749 r kokemuksia vailla.

parjan_fin

New member
No niin, eli Ducatin 749 R:stä kokemuksia. Niitä pitäisi olla liikenteessä ja kyseisen laitteen omaavilta kaipaisin vinkkejä, kokemuksia, niksejä ja jne.

Tuota 2005 malliahan on parannettu tämän vuotiseen jonkun verran: http://www.ducati.com/bikes....749R-05

Sen verran tiedän että marraskuun loppuun mennessä tulisi tehdä hankintapäätös, mikäli ens kaudelle haluaa kilpuriksi, sillä seuraava tuotantoerä tehdään vasta huhtikuussa ja se on kautta ajatellen auttamatta myöhässä.

Eli myynnissä olis edullinen Monster S4R -03, ajettu alle 11 tkm ja kympin huolto tehty. Samoin kaupan olis Yamahan R6 -01 kilpuri, lähes kaikella mahdollisella tingentangelilla!

Tiedustelut / tarjoukset osoitteesta: parjan_fin at hotmail piste com tai numerosta 0400 860 357
 
Tuota... Tarkoittaako tämä viesti sitä, mitä sen voi kuvitella tarkoittavan??? 749R lähtee käsissä kisoihin?
 
Tuota... Tarkoittaako tämä viesti sitä, mitä sen voi kuvitella tarkoittavan??? 749R lähtee käsissä kisoihin?
Toivottavasti ei lähde käsistä, vaan pysyy mun käsissä kisoissa.
smile_org.gif


Kyllä, noin sen voi tulkita, MUTTA! Se edellyttää sitä että kilpuri ja Mörkö menee kaupan, muuten jään haaveiluasteelle laitteen kanssa.

Kilpuri on nyt kuitenkin oleellisin. Mörölle löytyy kyllä paikka aina jostain.
smile_org.gif
Köyhällä kun ei ole varaa kaikkiin leluihin samaanaikaan...
sad_orig.gif
 
Toivottavasti "ylijäämäkama" menee kaupaksi ja nähdään 749R ens vuonna starttiviivalla, vaikken Ducatisti olekkaan niin lisäväriä ja mielenkiintoisia/yksilöllisiä laitteita kaivataan tuonne starttiviivalle aina, tekee meille RR-wannabe penkkiurheilijoille hommasta entistäkin kiintoisampaa. Tehtaan kitit ja suoran tehtaan tuen jne. sä taisit jo käydä Italiassa sopimassa  
tounge.gif
 
Toivottavasti "ylijäämäkama" mene kaupaksi ja nähdään 749R ens vuonna starttiviivalla, vaikken Ducatisti olekkaan niin lisäväriä ja mielenkiintoisia/yksilöllisiä laitteita kaivataan tuonne starttiviivalle aina, tekee meille RR-wannabe penkkiurheilijoille hommasta entistäkin kiintoisampaa. Tehtaan kitit ja suoran tehtaan tuen jne. sä taisit jo käydä Italiassa sopimassa  
tounge.gif
Niin, sillon kun kävit RR-tähden kanssa kattoon sen WSBK-kisan
biggrin.gif


Miksi Jani muuten olet pyörää vaihtamassa? Tuskin saat merkittävästi parempaa laitetta? Yamaha on kelpo ratsu ja sinun pelit laukkaakin ihan hyvin? Uudempaan ja paremmin laukkaavaan peliin saat laittaa aika lailla enemmän $$$$.

Kyllä sinun Yamahalla B600:set pystyy voittamaan ensi vuonnakin! Toki tuollaiset ratsut kuten 749R ovat erittäin tervetulleita Suomen kilparadoille massapyörien sekaan. Jos päädyt ajamaan tuollaisella 749R:llä, niin
bowdown.gif


BTW. Miten ne mystiset sähköviat selvisivät, missä oli vika?

Tomi
 
No ei liene kuitenkaan kyse mistään ylijäämäkamasta...
smile_org.gif


Juu, Magnuksen "siivellä" pääsin siellä käymään ja tottakai kaikki mahdolliset tilaisuudet hyväkseni käytin.  
biggrin.gif


Ei tuossa pelissä sinällään mitään vikaa ole, kyllä sillä lujaa pääsee ja nyt kun peli on tuttu niin uskon että vieläkin lujempaa pääsee. Miehestä kuitenkin kiinni homma.

Syy miksi 749R:ää havittelen on puhtaasti se että se on ollut haaveni jo jonkun aikaa ja nyt sen haaveen toteutuminen on todella lähellä... mutta vielä on matkaa mentävänä.

