• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

660smc kolisee

Laiskiainen

New member
Apuva!

2003/2004 mallinen 660smc tuntuu pitävän kolisevaa ääntä.

Kampura ja mäntä on kuittien mukaan vaihdettu 11tkm kohdalla, nyt mittarissa n 21tkm/360h

Kytkinkahva ei ravista, eikä öljynvaihdon jäljiltä normaali kytkinrallatuskaan oikein kuulu. Kylmänä kytkin kylläkin "nyppi" liikkeellelähtiessä (ennen öljynvaihtoa, siis).

Kupariputken kanssa kuuntelin, josko äänen paikallistaminen olis onnistunut, mutta venakopasta ja alakerrasta kuuluu lähinnä vaimeaa rohinaa.
Ylhäältä siitä imukurkun(?) kohdalta taas kuuluu voimakkaampana se koliseva/hakkaava ääni  
nixweiss.gif


joku spesialisti vois nyt neuvoa, jooko, tai vielä parempi, tulla paikanpäälle kuuntelemaan?
smile_org.gif
 
Venttiilien välykset säädetty/tarkastettu milloin viimeksi?
Entäpä keinuvipujen välys sivusuunnassa?

Plus nämä perinteiset keinuvipujen rullien ja nokka-akselin laakerien kunto?

Kaasarin kunto?
 
Venttiilien välykset säädetty/tarkastettu milloin viimeksi?
Entäpä keinuvipujen välys sivusuunnassa?

Plus nämä perinteiset keinuvipujen rullien ja nokka-akselin laakerien kunto?

Kaasarin kunto?
Just nyt arpomassa välyksiä...

Ite ajanut pyörällä vasta noin 1500km ja edellisestä säädöstä ei aavistustakaan.

Äärimmäisen kiitollinen olisin, jos joku linkittäis ohjeita välysten säätöön.
 
Noin aluksi vaikka nämä yleisimmät...

Advrider ja Matkaendurot.

Samalla kun luukut on auki kokeile paljonko keinuvivut liikkuu sivusuunnassa.
Tulipa muuten tarkistettua tuo sivuttaisliike.

Imupuolella liike >0,2mm ja pakopuolella n. 0,7mm, eli ilmeisesti venakoppa täytyy irrottaa ja ruveta sovittelemaan shimmejä keinuvipuakseliin.

Samalla kun venakoppa on auki, varmaan menee nokkakin vaihtoon...

Harmittaa vaan, kun tällä viikolla ei ole ehtinyt pahemmin asiaan paneutua, mutta ens viikolla alkaa LOMA.
 
Noin aluksi vaikka nämä yleisimmät...

Advrider ja Matkaendurot.

Samalla kun luukut on auki kokeile paljonko keinuvivut liikkuu sivusuunnassa.
Tulipa muuten tarkistettua tuo sivuttaisliike.

Imupuolella liike >0,2mm ja pakopuolella n. 0,7mm, eli ilmeisesti venakoppa täytyy irrottaa ja ruveta sovittelemaan shimmejä keinuvipuakseliin.

Samalla kun venakoppa on auki, varmaan menee nokkakin vaihtoon...

Harmittaa vaan, kun tällä viikolla ei ole ehtinyt pahemmin asiaan paneutua, mutta ens viikolla alkaa LOMA.
Samalla kun koppa on auki kannattaa huoltaa vesipumppu...
Stefa, laakerit,o-renkaat ja akseli(jos stefan kohdalla jälkiä).

Kun shimmat keinuja, huomioi miten ne shimmit pitää jakaa sinne akselille, sinne vesipumpun puolelle tulee yksi paksu (1mm?) ja loput toiseen päähän.
Ohoin shimmi keskelle "pakettia" tai koppaa vasten jos mahdollista.
Ja mittaus akseli niin ulkona kuin pultti antaa periksi.
 
Muista katsoa ovatko venttiilijouset ehjät !!!!!!!!
Eikös ne hajotessaan jätä palasia pyörimään ja sitä myöten rutkasti lisää hilettä öljyproppuun?
Mulla ainakin katkesi ihan siististi ja palaset (2) jäivät pyörimään venttiilin ympärille. Sisempi venttiilijousi pelasti tuholta. Onneksi en kierrättänyt konetta, kun ääni ilmeni vaan avasin heti yläkerran.
 
No niin, kotka on taas kasassa ja kolina vaimeni pakopuolen keinuvipuhässäkkää shimmailemalla, tai sitten vaan kuvittelen...

Käytin pyörän lämpimäksi ja totesin sitten siinä vaiheessa, että kuvitteellinen minuuttiasteikko venasäädöissä oli aivan arsesta
smile_org.gif

Aivan järjettömän ärsyttävä venttiilisäksätys meinasi pilata päivän.

e: kuvittelin
sad_orig.gif
 
Back
Ylös