• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

6R kävi dynossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wainajala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Wainajala

New member
2002 mallin zx-6r 636 (A-malli) kävi ajokelejä odotellessa huollossa ja säädössä TT-motorsportilla Oulussa. Säädön jälkeen dyno näytti kohtuu mukavat lukemat tällaiselle vanhalle läähättäjälle: 112,1hv/69,5Nm takarenkaalle (vastaavat lukemat vakiona kampiakselilta ohjekirjan mukaan 113hv/71Nm). Mieltä lämmittää erityisesti tasainen vääntökäyrä, 4000rpm:n jälkeen veto on melko hyvää ainakin kusiaiseksi (yli 55Nm). Harmi vain että kytkin ei enää jaksa pitää, maksimi vääntömomentin kohdalla rupesi lipsumaan ja luisti jossain määrin loppuun saakka (näkyy sahaavana liikkeenä käyrässä). Pyörään asennettiin siis Yoshimuran RS-3 äänenvaimennin, Dynojetin suutinsarja sekä K&N-suodatin. Ja tietenkin se vakio loru näin lopuksi: säätäjän mukaan tehokkain kusiainen mitä siellä on käynyt, tehot lähellä 750cc pyöriä
smile_org.gif

6Rdynopieni.jpg

Pyörällä on muuten ajettu nyt jo yli 38tkm ja edelleenkään ei ollut venttiileiden välyksissä säädön tarvetta. Näyttää vaan vetristyvän kun kilometrejä kertyy. Että se noista venttiilivikasista Kawasakin myllyistä...Oli muuten todella hyvää ja asiantuntevaa palvelua tt-motorsportin puolelta, en voi muutakun suositella. Kaveri todellakin osasi hommansa ja asiakaspalvelusta täysi kymppi: sain viedä pyörän huoltoon sunnuntai-iltana ja hän lupasi että halutessani voin pitää pyörää siellä ajokauden alkuun saakka. Lisäksi hän kunnosti sekä asensi mukana tulleen ohjauiskarin siihen täysin veloituksetta, antoi yleisarvion pyörän kunnosta ja kertoi mitä tulisi lähiaikoina huomioida. Hintakin oli mielestäni kohtuu edullinen (huolto ja säätö samaan hintaan mitä Bikefoxilta pelkkä säätö).

Nyt ei muutakun ajokelejä odottelemaan, mukava nähdä keväällä huomaako viriosien ja säädön merkitystä muuna kuin kytkimen luistamisena. Tulis äkkiä kesä!

Itse olen myös kyseisen kaverin palveluja käyttänyt viime kesästä asti, enkä kyllä varmaan muualle enää pyörääni viekkään. Olen jo aiemminkin paikkaa kehunut, mutta ansaitusti kehut voi toistaakin. Eli asiakaspalvelusta ja asiantuntemuksesta kiitettävät arvosanat.

Hyvän näköinen vääntökäyrä, eikä tuossa tehossakaan valittamista
062802jumpie_prv.gif

Kyllä me kerätään vielä tällä A-mallillakin. 280km/h olen loivassa alamäessä saanut täysin vakiolla vehkeellä ja vielä ilman nahkapukua. Kawasakin core-takki pikkaisen lepatti siinä vauhdissa. Tassua nostaa ykkösellä kaasusta.

Mutkateillähän (kun lähdetään kovaa ajamaan) tuo on hieman kankeahko verrattuna näihin uusiin. Laitoin itse 3mm prikan takaiskarin ja rungon väliin jonka pitäisi auttaa kyseiseen ongelmaan. Eli nostaa perää ylöspäin ja tekee ohjauksesta hieman vikkelämmän. Tämän vinkin antoivat mm. performance bike lehdessä, ei siis mikään tuulesta temmattu juttu.

Löytyykö tehokäyriä (tai edes lukemia) 636B (vm. 03-04) mallista? Ittelläni on -04 jota en ole vielä edes päässyt ajamaan...

Mites nuo säädöt B-mallissa? Maahantuoja kertoi, että ei pitäis mennä laihalle sliparin asennuksen jälkeen. Paljonko pelkällä sliparilla tulee lisää potkua?

Aikas kovat hummat noin paljon laukanneelle,varmaan ollut pito ok.muuten ei arvot ois tota..mutta on kava laatu parantunut sitten 80-luvun.Hyvä niin.Kokemusta on paljon.
sport05.gif

-j mallissa (00-01) on vielä perän korkeus säädettävissä
ihan mutterilla. Mulla on noin sentti nostettu sitä perää, nostelin muutaman millin välein ja vasta nyt se on hyvä.

Joo ja ei siltikään vielä tarvi ohjausiskaria.

Kyllä se on vaan r-kawalle on sen verran,että jos se on hanaa saanut alkaa puhiseen sieltä sun täältä.Onhan niitä prätkiä jolla ajeleen tosi pitkään esim,bandit 1200,jammu fj 900.Reilusti yli 200tkm.Pyörät on erinlaisia niin kuin autot Lada ei ole mersu.
terv,ninjailia
sport05.gif

Back