Kyllä se vika selvisi. Siellä oli itse asiassa kolme erillistä vikaa, joista kaksi ihan kohtuu vakavaakin. Kaasuläpänanturi oli oikarissa, yhdestä männästä oli helma hiukan halki, mutta ei vielä kuitenkaan ollut mitään tuhoja tehnyt. Ja sitten se mikä siellä kaikkein eniten konetta kiusasi... yhden männän öljyrengas oli kulunut hampaille ja päästi siten hiukan öljyä männän päälle. Samainen vika aiheutti sen että kone ei käynyt loppupelissäkään kunnolla, vaikka tuo kaasuläpänanturi olikin ehjätty.

Tällä hetkellä on kaikki kolme lohkoa koneistajalla, kaksi koneista laakeroidaan ja niputetaan, sisälle laitetaan uutta mäntää ja männänrengasta, kolmas kone jätetään varaosaksi levälleen talliin ja toivotaan ettei sitä tarvitse koskaan käyttää kesken kauden. Koneisiin tulee myös lohkoon helicoilit kantta varten, näin varmistutaan siitä ettei pääse yksikään pultti korkkaamaan kesken kisan ja kansipahvi sitä kautta vuotamaan. Tehdään siis hommat nyt kunnolla ja kerralla. Puolikuntoisena tuota ei kehtaa myydä ja kunnolla se myös siksi tehtävä että sillä pystyy myös itse ajamaan ensi kaudella, jos laite ei kaupaksi mene.

Mites Tomin koneen viilailut edistyy?
 
No ihan hyviä ja oleellisia lisiä olet ajatellut Hontraasi. Jos tuo Yamaha mulle jää niin siihen sijoitan sen verran vielä että nappishifterin siihen hankin, muuten tuo on jo täydellinen paketti. No kyllä ne kannet vielä Jarmolla kerran tai kaks käy, mutta katotaan millaisia niistä saadaan.
smile_org.gif


Toivottavasti tuo nyt vaan menisi kaupaksi niin pääsisin unelmaani käsiksi.
smile_org.gif
 
Lycka till uuden kunnollisen kilpapyörän hankintaan. Ei ikinä kannata unohtaa tehdä sitä tyylillä, jos vain mahdollista.
wink.gif
 
Ei ikinä kannata unohtaa tehdä sitä tyylillä, jos vain mahdollista.
wink.gif
Tyylikin on niin kovin suhteellista.
Niinpä. Sekä visuaalinen, että tekninen puoli kunnollisesti toteutettuna on tyylikästä ja toimivaa. Siinä olet oikeassa.

Tässä tapauksessa on kuljettajalla selkeä kutsumus tiettyyn tyyliin ja silloin sen toteuttaminen tuottaa mielihyvää ja sitä kautta todennäköisesti myös suuremmat mahdollisuudet onnistumiseen tavoitteen saavuttamisessa.

Elämä on jännä paikka
smile_org.gif
 
Tässä tapauksessa on kuljettajalla selkeä kutsumus tiettyyn tyyliin ja silloin sen toteuttaminen tuottaa mielihyvää ja sitä kautta todennäköisesti myös suuremmat mahdollisuudet onnistumiseen tavoitteen saavuttamisessa.
Vai että suuremmat mahdollisuudet onnistumiseen??? En tiedä Partasen tavoitteista mutta kun olen lukenut joskus jopa uhoksi käynyttä keskustelua eri foorumeilla käsitys on se että tavoitteena on menestyä mahdollisimman hyvin. En usko että siihen tarvitaan mitään ihmekalustoa italiasta, varmasti todella tylsillä massatuotanto härveleillä japanista on suomessa TALOUDELLISESTI järkevempää kilpailla. Samaisessa VM:ssä oli juttu Kesselin menoista viime kaudella. Jos nyt ihan ilman TUNTEITA ajattelee ei siinä touhussa mitään järkeä ole. Toisaalta jos Partasen perse kestää niin todellä hieno homma että tulee eksoottia pelejä mukaan, viime kaudelta on yksi esimerkki kun ajetaan erikoisella pyörällä.... 2 kilpailua.

Näistä jutuista ei kannata ottaa hernettä nenään, kerroin vain käsitykseni ja se on vissiin keskustelu foorumeiden tarkoitus?
Juu, kaikki tuo on taloudellisesti ajatellen totta ja järkeenkäypää sinänsä. Varmasti kova treenaaminen ja pyörän säätämisen oppiminen yms. yms. on merkityksellisintä tavoitteen saavuttamisessa.

Osa kuitenkin tulee tuolta tunnepuolelta, mikäli laite on tunnetusti jo vakiona kovatasoinen ominaisuuksiltaan kuten 749R on. Eihän se nyt niin eksoottinen ole kuin Suomessa.
wink.gif


Niin, ja mitään hernettä ei varmasti Jani ole ottamassa näistä jutuista, koskapa on tähän asti kisannut ns. "tylsällä" kilpurilla. ( Jos sellainen nyt ikinä voi tylsä olla..)

