2v venttiilien ohjurit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Luupää
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Luupää

New member
Mikähän olis helpoin/paras tapa tarkastaa välykset holkeista? Kun ei oikeen mikään mitta mene tuonne kanavaan. ilmeisesti välys kuuluisi olla max 0,08mm eikä 0,8mm,kun on painovihre päässyt manuaaliin.
Pako-ohjuri tuntuu hiukka väljältä omaan käteen, mutta jos se vielä olis rajoilla, kun on crediitti niin paljon miinuksella

Mikä malli? Vanhemmilla 90-luvun pyörillä on tapana kuluttaa juuri pakopuolen ohjainta. Kun ovat alunperin tehty lyijylliselle polttoaineelle. Ongella esiintyy siellä esimmäisen 100tkm:n kohdalla lievänä savuttamisena, ei välttämättä vakavaa. BMW:n ohjaimesta saa vähällä vaivalla sopivan pronssisen.

mime

Joo no ei nyt varsiaisesti vastaus asiaan, mutta videota mittailusta löytyy täältä

edt. No eihän toi liity mitenkään mihinkään.... kuinka jäissä...

Kyseeessä on 900ss moottori vuodelta 96.
Minkähän bmw:n holkki se olis ja mitä muutoksia pitäis tehdä?
Kone on osissa, enkä ole sitä päässyt kokeilemaankaan ikinä, mutta kyllä ..tuttais jos savuttaa, eli kait holkit vois vaihtaa, tuskin koneistamot kalvamisesta hirveesti ottaa. Mitenköhän on kun manuaali neuvoo vaihtamaan myös venttiilin samalla. Jos venttiili on suora niin ei kait sitä vaihtaa tarvii?

Lahden Kansityö Ky. Puh. 03-7521933 hallitsee Ducatin kannet vuosien kokemuksella. Kun sinulla nyt on kannet irti, ne kannattaa samantien kunnostaa.
Yksinkertaisinta ja halvinta on asentaa vanhan ohjurin sisään holkki, joka on käsittääkseni jotain pronssiseosta.
Olen muutamat kannet siellä teettänyt, joten asiasta jotain tiedän.
 Sinuna tekisin näin:
- Soita Kansityöhön ja neuvottele työstä, jonka haluat heidän tekevän. Teetä pako-ohjurien holkitus, seetien hionta ja venttiilien tarkastus ja hionta. He ilmoittavat sinulle, jos joku venttiili pitää uusia, sitä et itse välttämättä huomaa.
Hinta on pyörinyt työn määrästä riippuen satasen molemmin puolin.
Minulla ei ole mitään firmaa edessä eikä takana, suosittelen vaan yritystä, josta minulla on hyviä kokemuksia.
Että näin.
t. Lasse T.

Venttiilin ohjurit on joko valurautaa tai pronssia. Nykyään pääsääntöisesti valurautaa.Välys on sadasosa millejä. Helpoin tapa tarkistaa: irroitat venttiilin jouset ja koitat tuntuuko venttiili väljältä. Jos venttiilin lautanen heiluu palotilasssa on ohjuri entinen. Kun suljet venttiilin ohjaimen sormella ja työnnät venaa takaisin ohjaimeen ja sormessa tuntuu painetta ja venttiili ei mene paikoilleen on kaikki kunnossa.
cool.gif

R-koneistus otti 40E holkituksesta,seetin ja venttiilin hiomisesta. Ei niin hirveesti.
Ei varmaan muissa koneissa ole tollasia venttiilin välyspaloja? Joutuuko hakemaan hailacilta?

Ens vuonna katellaan sitte muitakin kansihommia

Back