• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

2V  desmo venojen säätö

Sledgehammer

New member
Hitto kun tuo haku on niin p*ska niin piti tehdä uusi topicci. En löytänyt vanhaa joka varmaan jossain on.  

Kaivelin netin syövereistä seuraavat arvot:

Tehtaan suositukset:

Imuvena ylä 0.10mm
Imuvena ala 0-0.02mm

Pakovena ylä 0.10mm
Pakovena ala 0-0.02mm

Ducatimeccanica.com sivulta löytyneet suositukset:

Imuvena ylä 0.10mm
Imuvena ala 0.25-0.6mm

Pakovena ylä 0.15mm
Pakovena ala 0.25-0.6mm

Sitten asiaan.  Sepät ovat kertoneet että laulaa sitä paremmin, mitä lähemmäs ajarajaa tuon alavälyksen säätää.  Järkeilyjeni perusteella näissä ei tuo alavälys pienene venttiilin/seetin painuessa kanteen, joten senkin puolesta vois varmaan säätää niin lähelle nollaa kuin pääsee?  Kannet on nyt konttorin pöydällä ja sisäänajettu kansityön jäljiltä, että sen puolesta voisi hieroa noi ihan kohdalleen.  Kuinka paljon siitä tuhertamisesta sitten mahtaa olla hyötyä?  Jos alavälyksen säätää niin, että nokka ei kahnaa kun sitä pyörittelee se lienee hyvä? Nyt alavälykset oon saanut 0.25-0.28 välille. Pakoventtiilien yläpäistä loppui palat. Täytyy varmaan tilata ems:stä lisää...

Edit: jos jollain on nurkissa 7.5mm yläpaloja, voisin ostaa/vaihtaa kaksi.

Niin kauan kun sulkupalaa voi pyörittää sormin niin välys on 0.00 tai enemmän, ainakin näin maalaisjärjellä. Onkohan nuo ductimeccannica.comi arvot vähän perssiellään, eihän alavälys voi olla 0.25-0.6? Järkevämmältä kuulostaisi 0.025-0.05

Paha sanoa noista arvoista. Voivat olla pielessäkin. Eihän ne sulkupalat siellä juuri pyöri, jos apujouset ovat paikoillaan. Mä oon ainakin shimmannu ton niin, että apujouset ovat paikalla.

Minulla lukee manuskassa sulut I ja P 0.03-0.20, avaus I 0.05-0.12 ja P 0.05-0.15
Yksittäiseltä sepältä olen minäkin kuullut että sulkuvälit saa vetää nollaan. En näe syytä epäillä. Jos venttiili uppoaa seetiin, nousee venttiili ylöspäin> sulkuvälys kasvaa. Samoin lämpölaajeneminen, venttiilin varsi pitkänä kappaleena lienee eniten laajeneva osa, ja sekin lämmetessään kasvaa pituutta. (teräs, 200 astetta 100mm pitkä vena>0.24 mm, suuntaa antavana esimerkkinä.)
Itse olen säätänyt jousten paikallaan ollessa niin että painan sulkukeinua tylpällä ruuvimeisselillä alas ja mittaan sitten.

Minä olen kanssa sitä mieltä että meisselillä tms. painetaan keinuvipua kun sulkuvälystä mitataan. Luulisi että siitä tulee aika iso muussa tapauksessa. Tuo 0.25-0.6 välys on kyllä todella iso.

Nostelen vanhaa topic:a, koska puusilmä on aivan ulalla ducatin moottorista :tyhmäminä:

Ongelmana on pulputtava M750 koneella oleva Monster -97.
Seoksia ei saa säädettyä etusylinteriin järkevästi laajakaista lambdan avulla (seokset vaeltaa laidasta laitaan), kaasuttimet putsattu, imuvuodot tarkistettu, joten minulla ei ole muuta ideaa, kuin kantava/vuotava venttiili.

Etupytyn pakoventtiilin avaus 0.15mm ja sulku 0.15mm, mikä on minun mielestä aivan liikaa.

Moottori kylmä (hallissa +10 astetta)
Painoin meisselillä sulkukeinua ja mittasin välyksen palan ja keinun välistä (menikö oikein?)

Kaiken järjen mukaanhan tuossa nyt "kantaa" venttiili ja tuo pulputus voisi johtua siitä?

Kannet kävi pako-ohjureiden ja pakoventtiilien vaihdossa viime keväänä ja sen jälkeen ajettu n.2000km ja pyörä on pelleillyt koko ajan.

Back