Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Tai ainakin joudut maksamaan moninkertaiset vakuutusmaksut takautuvasti
Yksi asia mikä itseäni mietityttää on, että ovatko yli 70kw pyörät jotka ovat kuristettu alle 25kw teholuokkaan laillisia vielä tuon uuden lakiuudistuksen tultua voimaan tammikuussa 2013? Kun siinä ymmärtääkseni raja nousee 35kw:seen, mutta ei saa kuristaa yli 70kw:sta alaspäin. Jotenkin sellainen tunne, että tuo ei koskisi pyöriä jotka on muutoskatsastettu ennen lain astumista voimaan. Jos joku tietää tarkemmin, niin olisi hyvä jos kertoisi. Selkeyttäisi hieman suunnitelmia ens kevättä varten.![]()
. En tiedä onko tämä mahdollista nykyään ja miten se sillon puljailtiin, mutta ei vakuutusyhtiö rahasta kieltänyt Oma pyörä kuristettiin aikoinaan tehtaan omalla kuristusosalla(maksoi 200€), eli kuristus kiinni pyörään ja papereiden kanssa konttorille. Konttorin mies tarkasti paperit ja kirjotti mulle uudet rekisteritodistukset. Ei edes vaivautunut ulos tarkastamaan oliko pyörässä kuristus kiinni eli kahvanrajoitinItse ajoin n. 1500km kuristetulla pyörällä eli sisäänajon ja kyllähän se hieman harmitti kun kaverit puottivat piikeillä ohi hornetista. Eli omassa tapauksessa lähti kuristukset pois ja vakuutusyhtiöön maksoin täydet vakuutusmaksut, vaikka papereissa luki 25kw
. En tiedä onko tämä mahdollista nykyään ja miten se sillon puljailtiin, mutta ei vakuutusyhtiö rahasta kieltänyt
Jos haluaa pyörän täysitehoisena niin ei kannata 25kw papereita hommata ja jos kuristaa niin kannattaa se pitää kuristettuna, ettei tule vakuutuspetosta!
Jos ostaa kuristetun pyörän ja palauttaa sen normaalitehoiseksi, minne kaikkialle kiltti ja lainkuuliainen poika/tyttö ilmoittaa? Muutoskatsastus? Vakuutusyhtiö? Pitääkö käydä ensin dynossa vai miten teho todennetaan?
Onko kukaan ikinä oikeasti tehnyt noin päin eli ilmoittanut ajelevansa jatkossa täystehoisella? Epäilen, koska ainakin Nettimotossa on pilvin pimein kusiaispyöriä, jotka on vain papereissa 25 kW...
Entä jos ei tuota ilmoitusta tee? Onko tuosta mitään sanktioita, jos jostain syystä jäisi kiinni?
Tähän mennessä olen ollut (kohtuullisia ylinopeuksia lukuunottamatta) ärsyttävyyteen asti pykäliä noudattava enkä meinaa jatkossakaan muuttaa linjaani...
Oisihan se saattanut olla että onnettomuustilanteessa vakuutusyhtiö olisi voinut vedota siihen, mutta vakuutusyhtiön tiedot eivät .koskaan päivittyneet 25kw papereihin vain heillä oli aina tieto 75kw, en tiedä missä oli sitten ongelmata..Mitenhän olisi onnettomuustilanteessa tässä tapauksessa käynyt... Tuskin olisi vakuutusyhtiössä ollut merkitystä vaikka olisit maksanut tupla maksut. Ajoneuvo ei teknisesti vastaa rekisteriotteeseen merkittyä ---> Vakuutusyhtiö pesee kätensä korvauksista...