trj
New member
Nyt on alkanut mietityttämään ja pieniin aatoksiin alkanut tulemaan:
Eli nyt on kaksi (kolme) malmikasaa, ja suunnitelmissa olis näin että olis yksi malmikasa ja sitten jokin +500 4t enduro. Vois kenties antaa tuohon mp-matkailuun uutta perspektiiviä ja ajokauteenkin lisäaikaa? Sekä säilyttämään innon ja palon harrastukseen.
Siis niinkuin kaksi muijaa? Blondi ja brunette
Enduroa ei ole ollut kuin joskus 16 vuotiaana, eli 30 vuotta sitten, joten näistä kokemusperäisistä vinkeistä olis nyt hyvät vihjeet tarpeen ennen ostoa.
Vaatimuksena olis että vehkeestä pitäis löytyä:
-4-tahti
- yli 60 hp
- luotettava, ei lastentauteja
-toimintasäde riittävä tankillisella, eli väh. + 200 km
-hankintahinta edullinen (max 3000 e.)
-kuljetus kapasiteetti riittävä, eli laukuilla löytyis paikat yms.
-helposti ja ihan maalaisjärjellä huollettava
-kohtuuhintaiset varaosat
-ei mielellään sitten niitä turhia nappeja tai muutakaan reistailevia ja turhanpäiväisiä hiluja
Eikä ole tarkoitus ajella pahimpia metsäpooreja eikä myöskään autobaanoilla, eli jos matkatessa tie ja halut vie vähän pienemmälle hiekkatiellekin niin ei aiheuta ongelmaa. Pyörän koko ja paino ei tuota ongelmaa kun on tosiaankin tullut iät ajat ajeltua noilla isoilla sotanorsuilla.
Saa toki, ja tietenkin tuosta hintahaarukasta johtuen voi olla vanhempikin.
Siis jos on hyviä käytännön kokemuksia jostain merkistä ja mallista tai muuten suosituksia, niin hyvät vinkit tulee tarpeeseen.
Eli nyt on kaksi (kolme) malmikasaa, ja suunnitelmissa olis näin että olis yksi malmikasa ja sitten jokin +500 4t enduro. Vois kenties antaa tuohon mp-matkailuun uutta perspektiiviä ja ajokauteenkin lisäaikaa? Sekä säilyttämään innon ja palon harrastukseen.
Siis niinkuin kaksi muijaa? Blondi ja brunette

Enduroa ei ole ollut kuin joskus 16 vuotiaana, eli 30 vuotta sitten, joten näistä kokemusperäisistä vinkeistä olis nyt hyvät vihjeet tarpeen ennen ostoa.
Vaatimuksena olis että vehkeestä pitäis löytyä:
-4-tahti
- yli 60 hp
- luotettava, ei lastentauteja
-toimintasäde riittävä tankillisella, eli väh. + 200 km
-hankintahinta edullinen (max 3000 e.)
-kuljetus kapasiteetti riittävä, eli laukuilla löytyis paikat yms.
-helposti ja ihan maalaisjärjellä huollettava
-kohtuuhintaiset varaosat
-ei mielellään sitten niitä turhia nappeja tai muutakaan reistailevia ja turhanpäiväisiä hiluja
Eikä ole tarkoitus ajella pahimpia metsäpooreja eikä myöskään autobaanoilla, eli jos matkatessa tie ja halut vie vähän pienemmälle hiekkatiellekin niin ei aiheuta ongelmaa. Pyörän koko ja paino ei tuota ongelmaa kun on tosiaankin tullut iät ajat ajeltua noilla isoilla sotanorsuilla.
Saa toki, ja tietenkin tuosta hintahaarukasta johtuen voi olla vanhempikin.
Siis jos on hyviä käytännön kokemuksia jostain merkistä ja mallista tai muuten suosituksia, niin hyvät vinkit tulee tarpeeseen.
Viimeksi muokattu: