636:een 120/70 etunen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heijani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

heijani

New member
Nyt on 4200 km -04 636:lla takana ja alkuperäiset Pilot Sportit alkaa olla loppu. Etenkin etunen on aivan järkyttävillä pykälillä. Meinas lauantaisella ratakeikalla tippua hampaat suusta aina jarrutuksissa
crazy.gif
. Niin ja olen ajanut suositelluilla paineilla.

Elikkä homman nimi on, että vähän pitävämpää kumia olis tarkoitus pistää alle ja tallissa ja odottaakin Supercorsat 120/70-17 ja 180/55-17. Vakionahan tuossa on 120/65-17 eikä sen kokoisia vaihtoehtoja oikein löytynyt. Monella muullakin on varmaan ollut sama ongelma eli, mitä muutoksia olette pyörään tehneet, jotteivat ajo-ominaisuudet kärsi?

Joo se pilot sportin etunakki on lopulta aivan hirveä..
crazy.gif
meinasin itsekin loppuvaiheilla heittää lipat monta kertaa..
veryangry.gif
tilalle tuli Diablo Corsat ja parempia ei vois olla..
bowdown.gif
mä olen kuullu sellasta et diabloa ei sais 120/65,mut itsellä on ainakin sellanen. Renkaat tosin tulivat Ruotsista,joten en tiedä onko siellä sitten parempi valikoima..
nixweiss.gif

Diabloa tosiaan on olemassa myös 65-sarjalaista, mutta noita Supercorsia yms. ei oikein taideta edes valmistaa tossa koossa.

Nosta perää joku 5-10mm.. tarkkaa lukemaa ei tiedä ellei tiedä kumien korkeuseroa. Eipä siinä varmaan muuta tarvii tehdä.

edit: Voihan sitä keulaakin laskea suhteessa.. ihan miten tykkää, mut perää kun nostaa niin maavara kasvaa.

Paljonko te muut vm.04 636 omistajat ootte alkuperäis rengastuksella ajaneet??? Mulla paukahti 5000km pyhänä mittariin ja pintaa on vielä hyvin jäljellä...

Radalla ei oo käyty, eikä muutenkaan hirveesti pyöritetty..
omg.gif
omg.gif

Nosta perää joku 5-10mm.. tarkkaa lukemaa ei tiedä ellei tiedä kumien korkeuseroa. Eipä siinä varmaan muuta tarvii tehdä.

edit: Voihan sitä keulaakin laskea suhteessa.. ihan miten tykkää, mut perää kun nostaa niin maavara kasvaa.
Toi perän nosto kuullostaisi hyvältä, koska se ei vaatis ihan niin paljon säätöä.
smile_org.gif

Niin ja kyllä tolla takasella ajais vielä varmaan useamman tuhannen, mutta se etunen... ja sillä on vielä hivenen vähemmän ajettu
tounge.gif
. On siinäkin hyvin pintaa, mutta on vaan kulunut erittäin pahasti pykälille. Haittaa ainakin kovissa jarrutuksissa ihan pirusti.

Paljonko te muut vm.04 636 omistajat ootte alkuperäis rengastuksella ajaneet??? Mulla paukahti 5000km pyhänä mittariin ja pintaa on vielä hyvin jäljellä...

omg.gif
omg.gif
Pilot sportit oli ensiasennus kumit ja takanakilla muistaakseni 12500km ja etunakilla 13500. Ajo oli sekalaista,matka-ajoa,radalla 1 kerta,keulimista,kumin polttelua ja muutenkin aikamoista revittelyä. Ihmeen hyvin kyllä kesti. Takana kylläkin vaihtohetkellä oli jo kudokset paikoin näkyvillä..
biggrin.gif
Etunakin vaihdoin ihan vain sen takia koska lopussa huomasi kuinka pilot sportti kuluu todella pykälille ja on suorastaan vaarallinen ajettava mutkissa..
crazy.gif
Koskaan enää Pilotteja!!!
033102ass_1_prv.gif

ai niin..mun pyörä on kyllä vm-03 mut kai mäkin tähän saan vastata ku on prikulleen sama malli..
wink.gif

Tyhmä kysymys. Sopiiko se 70 sinne?

Olin joskus omaan vessaani kummeja hakemassa ja vein viimesen 65-sarjalaisen. Toinen sälli tuli hakeen siihen kans 65 sarjalaista -04 636. Myyjä sano että ei taida sopia ja niin se meni kotiansa orttamaan uutta 65-sarjalaista. Siitäpä vaan tuli mieleen.

Tyhmä kysymys. Sopiiko se 70 sinne?

