sniiki
New member
Hirmuisella innolla kävin tänään laittaas uuden etudonitsin alle ja ajattelin käyttää pörriäistä päällä kun akkukin oli juuri ladattu (ei ole koko talvena käytetty), vaan eipä lähtenyt. Pyöritti kyllä iloisesti akun hyytymiseen asti, mutta sitten huomasinkin että eipä kuulu bensapumpun hurinaa laittaessa virrat päälle.
Eli bensapumpussa / sytytyksessä jotain mätää. Sulakkeet tarkistin tottakai ensimmäisenä (ne mitä satulan alta löytyy), kaikki ok. Bensapumpun rele ei naksahda kun virrat kääntää päälle, vaikka tässä kohtaa pumpun pitäisi pari sekuntia surista.
Googlettelin aiheesta ja näköjään löytyy äkkiseltään vaihtoehtoja kaikesta aina rikkinäisestä releestä BASiin (kallistusanturi) ja itsestään tuhoutuneeseen ECUun.
HISS järjestelmä vilkuttaa punaista lediä ja vilkkuminen loppuu kun virrat laittaa päälle, joten se lienee ok? En huomannut bensan katkua pitkänkään startin jurnuttamisen jälkeen, eli vaikuttaisi siltä että koko sytytys-/ruiskujärjestelmä on död.
Pyörä on vieraalla talvivarastossa, joten räpläystunnit on vähän rajalliset + tilat on suht ahtaat niin ei pysty koko pyörää levittään sinne.
Olisiko teillä heittää kokemuksia / hyviä ideoita mistä tuota kannattaisi lähteä troubleshoottaamaan?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ratkaisu:
Hapettunut tappokytkin.
Mitä opimme:
Turha maalata piruja seinille etsimällä netistä kaikki mahdolliset kalliit vaihtoehdot.
Piirikaaviot:
moottorireleen piiri
starttimoottorin piiri
Eli bensapumpussa / sytytyksessä jotain mätää. Sulakkeet tarkistin tottakai ensimmäisenä (ne mitä satulan alta löytyy), kaikki ok. Bensapumpun rele ei naksahda kun virrat kääntää päälle, vaikka tässä kohtaa pumpun pitäisi pari sekuntia surista.
Googlettelin aiheesta ja näköjään löytyy äkkiseltään vaihtoehtoja kaikesta aina rikkinäisestä releestä BASiin (kallistusanturi) ja itsestään tuhoutuneeseen ECUun.
HISS järjestelmä vilkuttaa punaista lediä ja vilkkuminen loppuu kun virrat laittaa päälle, joten se lienee ok? En huomannut bensan katkua pitkänkään startin jurnuttamisen jälkeen, eli vaikuttaisi siltä että koko sytytys-/ruiskujärjestelmä on död.
Pyörä on vieraalla talvivarastossa, joten räpläystunnit on vähän rajalliset + tilat on suht ahtaat niin ei pysty koko pyörää levittään sinne.
Olisiko teillä heittää kokemuksia / hyviä ideoita mistä tuota kannattaisi lähteä troubleshoottaamaan?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ratkaisu:
Hapettunut tappokytkin.
Mitä opimme:
Turha maalata piruja seinille etsimällä netistä kaikki mahdolliset kalliit vaihtoehdot.
Piirikaaviot:
moottorireleen piiri
starttimoottorin piiri
Viimeksi muokattu:
