• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2008 10 R Topiikki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ATZ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ATZ

New member
Hieno peli. Vääntö ja yleensäkin käyttäytyminen 10+.
Suzuki K5 verrattuna (joka oli ennen z750:stä) arviolta: "Hiukkasen parempi". Kemo heittää varmaan seuraavan....?
buttrock.gif

En ihan kerenny
biggrin.gif

Kyl mä oon kans tykänny.Sen mitä nyt oon kerenny ajaan.N.1000km.Sisäänajot tehty ja huollettu on.Ainoo mikä kovasti vaivaa on että resonoi etupäästä n4000rpm tietämissä.Rämisee/pärisee.
Sit on alkanut pitää samanlaista tirinää kun entinenkin(zx10r 2006).Eli kun ajat tasasta vauhtia ja meno on vedon ja vapaalla ajon välimaastossa,kuuluu jostain erikoinen tirinä.Kuin joku rele napsuisi?
Tänää tuli ilmoitus et kilpitelinekin olis saapunut.Viä kun kerkeis noutaan ja alkaan virittään vilkkuja ja telinettä kiinni
smile_org.gif

no on se parempi, että kawasaki tirisee ja rämisee kuin että olisi täysin hiljaa. hehiö. sama on tuossakin 12r kwaakussa aika-ajoin, jostain kuuluu outoa pulputusta, rahinaa, porellusta, naksetta, kolahtelua, korinaa, puhetta, pörinää, heiluntaa, tärinää, värinää, rynkytystä ja usein ääni- tai tärinälähteen sijainnin arviointi on vaikeaa.

eikös tuolla jo ole yksi zx10r topicci, meinaan miksi pitää useita avata samasta aiheesta?

eikös tuolla jo ole yksi zx10r topicci, meinaan miksi pitää useita avata samasta aiheesta?
Niin ja miksi hyvä topicci pitää aloittaa kännikirjoituksella ja virheellisellä otsikolla
nixweiss.gif
Niin ja miks halvatussa kaikki samaan pyörään liittyvä pitäisi laittaa saman otsikon alle? Kuka viitsii kahlata 30 sivua läpi etsien jotain tiyttyä spesiaalijuttua?

Mun mielestä on loogista että asiat on selkeän otsikon alla. Eli siis mikä pyörä ja mitä asia koskee. Tämä otsikko ei ole kylläkään sellainen.
tounge.gif

Niin ja miksi hyvä topicci pitää aloittaa kännikirjoituksella ja virheellisellä otsikolla
nixweiss.gif
Niin ja miks halvatussa kaikki samaan pyörään liittyvä pitäisi laittaa saman otsikon alle? Kuka viitsii kahlata 30 sivua läpi etsien jotain tiyttyä spesiaalijuttua?

Mun mielestä on loogista että asiat on selkeän otsikon alla. Eli siis mikä pyörä ja mitä asia koskee. Tämä otsikko ei ole kylläkään sellainen.
tounge.gif
no tämä otsikko ei ole tiettyä spesiaalikysymystä sisällään pitävä. sellaisille toki oma otsikko on ihan jees. vaan yleistä zx10r pulinaa, jolle on jo topicci ja toinenkin olemassa. pantakoon kännisen piikkiin tai siis kännin syyksi tämä otsikointi ja armahdettakoon sen kirjoittaja tällä kertaa. armoa ei, siperiaan. siis armoa, ei siperiaan. ok. vanha.

nixweiss.gif

tounge.gif
no tämä otsikko ei ole tiettyä spesiaalikysymystä sisällään pitävä. sellaisille toki oma otsikko on ihan jees. vaan yleistä zx10r pulinaa, jolle on jo topicci ja toinenkin olemassa. pantakoon kännisen piikkiin tai siis kännin syyksi tämä otsikointi ja armahdettakoon sen kirjoittaja tällä kertaa. armoa ei, siperiaan. siis armoa, ei siperiaan. ok. vanha.
joo joo, mutta sen verran vielä vois todeta, että sinänsä olisi hyvä jos saisi editoitua otsikkoa jälkikäteen. Jos sattuu olemaan vaikka lukihäiriö tai muuten vaan tulee jälkikäteen mieleen että topiccia voisi vähän parantaa.

Sen mitä nyt oon kerenny ajaan.N.1000km.Sisäänajot tehty ja huollettu on.Ainoo mikä kovasti vaivaa on että resonoi etupäästä n4000rpm tietämissä.Rämisee/pärisee.
Saman huomasin kun kävin koeajolla. Resonoi käsille alemmilla kierroksilla. Luulin jo että kyseisessä pyörässä on jotain häikkää, mutta onhan täällä muitakin. Paria tonnista susnaa olen koeajanut ja ne eivät käsille tärisseet.

Paukkuja soisi katuajoa silmällä pitäen löytyvän jo ennen 8000 kierrosta hieman enemmän. Sittenhän se lähteekin kuin tykinsuusta, ainakin näin 6r kokemuksella. Radalla luonnollisesti onnen omiaan, kun alavääntöä ei tarvitse.

Omasta mielestä ruma, vilkut peileissä, mulkosilmälamput yms.. mutta lähes tulkoon kaunis, jos verrokkina edellinen malli (kamalat tippasilmät), tai vaikkapa hondan uusi tonninen.

