• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

749 talvihuolto

Duke of Turku

New member
No niin,

Talvi lähestyy vääjäämättä eikä parasta ajokautta ole enää ihan puolta vuottakaan jäljellä...

Ongelmana uuden 749:n talvihuolto: en ole tähän mennessä koskenut pyörässäni muuhun kuin kaasukahvaan, ja kaikki tuo kompakti tekniikka hiukan hirvittää jakoavainta. Huoltokokemukset rajoittuvat katteiden avaamiseen tulppienvaihto mielessä, mutta nähtyäni katteiden alustan, totesin että joku muu varmaan osaa tämän homman paremmin
biggrin.gif
Ja vein pyörän huoltoon, kiiru kun oli reissuun.

Öljyt ja jarrunesteet meinasin vaihtaa. Onko kokemuksia/vinkkejä öljynvaihtoon? Akun meinasin kantaa lämpimään.

Tuleeko mieleen muuta mitä tarvitsisi tehdä?

Thanks!

Bajahillin sivulla on myös hyvät ohjeet.

Itse olen tyytynyt vaihtamaan öljyt, tankkaamaan, pesemään ja vahaamaan pyörän, irroittamaan akun (ja lataamaan sen pari kertaa keväämmällä). Lisäksi olen laittanut senttilitran öljyä sylinteriin. Sitten talven aikana työnnellyt ja liikutellut sen verran etteivät renkaat painu kuopalle eivätkä iskarit jumitu...tai ettei talvi tuntuisi niin pitkältä.

Vanha SS lähti laakista keväällä kun laittoi akun kiinni...749 tuntuu olevan aamu-unisempi.

Meikäläisen toimet ovat olleet saman tyyppiset kuin matt1lla. Olen puhdistanut ja puunannut mopon, nostanut hieman rengaspaineita pitkää seisontaa varten, tankkauksen yhteydessä laittanut stabilointiaineet tankkiin (tämän tarpeellisuudesta ollaan montaa mieltä) ja tuoreet öljyt ovat myös suotavat. Akun olen jättänyt kiinni, sillä tapanani on ollut nautiskella talvella moposta käyttämällä sitä aina silloin tällöin kunnolla lämpimäksi.

Talvisäilytyspaikka on aina ollut lämmin tila.

So far, so good, so what, näillä talvitoimilla mopo on toiminut moitteetta keväällä.

Sen verran editiä peliin, että tietty talvihan on hyvää aikaa tsekkailla mopoa noin muutenkin, jos jokin paikka tarvitsee voitelua, kiristystä tms. pikkuhommaa. Atomeiksi purkuun ei ole ollut tarvetta/asiaa eikä osaamista, sen saa hoitakseen huolto jos niikseen tulisi.

Kiitokset kommenteista!

Ja mitä tuohon ajokauden lopettamiseen tulee: ajoin just tänä viikonloppuna reilut 700 km, viilee meininki kun lahden tienoilla oli tienvierustoissa lunta... Pikkuisen hirvitti! Kyllä varmaan alkaa olemaan kausi finaalissa, sen verran kolottaa niveliä tuon lenkin jälkeen
smile_org.gif

Back