• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2017 Fireblade

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Turder
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitänee lähteä ihmetteleen mp-17 messuille, jos sinne tulee näytille. Liekköhän kuin julmasti tehoo lisää luppeessa:thumbsup:
 
Rungon peruskonstruktio ja koneen perusrakenne taitavat pysyä samoina, mutta kaikki muu onkin sitten uutta. Oikeisiin asioihin ovat kuitenkin panostaneet, painoa pois ja alustaan. Veikkaan, että hinta nousee nykyisestä useita kymmeniä prosentteja. Pakko tuo on koeajaa ja samalla toivoa, että ei iske vimma vaihtaa mopoa. :grin:

On vähänharmi, että tämän jälkeen kaikki isot kyykyt ovat elektroniikalla säädettäviä teknoleluja. Jos olisi tarpeeksi rahaa, niin säilöisin tämän nykyisen SC-59 20th Anniversaryn johonkin talliin lajityyppinsä viimeisenä mohikaanina kertomaan ajasta, kun luiston- ja keulimisenesto olivat samassa kytkimessä kuin nopeudenasetin. :)
 
On vähänharmi, että tämän jälkeen kaikki isot kyykyt ovat elektroniikalla säädettäviä teknoleluja. Jos olisi tarpeeksi rahaa, niin säilöisin tämän nykyisen SC-59 20th Anniversaryn johonkin talliin lajityyppinsä viimeisenä mohikaanina kertomaan ajasta, kun luiston- ja keulimisenesto olivat samassa kytkimessä kuin nopeudenasetin. :)

Olen kyllä itsekin jotenkin periaatteellisesti tuota liikaa elektroniikkaa vastaan. Silti sanon että kun olen ajellu Pania apupyörät pois kytkettynä, niin siinä saa olla kuivallakin vähä helvetin hereillä koko ajan. Normiliikenteessä sutimisenesto on aika monesti puuttunut peliin. Ja tahattomia keulimisia on tullu muutama. Kyllä tollasessa parisataaheppasessa alle 200 kilosessa pelissä kaikki pois kytkettynä vois olla aika monelle liikaa.

Ja jos ei ole, sen kun kääntelee kaikki offille ja ajelee niin kuin viimesellä mohikaanilla.
 
On vähänharmi, että tämän jälkeen kaikki isot kyykyt ovat elektroniikalla säädettäviä teknoleluja. Jos olisi tarpeeksi rahaa, niin säilöisin tämän nykyisen SC-59 20th Anniversaryn johonkin talliin lajityyppinsä viimeisenä mohikaanina kertomaan ajasta, kun luiston- ja keulimisenesto olivat samassa kytkimessä kuin nopeudenasetin. :)

Mielummin tuossa hengessä ottaisi talteen nykyisen SP-version ilman absia. Olisi viimeinen analoginen pyörä ilman mitään lisäkilkkeitä ja hyvillä spekseillä.

Varmasti 2017 mallin hinta nousee versus nykyinen, mutta niinhän Honda on aina tehnyt, että uutuus on aika kalliskin. Fireblade SP oli kai jotain 26 tonnia silloin kun tuli. Nyt tarjosivat sitä 20 tonnilla.

Uskon, että Honda on pakotettu Stockki-sääntöjen perusteella tekemään tästä melko kilpailukykyisen paketin, mutta varmasti upottavat ne perus hondamaisuudet tähänkin. Tuntuu usein, että tekevät sellaisen kuin haluavat, eikä sellaista kuin asiakkaat haluaa. Kaksi eri versiota olisi hyvä. Perusmalli katupainoitteinen ja sitten esim. SP-malli kisaisammalla kokoonpanolla. Vähän niinkuin Suzuki teke uuden Gixerin kanssa.
 
Onhan tuo jo aikakin kun samalla mallilla on menty aika lähelle 10 vuotta. Mielenkiinnolla jään odottamaan, että tuoko Suzuki tahi Honda jotain oikeaa parannusta tähän genreen vai ottavatko vain kilpailijoiden kaulan kiinni näillä uusilla malleilla.