Mulla on myös positiivinen fiilis tuosta uudesta. Se moottoritärinä tulee hieman läpi 2-3k kierroksilla mutta ainakin mulla katoaa täysin sen yläpuolella ja kun normaalit ajokierrokset alkaa n. 4k ylöspäin niin ei enää tärinä vaivaa lainkaan. Itse sanoisin, että on parempi laitos kuin edellinen. Mullakin vähän jonkin muovi tuntuisi hinkkaavan johonkin josta syntyy semmonen hiljainen "laahaava" ääni. Täytyy alkaa nuuskimaan mistä johtuu. Ulkonäkö on taas niin makuasia, että.. Itse katselin pyörää pitkään kaupassa ja mietin että tottuukohan tohon naamatauluun ikinä.

nixweiss.gif
Täytyy nyt kuitenkin tuottaa pettymys sinulle. Ei kännikirjoitusta vaan väsyneen kaverin virhe kirjoittaessa (takana työpäivä + 700 km autolla ajoa.). Miksi otsikkoa ei voi muokata... modet hei! 2008 topiikin avasin koska sehän on ihan eri pyörä kuin esim. 2006 tai 2007.

Nautitaan pyörällä ajamisesta
062802moto_prv.gif

Hyvää äitienpäivää kaikille tasapuolisesti
062802jumpie_prv.gif

sanoi:
Sit on alkanut pitää samanlaista tirinää kun entinenkin(zx10r 2006).Eli kun ajat tasasta vauhtia ja meno on vedon ja vapaalla ajon välimaastossa,kuuluu jostain erikoinen tirinä.Kuin joku rele napsuisi?

Taitaapi olla jakoketju joka hakkaa laahareihin. Jakoketjun kiristin ei ole vielä hypännyt seuraavalle pykälälle ja ketju siis hieman löysällä. On ilmeisesti vähän liian heikko jousi siinä kiristimessä. Kun ketju löystyy vielä vähän lisää niin ääni katoaa (kun kiristin hyppää siihen seuraavaan pykälään),  tullakseen taas uudestaan kun on venynyt riittävästi lisää. Saa nopeasti korjattua napsauttamalla kiristimen seuraavalle pykälälle esim ruuvimeisselillä. Tätä en suosittele amatööreille...

Vahva ehdokas seuraavaksi pyöräksi. Kävin koeajolla ja tykkäsin kovasti. Mukavuus parantunut edellisiin Kawan 10R malleihin verrattuna, mutta silti "luonne" säilynyt. Vertailun vuoksi vaikka uusi Blade, joka oli kyllä hemmetin hyvä joka suhteessa, mutta jotenkin.... Ei herättänyt mitään tunteita. Omaan silmään Kawan muotoilu sopii hyvin
cool.gif
. Jotenkin samaa fiilistä kuin 04/05 mallissa
smile_org.gif
. 06/07 malli oli jotenkin omaan silmään liian raskaan näköinen.

Joo tänään tuli käytyä koeajolla, kyllä oli mahtava peli. Alakierroksilla perinteinen Kawasakimainen viimeistelemätön fiilis, pientä tärinää & pärinää eikä vääntökään ollut kovin ihmeellinen n.4000 asti mutta kun kierrokset nousi vihreälle alueelle niin johan alkoi tapahtua! Keulaa nosteli mukavasti kaasusta, pari kertaa säikäytti hieman +250 vauhdissa kun heilautteli sarvia tien epätasaisuuksista johtuen mutta ohjausiskari rauhoitti kyllä woblaukset saman tien. Ketterä ja vakaa mutkissa. Ajoasento on ainakin meikäläisen mittaiselle (n.180cm) just sopiva, tilaa liikkua on hyvin ja katteen taakse pääsee yllättävän helposti suojaan. Kaiken kaikkiaan erittäin miellyttävä paketti, menisi saman tien tilaukseen muita kiloisia koeajamattakin jos rahaa olisi.

Nyt on käyty radallakin sillä.Pelittää siinäkin touhussa.Ilmanlämpö vaan haittasi kun ei ollut kun n.+7c ja yks räntä kuurokin mahtui reissuun mukaan.Ei saanut luottoa kylmiin renkaisiin.Vakaa peli muuten.Ehkä himpunverran ketterämpi kun edellinen malli.Ja paukkuja kyllä on.Kemoran katsomosuoran "nypystä" n.150km/h lähtee keula väkisinkin pieneen ilmaliitoon mut öhlins hoitelee hommansa kyllä kiitettävästi.Kaasu ehkä hivenen on/off mutkiin tultaessa ja sieltä lähdettäessä.Saattais auttaa kun nostais tyhjäkäyntiä joka itsellä aikas alhainen n.1000rpm..?Positiivinen kokemus tuo mopo siis radalla!

Vieläkin ok. Nyt alkoi sirittää mutta kuluuu vissiin asiaan?
Helppo vääntää ja kääntää, poistuminen tapahtuu hyvin vikkelästi. Lukemat mitattu mutta siitä sitten joskus lisää...
033102ass_1_prv.gif

Onko kellään kuvia noista kilpitelineistä, että millaisia on orkkiksen tilalle vaihdettu...?

Back