Uskon, että osaavissa käsissä 749R pysyy nipussa ja kulkee mukavasti kuten tuolla maailmallakin. Kesselin kulut ovat varmaan suuremmat jo yksinkertaisesti siksi, että varaa on.

Mutta menestystä Janille toivon joka tapauksessa, olipa uusi tai se nykyinen kilpuri ensi kaudella.

t. Spagu
062802moto_prv.gif
 
Jos nyt ihan ilman TUNTEITA ajattelee ei siinä touhussa mitään järkeä ole. Toisaalta jos Partasen perse kestää niin todellä hieno homma että tulee eksoottia pelejä mukaan, viime kaudelta on yksi esimerkki kun ajetaan erikoisella pyörällä.... 2 kilpailua.

Näistä jutuista ei kannata ottaa hernettä nenään, kerroin vain käsitykseni ja se on vissiin keskustelu foorumeiden tarkoitus?
Tunteilla sitä ajetaan !...minusta on parempi olla Italolla 3. kuin japsilla 1. !! ...Paskan saa pyytämättäkin...
wink.gif
 
Kumpaan pitäisi uskoa, tiedon valtatiehen vai painettuun sanaan? Tänään tulleessa vauhdinmaailmassa kerrotaan Tomi Möttösen käyttäneen kilpurin moottorin LKM:n pajalla....?

Ja samaisella sivulla kerrottiin "Jonkun" B-600 kuskin anoneen nousua A-600:in. No näytä "Joku" närhen munat ensi kaudella, voisi olla parempi että jatkat hyväksi rakennetulla Jampilla kuin uudella Dukella ? Jampin tekniikka on vissiin käynyt aika tutuksi ja kaikki on vissiin rakennettu uusiksi joten voisi keskittyä ajamiseen
confused_orig.gif
Juu ja monen monta muutakin kivaa huhua siellä kerrottiin. Niitä kun ei todellakaan kannata otta tosissaan. Joitakin niistä jutuista pidän silkkana vittuiluna ja yhtä jopa suoraan minulle osoitettuna.

Sekin juttu tosin ei mennyt niin kuin siellä oli kirjoitettu, eli juurikin tuo A:han anominen. Itse sitä vakavasti harkitsin ja tiedustelin, MUTTA en koskaan anonut! Jos asia oikeasti niin paljon kiinnostaa niin saapi kysellä lajiryhmän jäseniltä että olenko hakemusta / anomusta sisään laittanut...

No sitä tarttee nyt miettiä millä ajetaan ja miten päin. Eihän noista hommista koskaan tiedä. Ja toisekseen, tuo on mulle kuitenkin harrastus, joka otetaan kohtuu vakavasti, pilke silmäkulmassa.

Poroja ei ole mennyt nokkaan.
 
Vai että suuremmat mahdollisuudet onnistumiseen??? En tiedä Partasen tavoitteista mutta kun olen lukenut joskus jopa uhoksi käynyttä keskustelua eri foorumeilla käsitys on se että tavoitteena on menestyä mahdollisimman hyvin. En usko että siihen tarvitaan mitään ihmekalustoa italiasta, varmasti todella tylsillä massatuotanto härveleillä japanista on suomessa TALOUDELLISESTI järkevempää kilpailla. Samaisessa VM:ssä oli juttu Kesselin menoista viime kaudella. Jos nyt ihan ilman TUNTEITA ajattelee ei siinä touhussa mitään järkeä ole. Toisaalta jos Partasen perse kestää niin todellä hieno homma että tulee eksoottia pelejä mukaan, viime kaudelta on yksi esimerkki kun ajetaan erikoisella pyörällä.... 2 kilpailua.

Näistä jutuista ei kannata ottaa hernettä nenään, kerroin vain käsitykseni ja se on vissiin keskustelu foorumeiden tarkoitus?
Onnistusmismahdollisuuksista en tiedä, uusia kuskeja ja kovia sellaisia kun taas on tulossa luokkaan (mikä on erittäin hyvä) ja kaikkea voi tapahtua kun kilpailuista on kyse. Mutta tuollainen on haaveena ja mikäli sellaisen voin kohtuu järkevästi toteuttaa niin sitten niin tapahtuu.

Tavoitteeni on (tottakai) menestyä hyvin, kenelläpä ei olisi? Uho ja itsevarmuus... kaks eri asiaa ja niiden raja on todella häilyvä. Toinen tulkitsee asian toisin ja toinen toisin.

Ei siihen todellakaan tarvita mitään ihme laitteita mistään. Ihan vakiollakin pärjää, miehestä kiinni.