Olin joskus omaan vessaani kummeja hakemassa ja vein viimesen 65-sarjalaisen. Toinen sälli tuli hakeen siihen kans 65 sarjalaista -04 636. Myyjä sano että ei taida sopia ja niin se meni kotiansa orttamaan uutta 65-sarjalaista. Siitäpä vaan tuli mieleen.
Kyllä ainakin Seppiksellä on 120/70 Supercorsa. Pyörä tosin -03, mutta kait se sinne passaa. Sais ainakin luvan sopia. Pirun lähellähän se etulokari sitä rengasta tosin on, mutta
nixweiss.gif

Kyllä ainakin Seppiksellä on 120/70 Supercorsa. Pyörä tosin -03, mutta kait se sinne passaa. Sais ainakin luvan sopia. Pirun lähellähän se etulokari sitä rengasta tosin on, mutta
nixweiss.gif
Anteeks nyt vaan,mut mitä helvetin väliä sillä on onko se 03 vai 04. SE ON SAMA PYÖRÄ aivan joka asiassa paitsi värityseroiltaan!!
veryangry.gif
Niinhän se on
tounge.gif
. Täytyy vaan joka välissä painottaa, että on kato uudempi
wink.gif
. Tai taitaa siinä takaiskarin säätöalueessa olla jotain eroa ja äänenvaimentimen kiinnityksessä jos oikein hiuksia haljotaan.

Niinhän se on
tounge.gif
. Täytyy vaan joka välissä painottaa, että on kato uudempi
wink.gif
. Tai taitaa siinä takaiskarin säätöalueessa olla jotain eroa ja äänenvaimentimen kiinnityksessä jos oikein hiuksia haljotaan.
niin no...putken kiinnitys korjattiin takuuseen vm-03,mutta ehkä siinä on vielä vahvempi..
nixweiss.gif
mutta se ei ole varsinainen ero..
biggrin.gif
iskarin säädöistä en tiedä,joku viisaampi voi valaista??

Alota sillä, että et muuta mitään. Tuskin havaitset suurta eroa. Jos se tuntuu pahalta, niin sitte voi pudottaa keulaa vähän (~5 mm) ja/tai nostaa perää vähän (pari prikkaa väliin).
Mulla on omassa (-03) juurikin 70-sarjanen SuperCorsa edessä, ja hyvin se sinne mahtuu.

Paljonko te muut vm.04 636 omistajat ootte alkuperäis rengastuksella ajaneet???  Mulla paukahti 5000km pyhänä mittariin ja pintaa on vielä hyvin jäljellä...

omg.gif
omg.gif
Off-topic; näin sut muuten lauantaina pariinkin kertaan, ajelitte vissiin messilän ohi ja myöhemmin tulitte satamaan, olit parin kaverin kanssa (r1,blade), ilmeisesti??  
nixweiss.gif

Joo, olis voinu heittää tänkin yv:llä mut tuli jo tänne..
confused_orig.gif

Dodii, laitoin tänään Supercorsat alle ja hyvin tosiaan mahtuu pyörimään. Alustalle en vielä tehnyt mitään. Eli muutosehdotuksia otetaan edelleen vastaan. Aika varovaisesti ajoin niin paha mennä sanomaan kuinka paljon vaikutti ajo-ominaisuuksiin. Lähes mitätön oli ainakin renkaden korkeusero poissa vanteelta. Profiilitkin ovat melko erilaiset. Kattoo kun kelit lämpenee miltä tuntuu
062802moto_prv.gif

Dodii, laitoin tänään Supercorsat alle ja hyvin tosiaan mahtuu pyörimään. Alustalle en vielä tehnyt mitään. Eli muutosehdotuksia otetaan edelleen vastaan. Aika varovaisesti ajoin niin paha mennä sanomaan kuinka paljon vaikutti ajo-ominaisuuksiin. Lähes mitätön oli ainakin renkaden korkeusero poissa vanteelta. Profiilitkin ovat melko erilaiset. Kattoo kun kelit lämpenee miltä tuntuu  
062802moto_prv.gif
Saattaa hyvinkin se supercorsan jyrkempi profiili kompensoida vähän sitä koekeuseroa.. ero on korkeudessa kuitenkin sen verran pieni, että ei sitä välttämättä huomaakaan.. aavistuksen saattaa ohjaus vaatia enemmän yritystä että kääntyy yhtä nopeasti kuin ennen. Ei se perän nosto kuitenkaan mitään haittaa..
wink.gif

062802moto_prv.gif
Saattaa hyvinkin se supercorsan jyrkempi profiili kompensoida vähän sitä koekeuseroa.. ero on korkeudessa kuitenkin sen verran pieni, että ei sitä välttämättä huomaakaan.. aavistuksen saattaa ohjaus vaatia enemmän yritystä että kääntyy yhtä nopeasti kuin ennen. Ei se perän nosto kuitenkaan mitään haittaa..
wink.gif
Eiköhän sitä perää tuu pikkasen korotettua jossain vaiheessa. Profiili taitaa tosiaan vähän ongelmaa vähentää.

Offtopic: Piru että tuli äsken vähän töpeksittyä kun tulin kotiin ja olin pistämässä pyörää jalalle. Muuten hyvä mutta en laittanut jalkaa alas
withstupid.gif
. Pyörä kumoon ja itse jäin alle. Ihan hyvin kävi siis kun ei pyörään tullut käytännössä mitään jälkiä. Oma ruho ja kaatotapit suojasi pyörää niin kuin asiaan kuuluu. Jalkatappi tosin lyheni pari senttiä eli katu-uskottavuus parani huomattavasti. Ei kyllä tajua miten noinkin voi käydä.
mad.gif

Back