2010 MotoGP kisoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fiuri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

fiuri

New member
tiedustelen että moniko aikoo ens vuonna käydä kattoon kisoja livenä? Mikä/mitkä kisa(t) suunnitelmissa?

Ehkä, mutta kun kerran on ollut niin enemmän kiinnostaisi lähteä katsomaan SBK-kisat, vaikkapa Brno. Niihin saa myös sellaisia lippuja, joilla pääsee myös varikolle ihmettelemään, eikä maksa edes paljoa.

Mahdollisesti joku euroopan kisa on ohjelmassa. Katalonia lähinnä ollu mielessä. SBK kyllä kiehtois myös...

Varikkolipuista sen verran, että en tiedä miten MotoGP varikoille yleensä muualla pääsee, mutta ainakin Laguna Secan kisaan on varikko passeja myynnissä (50$). Oltiin viime kesänä kattelemassa ja täytyy kyllä suositella paikkaa kaikinpuolin. Varikkopassit ihan ehdottomat... pääsee todellakin aivan läheltä nakemään tiimien touhuja ja kuskeja.

kataloniaan ite aattelin. liput ei liene kesken lopu eli varailen/ostan tässä talven myötä. katalonian kisaan liittyviä vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan.

Itse olen "hurahtanut" noihin SBK kisoihin ja olisi tarkoitus käydä yksi tai kaksi kisaa katsomassa.
Kunhan nyt katsotaan kisakaleteria ja muutenkin aikatauluja.

Saksa on ollut mielessä, mutta riippuu pitkälti että onko töitä ja miten lomat sekä jos olen edelleen työtön niin miten fyrkka riittää. Silti alustavasti tää olis kalenterissa:
July 18th Germany (Sachsenring)

Ainakin Sachsenring on taas ohjelmassa. Aiemmin MotoGP:tä olen käynyt Estorilissa, Assenissa, Doningtonissa, Valenciassa, Kataloniassa ja Brnossa katsomassa. Sachsenring oli viime kesänä positiivinen ylläri. Aika hulvaton meno siellä leirintäalueella, itse pidimme viime leiriä Dresdenissä ja Leipzig vuorossa tulevana suvena. Valencia on menoltaan ja katsojaystävällisyydestään johtuen tunnelmaltaan aika mahtava kisa-areena.

WSB:t ovat lepposampia juuri tuon mainitun varikon avoimuuden vuoksi. Brands Hatch jäi parhaiten mieleen, siellä ajoin itse Bernerin Juhan varikkoskootterilla tutustumiskierroksia pe treenien jälkeen ja ohitin jarruissa itse James Toselandin
biggrin.gif
. Kisoista parhaiten sillä puolella mieleen jäi Donington 1997 (Fogarty suosionsa huipulla ja brittifanatismi...) sekä seuraavana vuonna Nitro-Nori ja liu'ussa etenevä R7.

Kisat on molemmissa vähän aina tuuria. Keskimäärin enemmän kisaa ja taistelua WSB:ssä, kun taas MotoGP-ukot sattuvat huolella sotajalalle, on se mielestäni aika eeppistä kilvanajoa. Katsomopaikat ite valkkaan aina googlettamalla uuteen mestaan, yleensä matkanjärjestäjien jne sivuilla on vierailijakommentteja joissa aika hyvin kerrotaan mikä katsomo toimii ja mikä ei.

Turistille neuvo, röyhkeästi kävele joka paikkaan mistä sua ei heitetä pois. Sillä pääsee juttelemaan Valentinojen, Baylissien ja muiden kanssa tuurilla.

Viime vuosina on jokaisena tullut jossain oltua, lähinnä Brno on ollut kohteena. Nyt ajattelin mennä jonnekin muualle, ehkä kevään aikana. Kyseeseen tulisi silloin Espanja, Ranska tai Italia.

Kovasti kiinnostaisi mennä MotoGp:tä katsomaan saapasmaahan. Misanon kisa sopisi ajankohtaan mahdollisesti, tai sitten mugello.

estorillissä oltiin tänävuonna ja sinne tekis mieli mennä kyllä uudestaan... siellä muuten pääs myös varikolle käppäilemään ja tutkimaan...

Kolme MotoGP kisaa kolmena kesänä käyty pyöräreissulla katsastamassa; Brno, Assen ja Sachsenring.

Brnossa ja Assenissa näkyy pitkä historia järjestelyissä, kisapaikalle meno ja myös sieltä pois pääseminen hoitui hienosti. Brnon rata on lähellä kaupunkia ja kisabussit kulkee.
Assenissa jopa vuokra-autolla kulkeminen toimii.
Ja niinhän sitä sortui uskomaan, että jos Hollannissa, niin sujuuhan se myös systemaattisilta germaaneilta. Sachsenringin liikenne- paikoitusjärjestelyt ovat aivan kaoottiset. Satoja järkkäreitä oli kyllä ohjaamassa autot sisään naruilla karsinoituihin parkkialueisiin, mutta kun kisa loppui olivatkin sekä narut kadonneet että ossit lähteneet kaljalle ja tuhannet autot puskivat yhdelle pienelle kylätielle.

Ensi kesänä voisi olla Barcelonan vuoro tai ehkä sittenkin joku WSBK kisa...

Kolme MotoGP kisaa kolmena kesänä käyty pyöräreissulla katsastamassa; Brno, Assen ja Sachsenring.

Brnossa ja Assenissa näkyy pitkä historia järjestelyissä, kisapaikalle meno ja myös sieltä pois pääseminen hoitui hienosti. Brnon rata on lähellä kaupunkia ja kisabussit kulkee.
Assenissa jopa vuokra-autolla kulkeminen toimii.
Ja niinhän sitä sortui uskomaan, että jos Hollannissa, niin sujuuhan se myös systemaattisilta germaaneilta. Sachsenringin liikenne- paikoitusjärjestelyt ovat aivan kaoottiset. Satoja järkkäreitä oli kyllä ohjaamassa autot sisään naruilla karsinoituihin parkkialueisiin, mutta kun kisa loppui olivatkin sekä narut kadonneet että ossit lähteneet kaljalle ja tuhannet autot puskivat yhdelle pienelle kylätielle.

Ensi kesänä voisi olla Barcelonan vuoro tai ehkä sittenkin joku WSBK kisa...

Sachsenring tänä vuonna?

Me taas taivasteltiin miten hienosti homma toimi. Länsipuolinen kylätie muunnettu yksisuuntaisesti, kahdelta kaistalta purki samaan suuntaan. Moottoritieltä toinen kaista varattu radalta purkautuvalle liikenteelle. 5min autoon pääsystä Golffissa oli jo 220 lasissa.

Oma lontoon kieli ei taitu kovinkaan hyvin, niin olenko älynnyt oikein, että viikonlopun liput maksaa Moto GP-kisoihin n. 100€ ja siitä ylöspäin?

Back