Mitä tulee tuohon Kesselin kilpuriin niin sen jälkeen kun sen koneen kasasivat ja huolsivat M-Starin Cuda ja Timppa niin se kone ei ole leiponut kertaakaan. Eli kannattaako luottaa ruattalaisen kasaamiin koneisiin, joka kiireessä tekee hommat päin persettä. Joten nuo Kesselin menotkin olis voinut olla paljon pienemmät, jos olis tehty huollot oikein ja jne. Ja on hei sitten oikeasti ihan eri homma huollattaa ja ylläpitää tuollaista 80 k€ MM -tason kilpuria kuin jotain kaikille myytävää perusyksilöä. Hinnat on hiukan eri luokassa. Meinaan että se yksi huolto Kesselin koneeseen maksaa mun useamman kisan budjetin verran, ellei koko kauden!

smile_org.gif
Aika paljon enemmän saa tapahtua ja jopa ihan livenä ennen kuin mulla menee herneet nokkaan.
smile_org.gif


Kyllä sillä jaappanilaisellakin kisoja keskeytetään... 7 kisaa ja 5 niistä maaliin. Molemmat keskeytykset kuulemani mukaan johtui kiertokangen poikkeamisesta.
 
Ehkei ne hienot ja eksoottisen titaani venttiilit sitten kaikkeen auta, Suzuki vissiin ei kauheasti kehittynyt edellisestä mallista ainakaan savusta päätellen... ;)

Asiasta ihan toiseen oliko Tuusmotorin kalustossa paljon teknisiä vikoja kun niistä on varmaan jonkin verran otettu löylyä ulos ?
Mites ne sanoo: "Kaikki koneet toimii kipinöillä ja sinisellä savulla, kun ne päästät laitteesta pihalle niin toiminta lakkaa."
smile_org.gif


Mitä Samin ja Tatun kanssa juttelin niin ei hirveästi ongelmia ollut.

Muistini mukaan molemmilta loppu kytkin kerran ja yks varakone jysähti ja sekin käyttäjän takia. Oli kuulema ollut liian kauan paikoillaan (irti rungosta ja käyttämättömänä) ja kun kone oli lyöty tulille niin ihan joka paikkaan ei ollut vissiin päässyt öljyä kunnolla. Kone kesti n. 700 km. Muutenhan koneet meni totaali remppaan 3 tkm välein. Noiden laitteiden tehokkuudesta on monenlaista huhua... mutta riittävästi niistä on tehoa otettu ulos!
smile_org.gif
Eli jälleen kerran päästään siihen että kun koneet kunnolla huolletaan ja tehdään niin ei niihin ongelmia tule.
 
Ja samaisella sivulla kerrottiin "Jonkun" B-600 kuskin anoneen nousua A-600:in. No näytä "Joku" närhen munat ensi kaudella, voisi olla parempi että jatkat hyväksi rakennetulla Jampilla kuin uudella Dukella ? Jampin tekniikka on vissiin käynyt aika tutuksi ja kaikki on vissiin rakennettu uusiksi joten voisi keskittyä ajamiseen
confused_orig.gif
Juu ja monen monta muutakin kivaa huhua siellä kerrottiin. Niitä kun ei todellakaan kannata otta tosissaan. Joitakin niistä jutuista pidän silkkana vittuiluna ja yhtä jopa suoraan minulle osoitettuna.

Sekin juttu tosin ei mennyt niin kuin siellä oli kirjoitettu, eli juurikin tuo A:han anominen. Itse sitä vakavasti harkitsin ja tiedustelin, MUTTA en koskaan anonut! Jos asia oikeasti niin paljon kiinnostaa niin saapi kysellä lajiryhmän jäseniltä että olenko hakemusta / anomusta sisään laittanut...

No sitä tarttee nyt miettiä millä ajetaan ja miten päin. Eihän noista hommista koskaan tiedä. Ja toisekseen, tuo on mulle kuitenkin harrastus, joka otetaan kohtuu vakavasti, pilke silmäkulmassa.

Poroja ei ole mennyt nokkaan.
Tuo juttuhan meni sanantarkasti näin (lainaus rpmm.net):
... että kovasti keskustelua RR:ssä on herättänyt se, että joku olisi halunnut anoa B-luokasta A-luokkaan. Lajiryhmälle ei kuitenkaan perusteeksi ole riittänyt pelkkä nopea aika-ajosijoitus. Myös kisassa pitäisi päästä maaliin ja näin edetä uralla.

Eli tuossahan nimenomaan ei puhuttu luokasta mitään. Miksi Jani ajattelit että kyse olisi sinusta?
cool.gif


ps. Kauden päättäjäisissä lanseerattiin muuten uusi hymiö, nimittäin n*ssiva hymiö
biggrin.gif
Voisikohan sen saada käyttöön tänne?

Tomi
 
Back
Ylös