Muistikuvani mukaan S2R 800:ssakin on hydraulinen kytkin. Olisin ensin sanonut, että vain 695:ssä on se käyttöä keventävä lisä, mutta nyt kun tarkastin, on speksin mukaan molemmissa sama kytkin. S2R 1000 mallissa on sitten eri.
Itse pidän S2R:n ulkonäöstä hieman enemmän, siitäkin huolimatta, että oma pyörä muistuttaa enemmän 695:ttä. Ulkonäkö ja mahdollisesti väri lienevät suurin ero noiden välillä.
Sen sijaan se 695 tuskin on vuosimallia 05. Se kun esiteltiin 2006 vuonna aika aikaisin 2007 mallina. Katso vaikka itse
Ducatin vanhoja vuosimallistoja.
Valitettavasti Ducatin saitti ei taida 2006 mallien osalta tarjota vertailua. 2005 osalta sellainen olisi, mutta 695:ttä ei siihen saa.
Nopsasti kun yritän eroja hahmotella, niin näyttäisi olevan vanteen puolat, S2R:n leveämpi takanakki, S2R:n korkeampi istuin, S2R:n 5 kg suurempi ilmoitettu paino, tehoissa eroa S2R:n hyväksi merkityksettömät 4 ilmoitettua hevosvoimaa, S2R on Euro 2 normin mukainen, 695 on Euro 3, väännössä eroa on enemmin.
Itse kun tässä olen miettinyt, että kyykky olis kiva, niin olen järkeillyt 1. jopon valinan siten, että pitää ottaa sellainen pyörä, joka herättää eniten tunnetta, kun sen näkee liikenteessä jonkun muun ajamana. Jos ei ole rahaa, niin sitten säästää lisää. Jos toimii noin, niin se pyörä on ehkä oikea. Jos ei, niin myöhemmin asia kuitenkin kaihertaa ja tulee vaihdettua pyörää. Noh onko se sitten paha asia, en tiedä.
Toivottavasti höpötyksestäni on jotain apua.