• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

749/999 bensapumppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dabster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

dabster

New member
Löytyykö palstalta joku ketä muistaisi tuon bensapumpun/sydeemin asennuksesta jotain.

Asentelin tänään omaani takaisin tankkiin ja ensin ei meinannut mennä millään pirullakaan, vaikka öljysin sen o-renkaan. Aikani tuon kanssa taistelin kunnes keksin, että sehän vaatii tietysti kunnon vaseliinia että menee paikkaansa ja niinhän se menikin..

Mikä sitten on ongelma? - Ne perkuleen kolme mutteria pohjaavat(eivät kiristä yhtään), eli vaikuttaisi että tuo pumppusysteemi on liian?! syvällä? Voiko olla?

Huoltomanuaalissa toki lukee, että vaihda uusi o-rengas jos otat pumpun pois, onko tässä nyt syytä lähteä o-rengasostoksille..?

Minä kun omaani vaihdoin (vanhempi SBK), niin tiukassa se ainakin oli. todella suoraan sai laittaa/kiristää.

Eikai se liian syvällä voi olla? kuikuile taskulampun kanssa korkin kautta, näyttääkö se olevan hyvin, eikä näy o-rengas pullistelevän mistään? Joo, vaseliinia laitoin kovasti.

Löytyykö palstalta joku ketä muistaisi tuon bensapumpun/sydeemin asennuksesta jotain.
joo, muistan sen, että olen vasta tapellut niiden pikaliittimien kanssa. Ne lähtevät pumpun pohjasta hetken ihmettelyn jälkeen irti, mutta takaisin 100% varmasti pitävästi eivät ainakaan omassa mene kovin helposti paikallensa.
Mulla kävi niin että kun paan virrat päälle niin paine paiskaa liittimet irti, hauskasti bensaa joka paikassa!
confused_orig.gif

Mutta loppujen lopuksi sain ne pitävästi paikoillensa...mutta ei sekään helppoa ollut. Hankala asento ja näpeissä ei näköjään tarpeeksi puristusta tms.

Mutta mr google auttoi tuossa tankinvaihto/pumppu asiassa aika paljon. Ei siinä mistään mahdottomasta puhuta, mutta kuvakertomus siitä miten se tehdään ja siitä että on olemassa hyvä kokemusperäinen syy miksi se O-rengas kannattaa vaihtaa...

http://www.ducati.ms/forums/showthread.php?t=8262

Tuon msducatin linkin kuvaa nro. 5 kun katsoo, niin kyllä tuo kanssa näyttää siltä ettei nuo mutterit varsinaisesti kiristä tuota pumppua, vaan ovat tuossa vain ikäänkuin varmistamassa ettei tuo voi lähteä irti.

Tänään pistän bensaa tankkiin ja astian alle, jos pitää niin hyvä homma - jos ei niin tilaamaan o-rengasta..

Perkele, iso o-rengas kyllä piti, mutta onnistuin tupeloimaan sököksi sellaisen yhden pienen o-renkaan siitä liittimen varresta.

Onko kellään tietoa sopiiko tuohon ihan "perus" o-renkaat vai tilaanko alkuperäisen ja löytyyköhän moista hyllystä?

Perkele, iso o-rengas kyllä piti, mutta onnistuin tupeloimaan sököksi sellaisen yhden pienen o-renkaan siitä liittimen varresta.

Onko kellään tietoa sopiiko tuohon ihan "perus" o-renkaat vai tilaanko alkuperäisen ja löytyyköhän moista hyllystä?
Noihin ei saa varaosana sitä o-rengasta ainakaan Ducatilta. Voi olla, että joudut ostamaan uuden liittimen. Ulkomailla liitin maksaa pari kymppiä, suomessa varmaan tuplahinnan.
smile_org.gif

Eiköhän noita nyt jostain löydy. Siis minkä renkaan sä tarkkaanottaen tuhosit? Bensaletkun pikaliittimestä vai?

mulla vois olla vanhoissa liittimissä renkaat tallella..

Juurikin siitä bensaletkun pikaliittimestä sen mustan o-renkaan.

Pistä vaikka YV:tä jos moinen löytyy, niin en lähde sen enempää muualta kyselemään.

Kyllä tuolle o-renkaalle koodi ja hintakin löytyy Ducatin katalogista.

Luulis noita löytyvän tiivistekeskuksestakin.
Siellä ei montaa kertaa ole myyty eioota

Eiköhän noita nyt jostain löydy. Siis minkä renkaan sä tarkkaanottaen tuhosit? Bensaletkun pikaliittimestä vai?

mulla vois olla vanhoissa liittimissä renkaat tallella..
Se liitin on ihan erilainen 916-sarjassa kuin uudemmassa 749/999-sarjassa.

748R:än polttoaineletkujen liittimiin olen minäkin hakenut o-renkaat ihan varaosaliikkeestä.

Juurikin siitä bensaletkun pikaliittimestä sen mustan o-renkaan.

Pistä vaikka YV:tä jos moinen löytyy, niin en lähde sen enempää muualta kyselemään.

Kyllä tuolle o-renkaalle koodi ja hintakin löytyy Ducatin katalogista.
Minun varaosakataloogissani on vain seuraava tuote:
Quick-coupling union (bensapumpun pohjaan tuleva liitin):
814.4.010.1A

Siihen ei tunneta o-rengasta varaosana. Mikäli oikein muistan, o-renkaan vaihto voi olla tuohon hankalaa vahingoittamatta liittimen muovirunkoa.

Joka tapauksessa eiköhän sinne kuitenkin sopivan uuden o-renkaan jostain löydä. Ja eiköhän sen sinne saa kun varovaisesti on liikkeellä.

Tosiaan noita koko liittimiä saa suht edukkaasti kyllä.

Kyllä se o-rengas tuohon löytyy, tarvii varmaan ottaa tuo vanha mukaan ja kävellä johonkin varaosaliikeeseen.

Sivulla 146.

886.4.042.1A Guarnizione OR O-ring

Katalogi

Kyllä se o-rengas tuohon löytyy, tarvii varmaan ottaa tuo vanha mukaan ja kävellä johonkin varaosaliikeeseen.

Sivulla 146.

886.4.042.1A Guarnizione OR O-ring

Katalogi
Katsos vaan... mulla on joku vanha 749:in versio, jossa o-renkaat on katkoviivalla. Näemmä uusimpaan päivitykseen ja 999:in katalogiin nuo on laitettu.

Samanlaisia ovat kuitenkin molempien mallien liittimissä. Sekä 749:ssä, että 999:ssä.

Hain tiivistekeskuksesta (Etra entinen Etola) muutaman bensan kestävän o-renkaan ja nyt liittimet pelittää hienosti.

Jos jonkun tarvitsee vaihtaa omaansa renkaat(748/749/916/999), niin renkaat ovat halkaisijaltaan 8mm ja rengas on 2mm paksu. Aavistuksen on tuolla mitoituksella(8mm) isompi mitä se vakio, mutta tiivisti hyvin ja liitin istuu nyt jämäkämmin paikkaansa mitä vakiolla.

Back