• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

600 xj

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juka

New member
eli 600xj -94, rupesi yllättäen matka ajossa pitämään naksutusta, (kuulostaa hieman siltä kun pikkupojat laittavat polkupyöriin pyykkipojalla kiinni pahvin ja se räpättää pinnoihin) ääni tulee kannesta eli voisiko siellä olla joku venttiilin varsi mennyt poikki tai muuta vastaavaa?
muuten pyörä toimii hyvin, lähtee hyvin käyntiin jne, ajamassa en ole uskaltanut käydä joten tehoista tai niiden häviämisestä en tiedä, (en itse ajanut kun pyörä rupesi pitämään ääntä)
venttiilikopan aukaisin ja katsoin sen, mutta siellä ei ollut mitään näkyvää vauriota,

No pikkupojat on varmaan laittanut räpättimen vanteeseen kiinni  
biggrin.gif
.

No leikki leikkinä, itsellä oli aikaisemmin samalainen ja ikäinen mopo ja venttiili koneisto kyllä tyhjäkäynnillä piti jonkunlaista sirinää kokoajan. Mutta tuo räpätys ei kyllä kuulosta terveeltä, en usko kuitenkaan että venttiili olisi poikki jos kerran kone käy nomaalisti.
Kuuluko ääni koko ajan vai pelkästään ajaessa?
Jos ääni kuuluu selvästi kannesta epäilisin nokkaketjua tai sen kiristäjää.

Toivottavasti saat selvyyttä asiaan.

oisko pinnapultti menny rikki?
Kun kävin vaihtamassa renkaat korjaamossa asentaja sano kun lähdin pois että kuulostaa kuin sinulla ois pinnapultti katki, mä en kuulle mitään ääniä koska olen noviisi.....niin se sano että jos nakutus tulee lujemaksi niin mee vaihtaa se.

Eli ilmeisesti ääni on aika kova? Käykö tasaisesti? Kun annat varovasti kaasua muuttuuko ääni samaa vauhtia kuin kierrokset nousee/laskee? Mulla alko joskus vuotaa moottorin/putken välinen liitos ja ääni oli aika pelottava ennekuin selvis vian laatu.

no niin, kiitokset jooneylle, ongelma ratkesi eli kakkos sylinterin putken mutterit oli päässyt löystymään, mutta nyt toimii taas ilman ylimääräisiä ääniä-onneksi en ehtinyt suuremmin vielä purkamaan konetta.

Back