• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

600 f4i CBR:n eri sliparit

santtu-cbr

New member
eli tuli hommattua leon slipari tuohon -05 cepariin mutta väli putki ei sopinutkaan.. :
sad_orig.gif
slipari on tarkoitettu 01-04 malleihin mutta -05 ei ollut muuta tarjolla. eli putki on vaihtunut 04-05 välillä? koskas lambda tuli nuihin? -05 malliin tietty kuten kattikin että...
confused_orig.gif
mitäs slipareita porukalla on -05 malleissa? ja menikö ne heittämällä?
 
en ole myymässä ainakaan viellä..
tounge.gif
katotaan nyt jos saisin sopivan väliputken tohon tai sitten joutuu sellasen tekemään.. riippuu nyt et miten velhoille asia selviää. olihan se vähän ikävä yllätys kun menin asentelemaan ja kuuntelemaan millanen pörinä pikkusesta lähtee sliparin kanssa..
confused_orig.gif
no onneksi on aikaa viellä!! kuva sliparista löytyy muuten tuolta rojekti osiosta...
 
onko kelläkään -05 mallissa sliparia paikoillaan? jos on niin merkki ja malli ja menikö heittämällä paikoilleen??
 
onko kelläkään  -05 mallissa sliparia paikoillaan? jos on niin merkki ja malli ja menikö heittämällä paikoilleen??
Toi -05 äffä oli meillekkin melkoinen yllätys, -01:sestä eteenpäin piti sopia sama putki paikalleen, mutta eipä santun pyörään sopinutkaan.

Kun asiaa alettiin tutkimaan niin LeoVince ilmoittaa että -01 - -04 on sama slipari, 05:seen ei heillä ole kuin RR-malliin sopivia. Esim. Akran ja Yoshin tiedoissa -01 - -05 taas on sama pönttö, eli ota näistä nyt sitten selvää.
nixweiss.gif
 
menee joo kyllä hassuksi..
confused_orig.gif
eipä kyllä ole tullut vastaan -05 mallin pyörää sliparin kanssa vaikka kuinka ettis ja tutkis.. nooh eiköhän me aina ratkaisu keksitä!! jos ei muuta niin täytyy käydä teettämässä sopiva väliputki tuohon. itsekkin sen vois tehdä mutta en halua ylimääräisiä saumoja näkyviin joten väännellä täytyy.
 
Samaan olen törmännyt itsekin... Ei tunnu sliparia löytyvän mistään. Toivottavasti löytyy ennekuin kevät koittaa!
confused_orig.gif
Jos santtu-cbr löydät sopivan niin kerrothan sen kaikille asiaa pohtiville?
 
Motorrad:in katalogin mukaan Saksassa myytävissä pyörissä olisi ollut katti vuodesta 2001 eli kaikissa ruiskumalleissa. Toi ensimmäisen linkin pyörä on ainakin jenkkimalli (49-state), säädettävä jousitus eikä keskitukea ja f4i teksti katteissa. Ilmeisesti 2005 malleihin on tullut lambdatunnistin ja väliputki on siksi vaihtunut, ainakin 2004 mallinen f4i ei täytä päästövaatimuksia (tiedän, koska ei ole sellaista Suomessa rekisteriin saanut vuoden 2005 puolella ja Saksassakin sille on poikkeuslupa), joten jotain on putkistoon lisätty.
 
jeps eli jenkki mallihan tuo hopea on. mutta minkäs putken jenkit tilaavat niiden -05 cbr.ään? euro versio kun ei sovi ja... onhan niillä tietty omat mallinsa
tounge.gif
( liekö esim yoshi sedällä 2 eri mallia saatika sitten leolla..?? ).. mutta kattihan juuri tuota putkea muuttaa. lambdan reikähän ei juuri käyrän muotoa määrää. meinaatko siis että -04 mallia ei ole saanut -05 ottaa käyttöön? onhan niissäkin lambda ja katti... juuri nimittäin kyselin nettimoposta http://image2.nettiauto.com/extra....35e.jpg

yheltä kaverilta ja yoshi on menny kuulema heittämällä mutta lambdan paikkaa ei ollut..
 
Joo, ilmeisesti syksyn -04 jälkeen ei ole saanut pyörää rekisteriin, mikäli ei täytä euro 4 (?) päästörajoituksia ja siksi mm. ylivuotisia 2004 cbr600f:iä ei saanut enää rekisteröityä 2005 puolella. Ei hajuakaan, minkä härvelin ovat laittaneet sitten vähentämään päästöjä -05 malliin.