Edit. Hassuja kirjottelee tuo toimittaja. Epäilee, että tehoo olis n. 180hp takasella, mutta sillä kuulema häviää kilpailijoiden 195-200hp konetehoille. :D Lisäksi tuo painon alennus on hauska. Epäilevät, että jopa 8kg lähtee painoa, josta 6,5kg pelkästä ABS-systeemistä. Paljonkohan vakioputkisto tulee painamaan? :D
 
Viimeksi muokattu:
Uudessa PB:ssä oli mielenkiintoinen juttu Hondan testikuskista/pomosta Dave Hancockista. Ohimennen sivusi uutta Bladea kommentoimalla että suunnittelufilosofiassa on palattu alkuperäisen Firebladen suuntaan eli keveys ennen kaikkea. Lisäksi elektroniikan pitäisi vastata kuluttajien kysymyksiin eli ilmeisesti about kaikki nykysetit. Miettineet S1000RR:ää ainoana referenssinä kehityksessä.
 
Juttu Davesta oli kyllä mahtava. Stooria riittäis varmaan kirjaksi asti. Muuten, tuliko sulle toi lehti ihan vituiksi taiteltuna? Mm. Rutterin testi uupui.
 
Joo oli sivut sekaisin, Daven juttu ja pari muuta kahteen kertaan ja Rutter-testistä se kierrosaikasivu myös pariin kertaan. Saas nähdä miten korjaavat, pari vuotta sitten oli yksi rengastestin puolikas kahteen kertaan ja seuraavassa numerossa oli sitten testi kokonaisuudessaan.

Mutta tosiaan, se Hancockin haastis ois voinut olla hyvin vaikka 20 sivua ja kertoa tarkemmin muistakin pyöristä, esim. SP-1 ja SP-2. Todellista inside-juttua. Tässä haastiksessa aika paljon samoja asioita: http://canadamotoguide.com/2012/11/...-and-business-development-honda-motor-europe/
 
MCN oli linkitellyt pari kuvaa:

14359065_10154176239868855_975040558204495627_n.jpg


14344768_10154176239878855_8891882133673622181_n.jpg
 
Juttu Davesta oli kyllä mahtava. Stooria riittäis varmaan kirjaksi asti. Muuten, tuliko sulle toi lehti ihan vituiksi taiteltuna? Mm. Rutterin testi uupui.

Oli vituillaan ja PB:ltä luvattiin uusi lehti postiin. Viestittelystä on nyt päivää vaille kuukausi ja uutta lehteä ei ole näkynyt. Viestiä laitettu...

e. syy miksi ketjuun tulin oli kuitenkin nuo MCN:n "spyshotit". Itse en kyllä tykkää tuollaisesta puoliavonaisesta katteesta ollenkaan, mutta tuleeko tuollaisesta rivinelosesta sitten liian leveä, jos mennään täyskatteella? Hondalta se V4:lla varustettu sbk ulos ja alkaisi olemaan kiinnostava paketti.
 
Oli vituillaan ja PB:ltä luvattiin uusi lehti postiin. Viestittelystä on nyt päivää vaille kuukausi ja uutta lehteä ei ole näkynyt. Viestiä laitettu...

Mulle tuli uusi lehti n. viikko sitten..10.8 laitoin ilmotuksen että lehti viturallaan, sen reilun kolmisen viikkoa kesti.
 
Mulle tuli uusi lehti n. viikko sitten..10.8 laitoin ilmotuksen että lehti viturallaan, sen reilun kolmisen viikkoa kesti.

Mulla kävi sit tuuri. Sain korjatun version vissiin jossain neljässä- viidessä arkipäivässä. Laittelin sinne (suoraan lehden toimitukseen siis, en UK myyjälle) s-postiin kuvat lehdestä, ja toimi.
 
^prkl ei riittänyt mulle enää ehjiä September 2016 PB-lehtiä. Sain sitten hyvitystä tilaukseen.

Mutta aiheeseen:

 
Onkohan moottorin kanssa menty samalla filosofialla kuin aiemmin CBR600RR:n kanssa, elikkäs perusmotti on pomminkestävä ja melko tehoton, mutta HRC:n palikoilla siitä saa ihan kilpailukykysen jos vaan paalua riittää?

Jos historiasta katsoo niin sama on pätenyt myös aiempaan Bladeen (pl viime vuodet), samoin sitä edeltävään, kuten kuusataseen tai VTR SP-1 ja SP-2, tai RC45 ja RC30 :D Mutta juuh, tänään on Kölnissä Intermot-messuilla julkaisu, joten eiköhän kohta tule tarkempaa infoa...
 
Back
Ylös