749/999 runko hakusssa. Saa olla kiero.

Sledgehammer

New member
Laitetaan nyt tänne jos tää tavoittaisi paremmin harrastajia. Tarttisin projektiini osan 749/999 rungosta. Lähinnä sen kohdan, missä on swingin ja linkun kiinnitys, eli takapään rungosta. Etupään vaurioila ei ole mitään väliä, kunhan tuo osa on kondiksessa.  Laittakaa vaikka postia jos jollain olisi tarjolla sopiva aihio silvottavaksi.  Myös niille swingin ja rungon väliin tuleville lätkille olisi käyttöä.

juhana . mantyla [atta] gmail . com

Febur ratkaisi asiaan liittyviä ongelmia näin:

fe120.jpg

Ilmeisesti sinulla on haasteita rungon sovituksessa takahaarukkaan? Minkälaisia?

Se nykyinen on kilkuteltu sinne rungon väliin, mutta vielä sitä ei oo liimattu.  Koska takarunko menee uusiksi joka tapauksesssa, saisi tuosta palasta kaiken tarvittavan ja geometria menisi millilleen oikein linkun osalta.  Olis apurungon kiinnikkeetkin valmiiksi. Sitten on vielä se haarukan kiinnitys runkoon.  Voisin kyllä leikkauttaa sopivat lätkät runkoputkien jatkoksi ja tehdä ne itse, mutta ostamalla tommosen sopivan rungon säästyisi hemmetin suurelta työltä.  Katselin tuota linkin runkoa, mutta se näyttää kyllä vinolta ihan joka suuntaan.  Laitoin postia myyjälle, mtta sitä ei vissiin myyntihommat kiinnostaneet.  No eipä tässä tulipalokiire oo.  Se loppu jo viime keväänä
biggrin.gif

Tämän kaltaiseen toteutukseen olen päätymässä rungon kanssa:
http://home.comcast.net/~aortner264789mi/FirstPage/1stpage.htm

Edit:
En halua tuollaisia Feburin paketin tankoja sinne sekaan. 999 takahaarukka tuo jo muutenkin ihan tarpeeksi haasteita pakosarjan tekoon. Lisäksi halua, että ulkonäkö pysyy mahdollisimman kliininä.

Eti suosiolla suora runko on Helpompaa varmaan vaihtaa vaan "emäputket"Päittäin. mulla on sit 749/999 aluhäkki sulle?

Toi on sama runko kuin ylempänäkin. Myyjä vastasi sähköpostiin ja sanoi, ettei ota mitään kantaa suoruuteen.  Sanoi että saattaa olla takapäästä kiero tai sitten ei ole.  Sitä ei ole mitattu ollenkaan.  En viitti lähteä kokeilemaan.  Jenkeissä noita olis vaikka kuinka, mutta rahti nousee vähän suolaiseksi...

sanoi:
Eti suosiolla suora runko on Helpompaa varmaan vaihtaa vaan "emäputket"Päittäin. mulla on sit 749/999 aluhäkki sulle?
Arvaa onko käyny mielessä...  Koitetaan nyt pysyä vielä kaidalla tiellä
biggrin.gif
 Toi olis tarkoitus kuitenkin pitää semmosessa kunnossa, että halutessaa sillä vois kurvailla vielä maantielläkin.  Takahäkille saattaais olla käyttöä ehkä.  Katotaan miten homma etenee.  Toisaalta tekis mieli napata tohon joku tosi siron mallinen perä jostain japsikusiaisesta tai Daytona trumpasta.

Mahtaisko tohon mun käyttöön sopia yhtä hyvin 748 runko? Eli meneekö 749 haarukka 748 runkoon?

Eiköhän tänne tuu tarinaa. Nopeeta toimintaa muuten tolla firmalla. UPS:n seuranta vahvisti aamulla, että osat ovat matkalla suomeen.

Hyvännäköinen perä on vielä päättämättä. Pitäis olla pieni ja siro ja muotojen pitäis sopia supersportin tankin kanssa yhteen. 916 perä ei tuu kyseeseen. Uudemmat on jo niin härön mallisia, että en taida taipua niihinkään. Yks pysrtö tossa olis, mutta se on tehty ss runkoon ja jää käyttämättä.

DSC_0002.jpg

Toi on yhden saksalaisen pajan tekeleitä. DSM Snella moposta.

Kawan 636 perä vähän kiinnostais. Ehkä RR-cbr:n myös. Haluaisin ihan klassisen kilpurin näköisen pyrstön, missä olisi pieni säilytystila kaapeleille ja semmosele roinalle.

Back