Tässä on kuvassa kaksi eri mallista vaimenninta väliputkineen ja härveleineen. Nämä on vm 99-05, mutta muuten ei kerrota, mikä osa kuuluu mihinkin vuosimalliin tai mahdollisia euro/us -eroja.
 
toi linkkisi sekoittaa pakkaa viellä enemmän. näyttäisi että pakosarja on sama f4 ja f4i malleissa mutta loppuputki vain vaihtuisi.. sekin on myös outoa että f4.n täys putki sopii sitten myös ruisku malliin. micronia on myös näkynyt noissa -04 malleissa että lieneekö se kävisi sitten??

voitaisiin kartoittaa tänne hieman että mikä putkisto ja minkä ikänen pyörä teillä on??? -01 eteenpäin ja millä hiluilla vanha putki oli? katti? lambda? sais tähänkin asiaan selvyyden!
 
toi linkkisi sekoittaa pakkaa viellä enemmän. näyttäisi että pakosarja on sama f4 ja f4i malleissa mutta loppuputki vain vaihtuisi.. sekin on myös outoa että f4.n täys putki sopii sitten myös ruisku malliin. micronia on myös näkynyt noissa -04 malleissa että lieneekö se kävisi sitten??

voitaisiin kartoittaa tänne hieman että mikä putkisto ja minkä ikänen pyörä teillä on??? -01 eteenpäin ja millä hiluilla vanha putki oli? katti? lambda? sais tähänkin asiaan selvyyden!
Eniten kiinnostaa onko putkisto muuttunut -03, -04 ja -05 f-mallien välillä ? Kat:illisen ja katittoman sliparin ero ainakin LeoVincellä on se lambdan paikka, muuten on ihan yksi-yhteen.

Ja tosiaan Yoshin taulukko vielä sotki tota, LeoVincen mukaan -05:een ei käy -01 - -04 slipari, Yoshin mukaan sama slipari käy -01 - 05 ja akran mukaan sama käy -01 eteenpäin. Että juu, vähemmästäkin menee sekaisin.
lookaround_orig.gif
 
mulla on cbr 600f -03 ja ois keväällä tarkoitus pistää akran tai yoshin slipari. vakioputkessa ei ole lambdaa,sitä en tiedä mitä putken sisältä ennen vaimenninta löytyy. mun ongelma taas on etukäteen varmistaa että väliputkessa olis korvake mihin keskiseisontatuki vastaa. pois en viitsi ottaa kun noi huoltotoimet on niin helppoja keskituella.
 
ainakin tuossa leon sliparissa on korvake keskijalkaa varten.. eli -03 ei ole viellä lambdaa eikä kattia..
 
testin mukaan leo on kovaääninen varsinkin akraan nähden.ääntä saa tulla muttei tuhottomasti.edellisessä cebarissa oli laserin "only racing use" slipari ja se soi reippaasti liikaa, ja vaikuttaa ulkonäkökin hiukan
 
ainakin tuossa leon sliparissa on korvake keskijalkaa varten.. eli -03 ei ole viellä lambdaa eikä kattia..
En tarkkaan tiedä koska katti tuli cebariin, mutta LeoVincen taulukosta löytyy katillinen vaihtoehto -01 eteenpäin. Mutta juu, molemmista Leon pöntöistä löytyy se korvake valmiina.

sanoi:
testin mukaan leo on kovaääninen varsinkin akraan nähden.ääntä saa tulla muttei tuhottomasti.edellisessä cebarissa oli laserin "only racing use" slipari ja se soi reippaasti liikaa, ja vaikuttaa ulkonäkökin hiukan

Aina sitä melua maailmaan mahtuu..
biggrin.gif
Ja löytyyhän Leolta toi Evo II josta voi pitää sen db-killerin kiinni ja äänet pysyy melkoisen inhimillisinä, tosin monen mielestä ne ovat sen kanssa liiankin inhimillisiä ja naapureiden iloksi ruuvaavat sen db-killerin välittömästi pois.
 
juu elikä kiven alla on noi sliparit -04 ja -05 malleihin joista löytyy katti + lambda. suurin osa valmistajista ilmoittaa putken sopivan -01 < ja osa taas 01 - 03 niinkuin asia ilmeisesti on. eli vaihtoehtoina väliputken teettäminen/tekeminen tai tuurilla löydetty sopiva yksilö. yoshi sedän kannu sopii ja kenties joku muukin... eli onnea kaikille metsästykseen ja jos joku sattuu löytämään sopivan puken tms. niin ilmoitelkaa ihmeessä! itse taidan päätyä tohon itse tehtyyn väliputkeen.
 
joo elikäs kävi niin että slipari löytyi!! sopii 95% hyvin eli muutoksia ei tarvi tehdä. eli leon evo 2 ja katti mallinen..
 
Itse laitoin paikalleen F4i -04 vuosimalliseen Yoshimuran putken. Ei ollut lambdan paikkaan ja asia huomattiin vasta kun katteet oli avattu. Kyselin eri puolilta ja selvisi että yoshi tekee kahta eri mallia, toisessa on jalan ja lambdan paikka, toisessa ei kumpaakaan.

Joten ei muuta kuin keltaiset sivut käteen ja soitin pajat läpi jossa rosteria nikkaroidaan. Yksi halukas löytyi tekemään homman. Kävin ostamassa sopivilla kierteilla olevan rosterimutterin ja kaveri hitsasi sen kiinni. Tuli maksamaan kympin, mutta tärkeintä oli että saatiin samana päivänä kiinni.

Pitihän siitä repäistä sitten vielä se keskiseisontatukikin pois, mutta lähtipä pari kiloa ylimääräistä painoakin samalla.

Mutta joka tapauksessa -04 mallissa on ainakin lambda.
 
Back
Ylös