• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

300km/h tauluun 1000 FZR:llä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wiltzu_81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

wiltzu_81

New member
Juu eli nopeusviisarin neula kävi tänään 300km/h lukemissa, tosin vauhtia ei ollut kuin 90km/h
lookaround_orig.gif

Eli eli, mikäs tota mittaria riepoo? Viisari on ennenkin välillä heitellyt hieman mutta nyt tosiaan tappiin kauhean surinan säestämänä, kuulosti ihan kuin joku pieni sähkömoottori olisi käynyt ylikierroksilla?

Tämä kesti ehkä noin 3-4sek, annoin vapaalla vähän kierroksia niin viisari rauhoittui? Luulin että mittari on mekaaninen eturenkaan pyörittimestä päätellen?

Mitä tuossa nyt tapahtui, mikä hajoaa pian
biggrin.gif

Tuota tuota jos sulla on huoltokirja ja käyttöopas, stekkaappa ne ensin. Jamahassa ainaskin näyttää jotakin vikakoodia tolla tavoin, mutta en nyt muista että ajon aikana. Paremmin tietävät korjatkoon.

Ps. Alkaako se elämä 300:sta???
idea3.gif
baaa.gif

Mulla on kyllä toi netistä impattu manuaali mutta siitä en löytänyt mitään aiheeseen liittyvää?

Kyllä se aika elämä alkoi siitä 300km/h lukemasta, meinaan sen päivänen pärinä kuului jostain pyörän syöväreistä
baaa.gif

Eikös ne ole kierroslukumittarit, jotka niitä mahdollisia vikakoodeja näyttävät?

Eilen mentiin jo yli 300km/h, viisari kipusi näyttötaulusta 3/4 osaa ja tämä tapahtui noin 60km/h vauhdista
confused_orig.gif

Eikö kellään ole tietoa mikä tossa vois olla? On meinaan hirveä se surina kun viisari pakenee
veryangry.gif

Onko pyörässäsi mekaaninen mittari elikkäs onko perinteinen mittarinvaijeri? Jos on niin oletettavasti menossa poikki.
Säikeitä poikki jolloin takertelee ja kerää "kierroksia" -> jännitys laukeaa ja mittari "ylikierroksille".

Jos on mekaninen mittari, niin mittarin sisällä "magnetti kupin" sisällä öljyä ja likaa mikä ottaa neulan liian rajusti kiinni. Eli mekanisessa mittarissa viisari liikkuu "magneetin" avulla.

Kyllä siinä mekaaninen mittari on, tai ainakin eturenkaan pyörittimeltä lähtee vaijeri
biggrin.gif

Huomasin vaan kun tuon keulan stefojen kanssa tappelin. Täytyy sitten varmaan purkaa se mittari ja putsata
confused_orig.gif

Ei muutako kamera kiinni pyörään ja käyt kylillä ajelemassa 300 taulussa. Sitten vaan video Youtubeen ja rispekti on taattu pikkupoikien keskuudessa
smile_org.gif
Ja kaikki tämä vielä lakia rikkomatta!!

Ei muutako kamera kiinni pyörään ja käyt kylillä ajelemassa 300 taulussa. Sitten vaan video Youtubeen ja rispekti on taattu pikkupoikien keskuudessa
smile_org.gif
Ja kaikki tämä vielä lakia rikkomatta!!
biggrin.gif

Eiköhän ne "rispekti" ajat ole jo menneet
smile_org.gif

Käyhän se silti ilman ajeluakin kun vain rajais kuvan niin ettei näy muutakuin mittari, linkin videossa tosin "vain" +220 vauhtia...

http://naurunappula.com/167269....rd=6bar

Eikä ole sitten mun tekemä video
baaa.gif

Tere vaan pitkästä aikaa
biggrin.gif

Sain tossa viikonloppuna sen verran ittestäni irti että vedin vaijerin pois kuoresta ja sehän on ihan ehjä eli tuskin on vikaa sillä suunnalla. Putsasin ja laitoin uudet rasvatkin siihen mutta ei auttanut...

Kai se on pakko se mittari sitten avata.

smile_org.gif
Niin määkin luulin, mutta pelkän sliparin ruuvaaminen ässään toi ratkaisevan hyödyn. Liekö syytä sillä, että olen yläasteella opettajana;-)
Arvatkaa vaan sitä rispektin määrää kun olen koulun pajalla pyörä levitettynä (enkä yleensä ole maininnut, että osaisko joku auttaa kokoamisessa) - siinä pyrii hiljaisena huokailevaa teiniä ympärillä....

smile_org.gif
Niin määkin luulin, mutta pelkän sliparin ruuvaaminen ässään toi ratkaisevan hyödyn. Liekö syytä sillä, että olen yläasteella opettajana;-)
Arvatkaa vaan sitä rispektin määrää kun olen koulun pajalla pyörä levitettynä (enkä yleensä ole maininnut, että osaisko joku auttaa kokoamisessa) - siinä pyrii hiljaisena huokailevaa teiniä ympärillä....
Heh, joo... On se vaan tervettä touhua kun kaiken maailman tavaralla saa nykyään tuota kuuluisaa rispektiä.
nixweiss.gif

biggrin.gif

Avasin mittariston tuossa viikko sitten ja putsasin kaiken vanhan rasvan minkä löysin ja laitoin uudet rasvat tilalle. Sitä magneettikuppia en repinyt auki koska olisin kumminkin rikkonut sen. Puhaltelin paineilmaa sinne sisälle "riittävästi" ja laitoin mittariston kasaan.

+100km testilenkillä vika oli kadonnut joten kai tuosta putsauksesta sitten oli jotain hyötyä. Nyt pyörä ei vaan kulje enää niin hyvin
tounge.gif

Back