• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

749 ja pciii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jyri

New member
Minulle iski heti kiusaus suunnitella äänenvaimentimen hankintaa 749:iin. Sattuneesta syystä Leovince on lähellä sydäntä, joten harkitsen sellaisen ostoa.

Toimiiko PowerCommander Ducatissa? Vai olisiko joidenkin suosima FIM parempi? Mikä muu...

Aiheestahan oli vasta keskustelua ja tässä tulukset kiteytettynä:

PC:llä pystytään vaikuttamaan bensakarttoihin, ei sytytykseen. Auttaa säätämään putkenvaihdon jälkeen ettei kone käy laihalla. PC on helpointa säätää jarruttavassa penkissä. Saat samaan hintaan ohjelmistot, joka mahdollistaa myös itse säätämisen/karttojen vaihdon. USB-malliin saa myös kiihdytyspumpun, en tiedä onko sillä mitään merkitystä vai ei.

FIM vaihtoehdoilla voidaan bensan lisäksi säätää myös sytytystä, joka on 888:n mukaan välttämätöntä, jos halutaan parantaa kaasunvastaavuutta. Softaa et saa samaan hintaan eli tarvitset lisärahaa (??), jos haluat itse muunnella karttoja.

Selaa keskusteluja, niin löydät lisää kommentteja moottorinohjauksesta.

Aiheestahan oli vasta keskustelua ja tässä tulukset kiteytettynä:

PC:llä pystytään vaikuttamaan bensakarttoihin, ei sytytykseen.
en tunne kyseistä mopotinta,mutta jos siihen käy PC IIIr,niin siinä on sytytyksen ohjaus.
Kävin tarkistamassa PC:n sivuilta, 749:iin käy #715-411
PC IIIusb. Siis ei sytytyksen ohjausta.

En tiedä, olenko oikeassa vai en, mutta minulla on sellainen käsitys että jos koneelle ei ole tehty muuta kuin vaihdettu putket ja paremmin hengittävä ilmanputsarin kansi, ei FIMin välineillä saa oleellisesti parempaa jälkeä kuin PC:llä. Jos kuitenkin aikoo jatkossa vaihdella rautoja, säätää nokkien ajoituksia tms., on FIM ainoa oikea valinta.

Jyri,

Se on aivan sama mitä sä 749:iin laitat, ellet vie sitä säädettäväksi!! Käsittääksni sulla ei ole seossuhdemittaria.

Ja radalla saat katsoa
033102ass_1_prv.gif
....
biggrin.gif

- mä -

Jyri,

Se on aivan sama mitä sä 749:iin laitat, ellet vie sitä säädettäväksi!! Käsittääksni sulla ei ole seossuhdemittaria.

Ja radalla saat katsoa  
033102ass_1_prv.gif
....
biggrin.gif

- mä -
Prhn... en ole kyl tietääkseni ennenkään mitään säätöjä tarvinnut, eikä niitä näillä ajotaidoilla tarvita (kuin hidas villasukka).

Jos pysyn helposti sun tonnisen gixun imussa omalla 600Cepollani, missä on säädöt ihan pielessä, et säkään niitä säätöjä Gixuun tarvitse. Ainakaan "nopeutta" varten.

Onneksi snagarilla siitä dynolapusta on hyötyä meille molemmille, viimeinenkin uskottavuus menee kun aletaan niillä retostelemaan  
wink.gif

ps. ehkä mä tässä tapauksessa riskeeraan ja vien tuon OIKEASTI säädettäväksi. Ehkä.

Back