749 vai 748 ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja j_alli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

j_alli

Kantvik
Moi,

Näin heinäkuun helteille visainen kysymys, kumpi kannattaisi hankkia ja miksi ?

Hinta, kilometrit, kunto yms. melko lailla samoissa...

-Jalli

ihan objektiivisesti: onko sulla joku syy harkita vanhempaa mallia jos faktat on noin? (Itse en keksi muuta etua 748:lle kuin ulkonäön).
Lisäksi desmoquattron huoltaminen on jonkin verran tuskaisempaa kuin testastrettan... Ja kuinka hyvin kunto on oikeasti todettu ja tarkistettu, huoltokirja ei takaa yhtään mitään näissä (748) laitteissa.

Kyllähän se ulkonäköpuolelle menee, toi vanhempi on vaan jotenkin niin tyylikäs...

Mitä eroa koneissa on, tehot lienevät aika samoissa ?

Kyllähän se ulkonäköpuolelle menee, toi vanhempi on vaan jotenkin niin tyylikäs...

Mitä eroa koneissa on, tehot lienevät aika samoissa ?
Kymmenkunta hevosta varmaan eroa malli vs. malli. Desmoquattrojen ongelmista on varmasti kirjoitettu useimmissakin ketjuissa. Keinovipuja voi joutua vaihtamaan jne. Sopivilla hakusanoilla löytynee useita ketjuja mallien mahdollisista ongelmista.

748:ssa on omana etunaan se, että se on aika perinteistä moottoripyörätekniikkaa eli oikeastaan aika ystävällinen huollettava kokonaisuudessaan. Esim. täysin perinteiset sähköt, mekaaninen nopeusmittari...

Mutta kumpikin on kivoja pyöriä. 748 on kaunis ja 749 on rumankaunis.
smile_org.gif

Ps. Olen itse luopumassa moposta kokonaan jossain vaiheessa, kun viiden viime vuoden ajot olleet yhteensä 7 tkm ja ajan enemmän nykyään italialaisella polkupyörällä kuin moottoripyörällä... -02/03 748 keltainen 27 tkm ensimmäiseltä omistajalta. Jos kiinnostaa, ota yhteyttä yksityisviestillä, niin kerron tarkemmin.

E

Desmoquattron eduksi on vissiin kuitenkin luettava parempi vääntöalhaalla ja keskialueella vaikka hupputehoissa jääkin toiseksi. Näin ainakin mulle on kerrottu. Korkeampi teho on saatu vissiin suoremmilla ja lyhyemmillä kanavilla, joista johtuen vääntöpuoli on vähän kärsinyt.

kumpikin on kivoja pyöriä. 748 on kaunis ja 749 on rumankaunis.
smile_org.gif
Hyvin sanottu
biggrin.gif

Ja tosiaan, täälläkin Ducati kannattais myydä alta pois ja ajaa toisella italian putkirungolla eli fillarilla enemmän. Tällä hetkellä kumpaankaan ei tule kilometrejä. Itselläni on vajaa 20t ajettu vakio -04 749. Condoria saa tarjota tilalle
smile_org.gif
Jos jotakuta kiinnostaa niin privaa.

Vähän on tässä oma lehmä ojassa kun on oma 748 myynnissä, mutta siltikin äänestän ehdottomasti 748:n puolesta.

Ducati ostetaan usein kahdesta syystä: Äänet ja ulkonäkö. Näin ollen 748 lyö uudemman 749:n luvuin 2-1  
033102bebe_1_prv.gif

Desmoquattron eduksi on vissiin kuitenkin luettava parempi vääntöalhaalla ja keskialueella vaikka hupputehoissa jääkin toiseksi.  Näin ainakin mulle on kerrottu.  Korkeampi teho on saatu vissiin suoremmilla ja lyhyemmillä kanavilla, joista johtuen vääntöpuoli on vähän kärsinyt.
Ei ainakaa käyrien perusteella pidä paikkaansa. Aikaisemmin mainitut sähköt on myös huomattavasti epämääräisemmät ja virheherkemmät kuin uudemmissa malleissa. Pätee yleiseen huollettavuuteenkin, joka on tiettyyn pisteeseen asti erittäin suoraviivaista xx9 malleissa. Koneen sisäisistä huolloista en tiedä. Jos myynti-ilmot jätetään sikseen, niin 748 häviää teknisessä vertailussa 749:lle about kaikessa. Ainoa juttu missä 748 todennäköisesti voittaa on hinta, koska niitä saa halvemmalla. Se ei ole makuasia, kuten vaikkapa ulkonäkö.

