja vääntöä piisaa.
 
Ja selvitä kannattaako rekata pois rekisterist, ku eiks kilvettömien vakutukset noussu ihan älyttömästi :crash:

Jos on rajusti rata-ajoon modattu, mutta kilvet paikallaan, niin siinähän voi olla vakuutusyhtiölle selkeesti tilaisuus väittää vakuutuspetokseksi (tarkoituksellisuus) kun pyörä ei ole likimainkaan tieliikennekelpoinen.
 
Jos on rajusti rata-ajoon modattu, mutta kilvet paikallaan, niin siinähän voi olla vakuutusyhtiölle selkeesti tilaisuus väittää vakuutuspetokseksi (tarkoituksellisuus) kun pyörä ei ole likimainkaan tieliikennekelpoinen.

Tuo on kyllä jo aika kaukaa haettua. Kai sitä saa radalle mennessä peilit ja muut helposti särkyvät osat ottaa irti, ettei niitä tarvitse uusia jos kaatuu? Muut modaukset nyt on sellaisia, että niistä on iloa myös katuajeluun. Toisekseen jos pyörällä ajaa tieliikenteen ulkopuolella (=radalla) ei sen käsittääkseni tarvitse sillä hetkellä olla ns. tieliikennekelpoinen valojen, peiline yms. osalta. Muutenhan jo peilien teippaaminen täyttäisi kuvaamasi tarkoituksellisuuden.
 
Jos on rajusti rata-ajoon modattu, mutta kilvet paikallaan, niin siinähän voi olla vakuutusyhtiölle selkeesti tilaisuus väittää vakuutuspetokseksi (tarkoituksellisuus) kun pyörä ei ole likimainkaan tieliikennekelpoinen.

Mitäs väliä sillä on, jos ei aja liikenteen seassa? Vai onko?

Aloittajalle: RG-Racingillä on hyvä kaatumistattisarja Milleen tarjolla. Kannattaa katsoa, jos olet sellaisia harkinnut.

Jos tuo on karvalakkimallin Mille, niin lisähifistelyä tulee, jos hankit OZ takovanteet, jotka on Factory malleissa. Halvimmillaan olen nähnyt käytettyä sarjaa Italian Ebayssa á 500 €/ setti. Tippuu se paino oikeista paikoista.

Lisäksi kannattaa perehtyä Litiumioniakkuihin. Halpaa painonsäästöä, varsinkin jos ostat kennoja.
 
Mitäs väliä sillä on, jos ei aja liikenteen seassa?

Ihan heittona vaan laitoin, älkää ny alkako hyperventiloimaan kaikki :p meinaan vaan että jos ei ole vilkkuja, mittareita, valoja niin pyörää on turha yrittää kilpiin ja ilman kilpiä ei tavallista liikennevakuutusta tipu. Se varmaan on selvä. Turman sattuessa tietty voidaan vääntää kättä että vaikuttiko vilkuttomuus lippoihin esim... Mut jos kilvettömän vakuutus on kilvellistä korkeampi, niin on siinä sillon kuitenkin vakuutusyhtiölläkin joku ajatus ratapyörän ja kilpipyörän eroista. Business as usual.
 
Ihan heittona vaan laitoin, älkää ny alkako hyperventiloimaan kaikki :p meinaan vaan että jos ei ole vilkkuja, mittareita, valoja niin pyörää on turha yrittää kilpiin ja ilman kilpiä ei tavallista liikennevakuutusta tipu. Se varmaan on selvä.

Itseasiassa useimmat yhtiöt myy kilvettömään täysin samaa vakuutusta kuin kilvelliseen ja ainut ero on siinä, että kilvettömässä ei ole bonusoikeutta. Eli tässä kohtaa vois silleen ystävällisen jämäkästi huomauttaa, että älä neuvo asiassa, josta et mitään selkeästi tiedä. :;):
 
Taitaa olla monilla ratavuoroilla niin, että kun ne on pääasiassa katukuskeille tarkoitettu niin kerhot vaatii että pyörässä pitää olla liikennevakuutus. Sinänsä sama onko pyörä ratakatteilla vai ei, sehän ei asiaan vaikuta sitä tai tätä. Ainakin Akaan MP:n vuoroilla liikennevakuutus pitää olla.
 
Taitaa olla monilla ratavuoroilla niin, että kun ne on pääasiassa katukuskeille tarkoitettu niin kerhot vaatii että pyörässä pitää olla liikennevakuutus. Sinänsä sama onko pyörä ratakatteilla vai ei, sehän ei asiaan vaikuta sitä tai tätä. Ainakin Akaan MP:n vuoroilla liikennevakuutus pitää olla.

Käytännössä kaikki ratapäiväjärjestäjät (Suomen lain lisäksi) vaativat liikennevakuutuksen voimassaolon kaikilta tapahtumaan osallistuvilta ajoneuvoilta.
 
Back
Ylös