No tossa vaan yks ducatien kanssa kunnostautunut jannu kertoi, että noi testastrettat jää todellisuudessa jälkeen väännöissä.  Oli huomannut asian säätäessä ducateja.  

Silloin oli juttua S4R möröstä ja kuulemma Desmoquattrolla varustettu mörkö sysää paremmin keskialueella, kuin uudemmat testastrettakoneella olevat.  Kai se sama pätee myös noihin katettuihinkin peleihin.  

Kaverin S4R on juuri ekoja S4R mörköjä ja se veti kyllä aika maukkaasti heti 3800r jälkeen aina punarajaan asti.  Mä odotin ylävireistä konetta mutta se kiskoi kyllä hienosti jo matalilta.  Ei mulla muuta faktaa asiasta ollut. Mä vaan touhuan näiden ilmajäähyjen kanssa
033102beer_1_prv.gif

Ainakaan noissa viimeisissä vuosimalleissa wanhaa mallia mitään kauhean epämääräistä ei ole tullut sähköissä vastaan.

Tuossa omassa on ollut yksi takuuseen mennyt vilkkurele seitsemässä vuodessa ja yksi palanut polttimo. Ja tuon vilkkureleen diagnosoi silloin itse kymmenessä minuutissa. Minusta nyt on vaan mukavampaa kohdistaa vika perinteiseen sähkökomponenttiin (kuten rele) kuin vaikka vilkkureletoiminnon lopettaneeseen mittaristoyksikköön (tosin tämä oli kyllä Monster eikä xx9, joka tämän teki). Mutta hyvä, jos uudemmassa on vähemmän vikoja.

Mihin kohtaan muuten viittasit erityisesti mainitessasi pätemiseen "yleiseen huollettavuuteenkin"?

E

748 on kaunis ja 749 on rumankaunis.
smile_org.gif
Eikös se just päinvastoin ole vai onko mun silmissä vikaa  
nixweiss.gif
Sä olet oikeassa.
Pääsin ajelemaan 749:n/999:n vierellä polkupyörällä melkein koko Käpylän läpi eilen. Joko se on oikeasti paremman näköinen pyörä kuin mitä muistin, tai sitten Ducatin omistaminen on kasvattanut päähäni punasävyiset lasit. Mutta se oli hieno pyörä, ja äänet olivat kivat.

748 on kaunis ja 749 on rumankaunis.
smile_org.gif
Eikös se just päinvastoin ole vai onko mun silmissä vikaa  
nixweiss.gif
Sä olet oikeassa.
Pääsin ajelemaan 749:n/999:n vierellä polkupyörällä melkein koko Käpylän läpi eilen. Joko se on oikeasti paremman näköinen pyörä kuin mitä muistin, tai sitten Ducatin omistaminen on kasvattanut päähäni punasävyiset lasit.  Mutta se oli hieno pyörä, ja äänet olivat kivat.
Mun mielestä nää xx9:t on luonnossa juuri todella paljon enemmän edukseen, ku missään kuvissa!

Omaani olen tässä puoli vuotta katellut ja ku sai siihen koko punaseen kuosiin ton Xerox-värityksen niin kyllä siinä silmä lepää vaikka kauemminkin tuijottais
wink.gif
inlove.gif

Ainoa juttu missä 748 todennäköisesti voittaa on hinta, koska niitä saa halvemmalla. Se ei ole makuasia, kuten vaikkapa u
lkonäkö.

miksi minusta tuntuu että esim 02 748 on noin 2kE kalliinpi kuin 03 749 niin suomessa, kuin maailmalla.

Back